kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Paulus Hungarus-Kairosz |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 477 oldal |
| Sorozatcím: | Teológia |
| Kötetszám: | 4 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | 963-956-811-2 |
| Előszó a második kiadáshoz | 21 |
| A fordító előszava | 23 |
| ELŐSZÓ | |
| Hogyan egyesül a lélek Istennel az imádságban | |
| Egy lélek a szemlélődés magasságába eltemetve négy kérdést terjeszt Isten elé | 28 |
| A lélek vágya igen megnövekedett, amikor Isten megmutatta neki a világ nyomorúságait | 30 |
| ELSŐ RÉSZ | |
| ELŐZMÉNYEK ÉS ÍGÉRETEK | |
| A szeretet és a megfontoltság mint a tökéletesség lényege és normája | |
| Ha a teremtmény meg van fosztva a természetfeletti szeretettől, egyetlen cselekedete sem elegendő, sem a bűn alatti bűnhődésre, sem érdemszerzésre | 32 |
| A vágy és a szívbéli töredelem elégtételt nyújthat a bűnért és a büntetésért, önmagunk és mások nevében is | |
| Néha azonban csak a bűnért nyújt elégtételt, a büntetést nem törli el | 34 |
| Istennek nagyon tetszik az érte szenvedni akaró lélek vágya | 39 |
| Minden erényt és hibát a felebarát közreműködésével gyakorol a lélek | 40 |
| Hogyan hatnak az erények a felebarát közreműködésével és miért különböznek annyira a teremtményekben | 43 |
| Az erények az ellentéteik által mutatkoznak és erősödnek meg | 47 |
| Az akaratnak elsősorban az erények megszerzésére és nem a vezeklésre kell irányulnia | 49 |
| A szeretet, az alázatosság és a megfontoltság egységet alkotnak, s a léleknek hozzájuk kell formálódnia | 50 |
| A vezeklést és a többi testi gyakorlatot úgy kell tekinteni, mint az erény megszerzésének eszközét, s nem mint az érzület elsődleges tárgyát | |
| A megfontoltság világosságának különböző megnyilvánulásai | 51 |
| Az eddig mondottak egy részének megismétlése | |
| Isten megígéri, hogy szolgái szenvedéseiért megújítja egyházát | 56 |
| Az üdvösség misztériuma Isten tervében | |
| Isten válasza kimondhatatlan szeretetet ébreszt a lélekben, imádkozik Istenhez a Szent Egyházért és a népért | 59 |
| Isten elmarasztalja a keresztény népet és különösen az Ő szolgáit | |
| Néhány igazság Krisztus testének szentségéről (az Oltáriszentségről) és a megtestesülés jótételményéről | 62 |
| Krisztus szenvedése után a bűn súlyosabb büntetést érdemel, mint előtte - Isten megígéri, hogy szolgái szenvedéseire és imáira való tekintettel irgalmas lesz a Szent Egyházhoz | 66 |
| A lélek Isten jóságát egyre jobban megismerve, nem elégedett meg azzal, hogy csak a keresztény népért és a Szent Egyházért könyörögjön, hanem könyörgött az egész világért | 68 |
| Isten elmarasztalja értelmes teremtményeit, főleg önszeretetünk miatt, a hozzá könyörgő lelket pedig imádságra és könnyekre serkenti | 69 |
| Isten kezei közül senki sem bújhat ki: kezei között van mindenki vagy az irgalmasság vagy az igazságossá által | 70 |
| A lélek, mivel növekedett a szeretet tüze, azt kívánta, hogy vérrel verítékezhessen | 71 |
| Szorongatásaink türelmes elviselése nélkül nem tetszhetünk Istennek - Isten megerősíti ezt a lelket és a lelkiatyját, hogy igaz türelemmel viseljenek mindent | 72 |
| Az égbe vezető út Ádám engedetlensége miatt megszakadt, ezért Isten a saját Fiából épített hidat, melyen el lehet jutni az égbe | 73 |
| Isten megmutatja a léleknek az égbe vezető híd nagyságát | 74 |
| Szőlőművesek vagyunk valamennyien, Isten küld minket az Egyház szőlejébe | |
| Saját szőleje van mindenkinek önmagában, de egyesülnnk kell az igazi szőlőtővel, Isten Fiával | 78 |
| Isten megmetszi az igaz szőlőtőn élő szőlővesszőket, azaz az Ő szolgáit | 78 |
