Bevezetés | 11 |
A hatásos beszéd alapjai | |
Az alapkészségek elsajátítása | 16 |
Merítsen erőt mások sikerélményeiből | 18 |
Egyetlen pillanatra se feledkezzen meg a célról | 23 |
Csak a pozitív gondolkodás segíthet | 28 |
Ragadjon meg minden alkalmat a gyakorlásra | 31 |
A magabiztosság fejlesztése | 34 |
Gondolkodjon el a félelemről | 35 |
Készüljön fel lekiismeretesen | 39 |
Jó előre határozza el: sikerülni fog | 45 |
Viselkedjen magabiztosan | 47 |
A hatásos beszéd elsajátításának gyors és könnyű módszere | 51 |
Csak olyanmiről beszéljen, amire élményei és ismeretei feljogosítják | 52 |
A témát mindig izgalmasnak kell találnia | 59 |
Tartsa fontosnak, hogy mondanivalóját megoszthassa a hallgatósággal | 62 |
Összefoglalás | 65 |
Beszéd, beszélő, hallgatóság | |
Amiről jogunk van beszélni | 68 |
Határolja be a témát | 69 |
Mindig tartalékoljon muníciót | 70 |
Használjon sok illusztrációt és példát | 74 |
Használjon ismerős szavakat - képszerű lesz a beszéd | 83 |
A beszéd legyen élettel teli | 87 |
Olyan témát válasszon, amelyben komolyan hisz | 88 |
Engedje szabadjára az érzelmeit | 95 |
Viselkedjen természetesen | 96 |
Együttműködés a hallgatósággal | 97 |
A hallgatóság érdeklődése legyen a meghatározó szempont | 98 |
Mondjon néhány őszinte, elismerő szót a hallgatóságról | 102 |
Azonosuljon a hallgatósággal | 104 |
Vonja be hallgatóit az előadásba | 107 |
Szerénynek tüntesse fel saját szerepét | 108 |
Összefoglalás | 114 |
Az előkészített és a rögtönzött beszéd | |
Mozgósítás | 114 |
Mondjon egy példát, meséljen el egy esetet az életéből | 121 |
Térjen rá a lényegre: mondja el, mire kéri a hallgatóságot | 128 |
Mondja el az érveit, illetve a kérés teljesítéséből származó előnyöket | 131 |
Tájékoztatás | 133 |
A témát a rendelkezésre álló időnek megfelelően határolja be | 135 |
Állítsa sorba gondolatait | 137 |
Vázlatszerűen ismertesse a beszéd menetét | 138 |
Az ismeretlent világítsa meg valami ismerttel | 139 |
Használjon szemléltetőeszközöket | 147 |
Meggyőzés | 151 |
Ébresszen bizalmat a hallgatóságban | 153 |
Nyerje meg hallgatóságát | 153 |
Lelkesedése a hallgatóságot is fertőzze meg | 158 |
Éreztesse a hallgatósággal, hogy tiszteli és kedveli | 160 |
Barátságosan kezdje beszédét | 161 |
A rögtönzött beszéd | 166 |
Gyakorolja a rögtönzést | 168 |
Legyen mindig kész a rögtönzésre | 170 |
Mindjárt az elején mondjon egy példát | 172 |
Élénken és határozottan beszéljen | 172 |
Alkalmazza az "itt és most" elvet | 173 |
Ne rögtönözve beszéljen - rögtönzött beszédet tartson | 175 |
Összefoglalás | 176 |
A kommunikáció művészete | |
Az előadásmód | 180 |
Ne legyen kishitű | 181 |
Ne akarjon másokat utánozni - adja önmagát | 183 |
Társalogjon a hallgatósággal | 185 |
Szívvel-lélekkel beszéljen | 189 |
Eddze hangja erejét és hajlékonyságát | 191 |
Összefoglalás | 193 |
Hol alkalmazhatjuk a hatásos beszédet? | |
Mások beszédeinek bevezetése, díjak átadása és átvétele | 196 |
Alaposan tervezze meg bevezetőjét | 198 |
Kövesse a T-J-E formulát | 201 |
Lelkesedjék | 206 |
Meleg őszinteséggel beszéljen | 207 |
Alaposan készüljön fel a díjátadó beszédre | 208 |
A díj átvételekor őszintén fejezze ki érzéseit | 210 |
A hosszabb beszédek felépítése | 211 |
Keltse fel rögtön a hallgatóság figyelmét | 212 |
Ügyeljen arra, hogy soha ne ébresszen ellenszenvet | 222 |
Támassza alá a fő gondolatokat | 224 |
Buzdítson tettekre | 231 |
A tanultak alkalmazása | 236 |
A mindennapi beszédben is használjon konkrét részleteket | 238 |
Munkája során is használja a hatásos beszédtechnikát | 240 |
Keresse a lehetőséget, hogy hallgatóság előtt beszélhessen | 241 |
Kitartás! | 242 |
Bízzon munkája gyümölcsében | 245 |
Összefoglalás | 250 |