A sorozatszerkesztő előszava | 7 |
Előszó és bevezetés, köszönet | 9 |
A tanulás | 15 |
A helyzet | 16 |
Tanulási helyzetek | 16 |
Munka megállapodások | 17 |
Tanulás így vagy úgy? | 18 |
Egy oktató kérdései | 20 |
Didaktikai lexikon | 22 |
A helyzetek alakítása | 24 |
A résztvevők | 32 |
"Megváltozzak vagy ilyen maradjak?" | 33 |
"A téma az én témám?" | 36 |
"Tudom-e hasznosítani?" | 40 |
A tanfolyamvezetők | 42 |
Irreális elvárások | 42 |
Forgatókönyvek | 42 |
A munkaképesség biztosítása | 44 |
A munkaképesség felismerése | 44 |
A munkaképesség támogatása és helyreállítása | 46 |
"A téma legyen nyilvánvaló, mintegy lámpásként világítson" | 48 |
A vezetői énen való munkálkodás | 49 |
A legfontosabb módszerek | 53 |
Az előadás | 54 |
Különös ismertetőjegy: nincs | 54 |
A résztvevők helyzete: futószalagnál dolgozó munkások | 54 |
Mit ér a módszer? Kiegészítésre szorul | 56 |
Az előadással kapcsolatos tippek: pedagógiai retorika | 56 |
Az elődás technológiájával kapcsolatos tippek | 64 |
A tanbeszélgetés | 68 |
Különös ismertetőjegy: nem szerencsés keverék | 68 |
Egy példa | 68 |
A résztvevők helyzete: kvíz-mester és a jelöltek | 70 |
Mit ér a módszer? Csak másodosztályú | 72 |
A tanbeszélgetéssel kapcsolatos tippek: Vajon kíváncsi vagyok-e? | 73 |
Az impulzus módszer | 82 |
Különös ismertetőjegy: itt oktatás, ott beszélgetés | 82 |
A résztvevők helyzete: nyugodtan odafigyelni, nyugodtan dolgozni | 83 |
Mit ér a módszer? A jól megrágott ételt már félig már meg is emésztettük | 84 |
Az impulzus módszerrel kapcsolatos tippek: menü-tervezés | 85 |
A fólia felhasználásával tartott előadás | 88 |
Különös ismertetőjegy: visszhang vagy zipzár? | 88 |
A résztvevők helyzete: multikódolás | 91 |
Mit ér a módszer? Minden napra multimédia | 94 |
A fólia felhasználásával tartott előadással kapcsolatos tippek: Tiszteljétek a fóliát! | 95 |
A szerepjáték | 106 |
Különös ismertetőjegy: "fiction" helyett "faction" | 106 |
A résztvevők helyzete: Látni és látszatni | 110 |
Mit ér a módszer? Predikátum: különösen értékes | 114 |
A szerepjátékkal kapcsolatos tippek: Engedjétek be az életet! | 115 |
Kitérő: Párbeszéd a változásról | 128 |
Kitérő: Hogy lehet valakit arra rávenni, hogy meg akarjon változni? | 132 |
A csoportmunka | 137 |
Különös ismertetőjegy: A kéznek öt ujja van | 137 |
A résztvevők helyzete: Én, te, ő, mi, ti, ők | 138 |
Mit ér a módszer? Sokat | 140 |
A csoportmunkával kapcsolatos tippek: Az eredmény mi vagyunk! | 141 |
A legfontosabb médiumok | 151 |
Írásvetítők és fóliák | 152 |
Flipchart | 153 |
Egy példa | 153 |
A flipcharttal folytatott munka: újság a falon | 154 |
Különleges tippek: Az írástól a leszakításig | 156 |
Kitűző tábla (Pinwand) | 159 |
Egy példa | 153 |
A kitűző táblával folytatott munka: cédula játék és tűpárna | 154 |
Különleges tippek: Ripsz-ropsz! | 156 |
Hangkazetta | 168 |
Egy példa | 168 |
A hangkazettával folytatott munka: "fejmozi" | 168 |
Különleges tippek: Figyeljünk és csodálkozzunk! | 170 |
Videó | 172 |
Egy példa | 172 |
A videóval folytatott munka: Kényelmes mozi? | 172 |
Különleges tippek: Na látod? | 176 |
Komputer és multimédia | 178 |
Egy példa | 178 |
Komputerrel és multimédiával folytatott munka: Irányítás nélkül nem igazán megy a dolog | 179 |
Különleges tippek: A mesterséges intelligencia jobb mint a természetes butaság | 185 |
A folyamat alakítása | 187 |
Szimbólumok | 188 |
Játékok | 195 |
Játéknyeremények és nyerő játékok | 195 |
A játék elrontói | 203 |
Krízisek | 205 |
Zavaró esetek | 205 |
Mi zavar? Mit zavarnak? | 206 |
Hibák | 209 |
Professzionális beavatkozás | 210 |
Néma beavatkozás | 217 |
A krízis mint teszt | 218 |
Irodalom | 222 |
Képek forrása | 223 |
Tárgymutató | 224 |
A sorozatszerkesztő előszava angol nyelven | 227 |
A sorozatszerkesztő előszava német nyelven | 232 |