| MÁSODIK RÉSZ | |
| AZ IGAZSÁG ÉS AZ IRGALMASSÁG ÚTJA | |
| Az emberré lett Ige: híd és az igazság útja | |
| A lélek hálát ad Istennek, majd kéri, hogy mutassa meg neki azokat, akik hídon járnak, és azokat, akik nem mennek rajta keresztül | 82 |
| Ennek az áldott hídnak három lépcsőfokon van | |
| Melyek a lélek három állapotát jelzik | |
| Hogyan kell érteni Krisztus e szavait: "Ha magasba emeltetem, mindeneket magamhoz fogok vonzani". | 83 |
| Ez a híd kövekből van rakva, kövei az igaz és királyi erények | |
| Van egy fogadó rajta, ahol enni adnak a vándornak, aki a hídon jár, az életre megy, aki alatta, a folyóban jár, az a halálba és a kárhozatba tart | 85 |
| Mindkét úton, a hídon is, a folyóban is fáradsággal lehet csak járni, a hídon járó lélek öröme | 88 |
| A mennybemenetel napján ez a híd fölment a mennybe, mindazonáltal nem szakadt el a földtől | 89 |
| A lélek csodálattal eltelve Isten irgalmassága iránt, felsorolja az isteni gondviselés sok ajándékát és kegyelmét, amelyeket az emberi nemnek adott | |
| Az irgalmasság himnusza | 92 |
| A folyó, amely elragadja az embert, és a rossz elleni harc | |
| Azok méltatlansága, akik a híd alatt járnak Isten az ilyen lelkeket a halál fájának nevezi, ez a fa főleg négy víciumba ereszti gyökerét | 94 |
| A halál fájának gyümölcsei annyira különböznek egymástól, amennyire különbözőek a bűnök | |
| A testiség bűne | 96 |
| A halál fájának egy másik gyümölcse a fösvénység | |
| A belőle származó rosszak | 97 |
| Azokról az uralkodókról, akik az igazságtalanság gyümölcsét termik | 99 |
| A felsorolt és egyéb hibák miatt a lélek hamis ítélkezésbe esik | |
| Az ilyenek méltatlansága | 100 |
| Krisztus e szavairól: "Elküldöm a Vigasztalót, aki vádolni fogja a világot az igazságtalansággal és a hamis ítélettel" | |
| E vádak egyike szüntelenül hangzik | 101 |
| A második vád szemrehányást tesz az igazságtalanságért, átlalánosságban is, konkrétan is | 103 |
| A kárhozottak négy fő gyötrelme, melyekből a többi következik | |
| Az ördög rútsága | 105 |
| A harmadik vád az ítélet utolsó napján történik | 106 |
| A kárhozottak már semmi jót sem tudnak kívánni | 108 |
| Az üdvözültek dicsőségéről | 109 |
| Hogyan növekszik a kárhozottak szenvedése a végítélet után | 113 |
| A kísértések haszna | |
| A lélek már a halál pillanatában, mielőtt még elszakadna a testtől, látja és ízleli a helyet, ahová menni fog, azaz a dicsőséget vagy büntetést, amelyet kapnia kell | 116 |
| Az ördög mindig a jó látszatával szedi rá a lelket, akik nem a hídon járnak, hanem a folyón mennek át, megtévednek és beleesnek épp abba a szenvedésbe, amit el akartak kerülni. Egy fáról, melyet ez a lélek egy látomásban látott | 118 |
| A földi élet útján senki sem jár szenvedések nékül, mert a föld a bűn miatt töviseket és bogáncsokat terem | |
| Kiknek nem ártanak a tövisek | 121 |
| Az értelem szemének vakságából következő bajok, azok a jó cselekedetek, melyeket nem a kegyelem állapotában vittek végbe, nem számíttatnak be az örök életre | 124 |
| Isten törvényeit az evangéliumi tanácsok nélkül nem lehet megtartani | |
| Bármilyen állapotban élhet az ember Isten tetszésére, ha jó és szent akarata van | 127 |
| A világ emberei nem tudnak betelni azzal, amit birtokolnak | |
| Arról a szenvedésről, melyet a gonosz akarat okoz már ebben az életben | 130 |
| A szolgai félelem nem elég az örök élethez, de aki tevékeny e félelemben, az eljut az erény szeretetére | 132 |
| Nagy keserűség töltötte el a lelket azok vaksága miatt, akik elmerültek a folyóban | 134 |
| A három lépcső, melyek a hídon, azaz Isten Fiában vannak, a lélek három képességét jelentik | 135 |
