Előszó | 11 |
Útmutató a siker felé | 17 |
A kiindulási helyzet meghatározása | 19 |
Kedves olvasó, hogyan érzi magát? | 19 |
Az olvasó siker-definíciói | 21 |
Egészségi és testi állapot | 21 |
Hangulat | 22 |
Pénzügyi helyzet | 22 |
Család - baráti kör - társas kapcsolatok | 22 |
Lehetőség érdekes dolgok megtételére | 23 |
Sikerélmények | 23 |
Egyéb szempontok | 23 |
"Normálisak" vagyunk-e? | 26 |
Hogyan kezeljük a hibákat? | 27 |
Saját valóságunk | 30 |
Tulajdonképpen mi a "valóság"? | 30 |
A világ békaperspektívából tekintve | 34 |
A biológiai szűrő | 35 |
Egy apró kísérlet | 37 |
Az első következtetések | 40 |
A világ a pszicho-logika szemüvegén keresztül | 41 |
Ki van itt pellengéren? | 42 |
A programozott valóság | 44 |
Udvariassági programok | 45 |
Ítéletalkotási programok | 45 |
Önmegítélési programok | 46 |
A múlt szemüvege | 48 |
A jelen szemüvege | 48 |
A jövő szemüvege | 49 |
A valóság befolyásolási lehetőségei | 51 |
A problémák észlelési módjai | 51 |
1. eset: Az érettségivel kapcsolatos probléma | 54 |
2. eset: Az úgynevezett időhiány-probléma | 56 |
Az alap-probléma kiderítése | 58 |
Elvárások | 59 |
A trambulin-modelle | 62 |
A hibák kezelési módja | 65 |
Az önértékelés | 69 |
A teljesítmény-sztárok | 72 |
Példa: A szakács | 73 |
De mi van akkor, ha a kompenzálás nem működik...? | 77 |
A psziché védekező manőverei | 78 |
Menekülés a betegségbe | 78 |
Menekülés az agresszivitásba | 79 |
Variáns: Aki "Verj-meg"-re játszik | 80 |
Inkább a látszat, mint a lét! | 82 |
Túlzott tevékenység | 83 |
Túlzott birtoklási vágy | 85 |
Miért nem elég egyszerűen több kellemes létezés...? | 87 |
A "lyuk" | 87 |
Jellemző példák | 88 |
Az új valóság | 89 |
A régi világkép | 90 |
Az új világkép | 92 |
Megjegyzések a 4. fejezethez | 92 |
Kommunikáció | 94 |
A kommunikáció és a siker kapcsolata | 94 |
A kiindulási helyzet | 95 |
A távolságtartás veszélyei | 97 |
Elbeszélés egymás mellett | 97 |
Harci és/vagy menekülési manőver | 99 |
A jó stratégia távolságtartás esetében | 100 |
Hídépítés egymás érdeklődési köreinek kitágításával | 100 |
Hídépítés az érdeklődési körök különbözőségének elismerésével | 101 |
A 2. eset variánsai | 102 |
A sikeres beszélgetés követelményei | 107 |
Odafigyelés a másikra | 107 |
Előkészület | 108 |
Gyakorlat kezdők számára | 109 |
Gyakorlat haladók számára | 110 |
A parafrázis gyakorlása | 110 |
A helyeslés kimutatása | 111 |
A mimika tökéletesítése | 112 |
Telefon-tipp | 113 |
Kérdések fölvetése és együtt-gondolkodás | 114 |
Igen-nem válaszú kérdésjátékok | 115 |
Gyakorlat: Az én jó Vili barátom | 115 |
Nyitott vagy zárt kérdés? | 117 |
Gyakorlat: a "17b" trükk | 118 |
Az ellenérdekűség begyakorlása | 121 |
Motiváció | 122 |
A motiváció definíciója | 122 |
A mások iránti belső hozzáállás | 123 |
Az X-Y elmélet (McGregor) | 123 |
KITA és KAROTTA | 125 |
Negatív motiváció: KITA | 125 |
Pozitív motiváció: KAROTTA | 126 |
A KITA-módszer hátrányai | 126 |
A KAROTTA-módszer hátrányai | 127 |
A motiváció, mint folyamat | 128 |
Mi a frusztráció? | 130 |
Agresszió - direkt és indirekt | 131 |
Stressz-okozta betegségek | 132 |
Kanalizálás | 132 |
Idegen motiváció | 133 |
A kiindulási helyzet | 133 |
A gumiszalagos modell | 135 |
Példa: Szemétvödör | 136 |
Pozitív motiváció (M.b.O.) | 139 |
Szeppuku | 140 |
A szeppuku mai alkalmazásának lehetséges következményei | 140 |
A szeppuku-effektus | 141 |
A szeppuku-effektus következményei | 142 |
A szeppuku-effektus vajon nem "eredendő bűn-e"? | 143 |
A Harvardon végzett vizsgálatok igazolják a szeppuku-effektus létezését | 144 |
A Pygmalion-effektus (Rosenthal nyomán a szerző M. Birkenbihl) | 147 |
Az "én", mint fikció | 147 |
Az azonosság-maszk megváltoztatása | 150 |
Már az ókorban is tudtak mindent | 154 |
A "munkától félő" vendégmunkás | 156 |
Az agy tulajdonságainak megfelelő cselekvés | 161 |
Új és ősi agy a fejben | 162 |
Lamron országában | 164 |
Lamron az agyban | 164 |
Információ-feldolgozás az agyban | 165 |
Ne csak a "bal agyféltekével" gondolkodjunk! | 170 |
Csoportmunka az agyban | 174 |
Kreativitás | 174 |
Információk adása és vétele | 175 |
Egy érdekes kísérlet | 175 |
Egy elektron világképe | 178 |
Mrs. Jobb konkrét információkat óhajt kapni | 179 |
A piktogramok "agy-kompatibilisak" | 180 |
A teendők összefoglalása | 182 |
Mosollyal a siker felé | 185 |
A mosoly: Egy kis elmélet | 185 |
1. kísérlet | 186 |
A mini energia-szünet | 188 |
A SMILEY | 188 |
2. kísérlet | 189 |
Tanfolyami tapasztalatok a második kísérlet kapcsán | 190 |
A mosoly-tréning | 192 |
Néhány mosoly-tipp | 192 |
Néhány konkrét eset ismertetése | 194 |
Mi ezekután a teendő? | 198 |
A gyakorlási terv | 198 |
Néhány gyakorlati tapasztalat | 199 |
Munkatársak képzése | 199 |
Családi sikersztori | 200 |
Azt sem használjuk sokszor, amit tudunk | 200 |
A nyelvi játékok haszna | 201 |
Függelék - Szövegminták | 202 |
Szövegminták az útmutatóhoz | 203 |
Szövegminták az 1. fejezethez. Saját valóságunk | 207 |
Szövegminták a 2. fejezethez. A világ a pszicho-logika szemüvegén keresztül | 209 |
Szövegminták a 3. fejezethez. A valóság befolyásolási lehetőségei | 211 |
Munkalap az X-Y elmélethez (McGregor) | 215 |