| A lélek nem lehet kitartó, és nem érheti el célját, ha nem egyesül e három képessége | 138 |
| Krisztus szavainak magyarázata: "Aki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék!" | 139 |
| A tökéletesség ösvénye: törvény és erény | |
| Hogyan kell élnie az értelmes teremtménynek, hogy kilábaljon a világ tengeréből, és fölmehessenek a hídra | 141 |
| Néhány dolog rövid megismétlése | 144 |
| A híd három lépcsője a lélek három állapotát jelzi, Isten felszólítja ezt a lelket, hogy emelkedjék önmaga fölé és szemlélje az igazságot | 146 |
| A lélek az isten tükörbe tekintve meglátta, hogy a teremtmények különféle módokon járnak | 147 |
| Az erény szeretete nélküli szolgai félelem nem elegendő ahhoz, hogy örök életet adjon, a félelem törvénye, és a szeretet törvénye egy valóság | 147 |
| A szolgai félelem tökéletlen állapotát az első lépcső jelképezi, aki gyakorolta magát a szolgai félelemben, eljut a szent istenfélelemre, a második lépcsőre, amely tökéletesebb állapot | 149 |
| Azok tökéletlensége, akik a maguk hasznára, örömére és vigasztalására szolgálják Istent | 150 |
| Hogyan nyilatkoztatja ki magát Isten az őt szerető léleknek? | 153 |
| Miért nem így mondta Krisztus: "Kinyilatkoztatom majd az én Atyámat", hanem: "Kinyilatkoztatom majd magamat" | 154 |
| Miképpen jut el a szent Híd első lépcsőjéről a másodikra | 156 |
| Amikor a lélek tökéletlenül szereti Istent, a felebarátot is tökéletlenül szereti | |
| E tökéletlen szeretet jelei | 160 |
| Az imádságról és a lélek állapotairól | |
| Hogyan jut el a lélek az egyszerű és nagylelkű szeretetre | |
| Kezdődik az imádságról szóló rész | 162 |
| Néhány igazság Krisztus testének szentségéről | |
| Hogyan lép át a lélek a szóbeli imádságból a benső imára | |
| E lélek egyik látomása | 163 |
| Azoknak a világi embereknek tévedése, akik csak a saját vigasztalásukért és örömükért szeretik és szolgálják Istent | 169 |
| Isten szolgáinak tévedése, akik még tökéletlen szeretettel szeretik Istent | 171 |
| Vannak, akik nem segítenek a felebarát szükségén, nehogy elveszítsék a maguk békéjét és vigasztalását | 173 |
| Azok tévedése, akik minden érzületükkel a vigasztalásokhoz és a benső látomásokhoz ragaszkodnak | 175 |
| Akik benső látomásoknak és vigasztalásoknak örvendenek, megtévedhetnek amiatt, hogy az ördögöt világosság formájában látják | 176 |
| Jelek, melyekből felismerhető, hogy egy látomás mikor való Istentől, és mikor az ördögtől | 178 |
| A lélek, aki valóban ismeri önmagát, bölcsen elkerüli a mondott tévedéseket | 181 |
| Hogyan indul el a lélek a tökéletlen szeretetből, és jut el a tökéletes szeretetre, amely baráti és fiúi szeretet | 181 |
| Jelek, amelyekből felismerhető, hogy a lélek eljutott a tökéletes szeretetre | 182 |
| A tökéletlenek csak az Atyát akarják követni, a tökéletesek azonban követik a Fiút | |
| A különböző keresztségekről | 182 |
| A lélek, amint fölér a szent híd harmadik lépcsőjére, azaz eljut a szájhoz, átveszi a száj feladatát, ide érkezésének igazi jele az, hogy a saját akarata meghalt | 186 |
| A lélek tevékenységei, amikor felért a harmadik szent lépcsőre | 188 |
| A negyedik állapotról, amely nem válik el a harmadiktól | |
| A negyedik állapotba jutott lélek cselekedetei | |
| Isten soha nem távozik el tőle, jelenlétét a lélek szüntelenül érzi | 192 |
| Isten a tökéletes lélektől nem vonja meg jelenlétének érzését, sem a kegyelmet, ellenben megvonja az egyesülést | 197 |
| A világ fiai akár akarják, akár nem, dicsérik és dicsőítik Istent | 200 |
| Még az ördögök is dicsőítik és dicsérik Istent | 201 |
| A lélek e jelen élet szenvedéseiből kilépve a maga egészében látja Isten dicsőségét és dicséretét minden teremtményben | |
| A vágy szenvedése megszűnik, maga a vágy azonban megmarad | 202 |
| Amint Szent Pál apostol, miután elragadtatott, hogy lássa a boldogok dicsőségét, azt kívánta, hogy oldódjék el a testtől, ugyanúgy az életszentség fent elmondott harmadik és negyedik állapotába jutott lelkek is erre vágyakoznak | 203 |
| Miért vágyódik a lélek arra, hogy eloldódjék a testtől? | |
| Ha nem is lehet ebben része, nem tér el Isten akaratától, hanem inkább dicsekszik benne, mint minden más szenvedésben, melyeket Isten dicsőségéért viselhet el | 206 |
| Akik eljutottak az egyesülés állapotára, azok értelmének szemét a beléjük árasztott kegyelem természetfölötti világossága világosítja meg, az üdvösségére vonatkozó jó tanácsért jobb egy szent lelkiismeretű és alázatos személyhez, mint egy gőgös tudóshoz fordulni | 208 |
| A már elmondottak rövid összefoglalása | |
| Isten rávezeti ezt a lelket arra, hogy minden teremtményét, és a szent Egyházért könyörögjön | 212 |
| A könnyekről szóló tanítás (Mi a különbség a könnyek között, hogyan keletkeznek, honnan erednek, és mi a sírás gyümölcse?) | |
| A lélek arra kéri Istent, ismertesse meg vele a lélek állapotait és a könnyek gyümölcseit | 215 |
| A könnyek öt fajtájáról | 216 |
| A lélek különböző állapotainak megfelelő különböző könnyek | 217 |
| Az előző fejezet összefoglalása | |
| Az ördög menekül azoktól, akik a könnyek ötödik fokán vannak, zaklatásai csak segítik ennek az állapotnak elérését | 223 |
| Akik szeretnének sírni, de nem tudnak, azoknak tűz-könnyeik vannak | |
| Miért vonja meg Isten a szem könnyeit | 225 |
| A könnyek öt foka közül a négy utolsó ad végtelen könnyeket, Isten úgy akarja, hogy ne véges, hanem végtelen dolgokkal, szolgáljuk őt | 227 |
| Azoknak a könnyeknek gyümölcséről, melyeket a világ emberei hullatnak | 229 |
| A világ embereit, akik a mondott módon sírnak, négy különböző szél tépázza | 232 |
| A könnyek második fajtájának gyümölcsei | 236 |
| A könnyek negyedik fokának, az egyesítő könnyeknek gyümölcse | 239 |
| A három világosság, amellyel el lehet jutni a lélek tökéletes tisztaságára | |
| A lélek köszönetet mond Istennek a könnyek különböző fokainak magyarázatáért, és föltesz két kérdést | 243 |
| Az értelem világosságára minden léleknek, aki igazságban akar szolgálni Istennek, szüksége van | |
| A világosságról általában | 244 |
| Azokról, akik inkább a testi vezeklésre, mint a saját akaratuk megölésére vágyakoznak | |
| A második világosság tökéletesebb, mint az általános világosság | 248 |
| Az értelem harmadik és legtökéletesebb világossága | |
| Milyen tetteket hajt végre a lélek, aki eljutott erre a világosságra | |
| A lélek egy látomása révén megtudja, hogyan lehet eljutni a tökéletes tisztaságra | |
| Nem szabad ítélkezni a felebarát felett | 250 |
| Miképpen kapják az örök élet zálogát ebben az életben azok, akik a harmadik, a legtökéletesebb világosságban élnek | 256 |
| Hogyan kell megdorgálni a felebarátot úgy, hogy a lélek ne essék hamis ítélkezésbe | 257 |
| Soha nem szabad ítélkezni annak bűne felett, akiért imádkozunk, még akkor sem, ha Isten kinyilvánította volna, hogy az a lélek telve van sötétséggel | 259 |
| Nem a vezeklést, hanem az érzületet és az erények szereteté kell alapnak, és az akarat elsődleges tárgyának tekinteni | 261 |
| A mondottak összefoglalása, és egy kiegészítés a felebarát feddéséről | 263 |
| Jelek, melyekből felismerhető, hogy a látogatások és a benső látomások Istentől valók-e, vagy az ördögtől | 264 |
| Isten beteljesíti szolgái szent vágyait | |
| Nagyon tetszik neki az a lélek, aki állhatatosan zörget igazságának kapuján | 267 |
| HARMADIK RÉSZ | |
| AZ EGYHÁZ ÉS A VILÁG KORMÁNYZÁSA | |
| A Szent Egyház misztikus teste | |
| A lélek hálát ad Istennek és megalázkodik, majd imádkozik az egész világért, és különsen a szent Egyház misztikus testéért, saját gyermekeiért és két lelkiatyjáért | |
| Ez után kéri, hogy a szent Egyház szolgáinak hibáiról beszéljen neki Isten | 270 |
| Isten imádságra serkenti a lelket és válaszol néhány kérdésre | 272 |
| A papok méltóságról Krisztus testének szentségéről | |
| A méltó és méltatlan módon történő áldozásról | 273 |
| A test érzékei tévednek e szentséggel kapcsolatban, a lélek érzékei azonban nem, ezért a lélek érzékeivel kell látni, ízlelni és érinteni | |
| A lélek egy látomása | 279 |
| A szentség kiválósága kiemeli a papok méltóságát | |
| Isten a papoktól nagyobb tisztaságot kíván, mint más teremtményeitől | 281 |
| A szentségeket nem lehet eladni és megvenni | |
| Akik a szentségeket fogadják, azoknak segíteniük kell a földi dolgokkal a szolgákat, amit a szolgák kapnak, háromfelé kell osztani | 284 |
| A papok méltóságáról | |
| A szentség erejét nem csökkenti sem a kiszolgáltató, sem a szentséget fogadó bűne | |
| Isten nem akarja, hogy a világiak beleavatkozzanak a szolgák megjavításába | 285 |
| Az Egyház, illetve Isten, szolgáinak üldözését Isten a magáénak tekinti | 287 |
| Azokról, akik különféle módokon üldözik az Egyházat, és az Egyház szolgáit | 291 |
| Az Egyházról és szolgáriól mondottak rövid megismétlése | 294 |
| A szent és erényes szolgák kiválósága, erénye és szent cselekedetei | |
| A naphoz hasonlók ők | |
| Javító dorgálásaik a rájuk bízottak felé | 294 |
| Az előző fejezet összefoglalása | |
| A tiszteletről, amely egyformán megilleti a papokat, akár jók, akár rosszak | 303 |
| A Klérus botrányai és ezek következményei | |
| A rossz papok és szolgák élete és bűnei | 306 |
| A rossz szolgákban igazságtalanság uralkodik, különösen azáltal, hogy nem javítják alárendeltjeiket | 309 |
| Az említett szolgák egyéb hibáiról, főleg arról, hogy kocsmába járnak, bűnös játékokat űznek, és ágyasokat tartanak | 311 |
| A gonosz szolgákban természetellenes bűn uralkodik | |
| A lélek egy látomása a bűnről | 313 |
| Az alárendeltek az elöljárók bűnei miatt nem javulnak meg | |
| A szerzetesek bűnei miatt nem javulnak meg | |
| A szerzetesek bűnei | |
| E bajok következményei | 317 |
| Az említett gonosz szolgákban a paráznaság bűne uralkodik | 321 |
| A rossz szolgákban fösvénység uralkodik: uszorára adnak kölcsönt, főként pedig adják és veszik az Egyház javadalmait és a hivatalokat | |
| Bajok, melyek e bírvágy miatt következtek a szent Egyházra | 325 |
| A gonosz szolgákban a gőg uralkodik, melynek következtében elveszítik az igaz megismerést, és elkövetik a látszólagos konszekrálás bűnét | 331 |
| Egyéb bűnök, melyek a gőgből, és az önszeretetből származnak | 336 |
| A rossz szolgák sok más bűne | 342 |
| Az igazak és bűnösök halála közötti különbség | |
| Az igazak halála | 344 |
| A bűnösök halála és szenvedése, a halál pillanatában | 349 |
| Az eddig mondottak rövid összefoglalása | |
| Isten megtiltja, hogy világiak hozzányúljanak az Ő papjaihoz, s felszólítja a lelket, hogy sírjon e nyomorult bűnösök miatt | 355 |
| A lélek hálát adva és Istent dicsérve imádkozik a szent Egyházért | 357 |
| Az isteni gondviselésről | |
| Az isteni gondviselésről általában | 362 |
| A remény is az isteni gondviselés ajándéka | |
| Aki tökéletesebben remél, tökéletesebben ízleli a gondviselést | 365 |
| Isten az Ószövetségben a törvény, és a próféták által mutatta meg gondviselését, majd elküldte az igét, s végül az apostolok, vértanúk, és más szentek által gondoskodik rólunk | |
| Semmi sem történik a teremtményekkel Isten gondviselése nélkül | 368 |
| Minden a javunkra és üdvösségünkre szolgál, amit Isten történni enged | |
| Vakok és tévedésben vannak azok, akik az ellenkezőjét gondolják | 370 |
| Hogyan gondoskodott Isten egy konkrét esetben egy lélek üdvösségéről | 373 |
| Isten különféle módokokn nyilvánítja ki gondviselését teremtményeinek, felpanaszolja hűtlenségüket | |
| Egy ószövetségi előkép tanítása | 374 |
| Isten üdvösségünk érdekében gondoskodik arról, hogy szorongatásokat szenvedjünk | |
| Azok nyomorúsága, akik önmagukban, és nem az Ő gondviselésében bíznak | |
| A benne remélők kiválósága | 378 |
| Isten gondviselése a szentségek által | |
| Hogyan gondoskodott csodálatos módon többször is egy lélekről, aki éhezett a szentségre | 383 |
| Isten gondviselése azok iránt, akik halálos bűnben vannak | 388 |
| Isten gondviselése azok iránt, akik még nem tökéletesek a szeretetben | 390 |
| Isten gondviselése azok iránt, akik a tökéletes szeretetben élnek | 396 |
| A mondottak rövid megismétlése | |
| Krisztus e szavairól: "Vesd ki a hálót a hajó jobb oldalán" | 401 |
| A hálót az egyik tökéletesebb veti ki, mint a másik, ezért több halat fog | |
| A tökéletesek kiválósága | 404 |
| Az általános gondviselés ebben az életben és a másikban | 407 |
| Isten gondviselése a szegények iránt | 410 |
| A földi gazdagság rendetlen vágyából és megtartásából származó bajok | 413 |
| Azok kiválósága, akik lelki okok miatt szegények, Krisztus a szegénységet nemcsak szavakkal, hanem életével is tanította | |
| Isten gondviselése azok iránt, akik magukhoz ölelik ezt a szegénységet | 416 |
| Rövid összefoglalás az isteni gondviselésről | 423 |
| A lélek dicsérettel és hálával mond köszönetet Istennek, és megkéri, beszéljen az engedelmesség erényéről | 424 |
| Az engedelmességről | |
| Hol található az engedelmesség, mi veszi el a lélektől, mi a jele annak, hogy a lélek birtokolja, mi kíséri, és mi táplálja? | 426 |
| Az engedelmesség az a kulcs, amellyel meg lehet nyitni az eget | |
| Az önhöz kell kötni ezt a kulcsot | |
| Az engedelmesség himnusza | 429 |
| Az engedetlenek nyomorúsága, és az engedelmesek kiválósága | 433 |
| Vannak, akik annyira szeretik az engedelmességet, hogy nem elégednek meg csak a parancsok teljesítésével, hanem különleges engedelmességre is kötelezik magukat | 435 |
| Miképpen lehet eljutni az általános engedelmességből a különleges engedelmességbe | |
| A szerzetek kiválósága | 436 |
| Az engedelmes szerzetesek kiválósága, és az engedetlenek nyomorúsága | 442 |
| Az igazán engedelmesek százat kapnak egy helyett, s hozzá még az örök életet | |
| Mit jelent ez a "száz"? | 450 |
| Az engedetlen szerzetes gonoszsága, nyomorúsága és fáradalmai | |
| Az engedetlenség gyümölcsei | 451 |
| Azok tökéletlensége, akik tartózkodnak ugyan a halálos bűntől, de a szerzetben nagyon langyosan élnek | 456 |
| Az engedelmesség kiválósága és javai | 459 |
| A szerzetesek és a szerzeten kívül élők engedelmessége közti különbség | 461 |
| Isten nem a fáradság, nem az eltelt idő, hanem a szeretet nagysága szerint adja az érdemet | 463 |
| Csodák, melyeket Isten az igazán engedelmesek miatt tett | |
| Az engedelmességhez szükséges megfontoltság | 464 |
| ÖSSZEFOGLALÁS ÉS BEFEJEZÉS | |
| A könyv anyagának rövid összefoglalása | 470 |
| A lélek hálát ad, és Isten dicsérve imádkozik az egész világért, és a szent Egyházért | |
| A hit erényét ajánlva fejezi be a könyvet | 473 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.