kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Paulus Hungarus-Kairosz |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 477 oldal |
Sorozatcím: | Teológia |
Kötetszám: | 4 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | 963-956-811-2 |
Előszó a második kiadáshoz | 21 |
A fordító előszava | 23 |
Előszó | |
Hogyan egyesül a lélek Istennel az imádságban | |
Egy lélek a szemlélődés magasságába eltemetve négy kérdést terjeszt Isten elé | 28 |
A lélek vágya igen megnövekedett, amikor Isten megmutatta neki a világ nyomorúságait | 30 |
Előzmények és ígéretek | |
A szeretet és a megfontoltság mint a tökéletesség lényege és normája | |
Ha a teremtmény meg van fosztva a természetfeletti szeretettől, egyetlen cselekedete sem elegendő, sem a bűn alatti bűnhődésre, sem érdemszerzésre | 32 |
A vágy és a szívbéli töredelem elégtételt nyújthat a bűnért és a büntetésért, önmagunk és mások nevében is | |
Néha azonban csak a bűnért nyújt elégtételt, a büntetést nem törli el | 34 |
Istennek nagyon tetszik az érte szenvedni akaró lélek vágya | 39 |
Minden erényt és hibát a felebarát közreműködésével gyakorol a lélek | 40 |
Hogyan hatnak az erények a felebarát közreműködésével és miért különböznek annyira a teremtményekben | 43 |
Az erények az ellentéteik által mutatkoznak és erősödnek meg | 47 |
Az akaratnak elsősorban az erények megszerzésére és nem a vezeklésre kell irányulnia | 49 |
A szeretet, az alázatosság és a megfontoltság egységet alkotnak, s a léleknek hozzájuk kell formálódnia | 50 |
A vezeklést és a többi testi gyakorlatot úgy kell tekinteni, mint az erény megszerzésének eszközét, s nem mint az érzület elsődleges tárgyát | |
A megfontoltság világosságának különböző megnyilvánulásai | 51 |
Az eddig mondottak egy részének megismétlése | |
Isten megígéri, hogy szolgái szenvedéseiért megújítja egyházát | 56 |
Az üdvösség misztériuma Isten tervében | |
Isten válasza kimondhatatlan szeretetet ébreszt a lélekben, imádkozik Istenhez a Szent Egyházért és a népért | 59 |
Isten elmarasztalja a keresztény népet és különösen az Ő szolgáit | |
Néhány igazság Krisztus testének szentségéről (az Oltáriszentségről) és a megtestesülés jótételményéről | 62 |
Krisztus szenvedése után a bűn súlyosabb büntetést érdemel, mint előtte - Isten megígéri, hogy szolgái szenvedéseire és imáira való tekintettel irgalmas lesz a Szent Egyházhoz | 66 |
A lélek Isten jóságát egyre jobban megismerve, nem elégedett meg azzal, hogy csak a keresztény népért és a Szent Egyházért könyörögjön, hanem könyörgött az egész világért | 68 |
Isten elmarasztalja értelmes teremtményeit, főleg önszeretetünk miatt, a hozzá könyörgő lelket pedig imádságra és könnyekre serkenti | 69 |
Isten kezei közül senki sem bújhat ki: kezei között van mindenki vagy az irgalmasság vagy az igazságossá által | 70 |
A lélek, mivel növekedett a szeretet tüze, azt kívánta, hogy vérrel verítékezhessen | 71 |
Szorongatásaink türelmes elviselése nélkül nem tetszhetünk Istennek - Isten megerősíti ezt a lelket és a lelkiatyját, hogy igaz türelemmel viseljenek mindent | 72 |
Az égbe vezető út Ádám engedetlensége miatt megszakadt, ezért Isten a saját Fiából épített hidat, melyen el lehet jutni az égbe | 73 |
Isten megmutatja a léleknek az égbe vezető híd nagyságát | 74 |
Szőlőművesek vagyunk valamennyien, Isten küld minket az Egyház szőlejébe | |
Saját szőleje van mindenkinek önmagában, de egyesülnnk kell az igazi szőlőtővel, Isten Fiával | 78 |
Isten megmetszi az igaz szőlőtőn élő szőlővesszőket, azaz az Ő szolgáit | 78 |
Az igazság és az irgalmasság útja | |
Az emberré lett Ige: híd és az igazság útja | |
A lélek hálát ad Istennek, majd kéri, hogy mutassa meg neki azokat, akik hídon járnak, és azokat, akik nem mennek rajta keresztül | 82 |
Ennek az áldott hídnak három lépcsőfokon van | |
Melyek a lélek három állapotát jelzik | |
Hogyan kell érteni Krisztus e szavait: "Ha magasba emeltetem, mindeneket magamhoz fogok vonzani". | 83 |
Ez a híd kövekből van rakva, kövei az igaz és királyi erények | |
Van egy fogadó rajta, ahol enni adnak a vándornak, aki a hídon jár, az életre megy, aki alatta, a folyóban jár, az a halálba és a kárhozatba tart | 85 |
Mindkét úton, a hídon is, a folyóban is fáradsággal lehet csak járni, a hídon járó lélek öröme | 88 |
A mennybemenetel napján ez a híd fölment a mennybe, mindazonáltal nem szakadt el a földtől | 89 |
A lélek csodálattal eltelve Isten irgalmassága iránt, felsorolja az isteni gondviselés sok ajándékát és kegyelmét, amelyeket az emberi nemnek adott | |
Az irgalmasság himnusza | 92 |
A folyó, amely elragadja az embert, és a rossz elleni harc | |
Azok méltatlansága, akik a híd alatt járnak Isten az ilyen lelkeket a halál fájának nevezi, ez a fa főleg négy víciumba ereszti gyökerét | 94 |
A halál fájának gyümölcsei annyira különböznek egymástól, amennyire különbözőek a bűnök | |
A testiség bűne | 96 |
A halál fájának egy másik gyümölcse a fösvénység | |
A belőle származó rosszak | 97 |
Azokról az uralkodókról, akik az igazságtalanság gyümölcsét termik | 99 |
A felsorolt és egyéb hibák miatt a lélek hamis ítélkezésbe esik | |
Az ilyenek méltatlansága | 100 |
Krisztus e szavairól: "Elküldöm a Vigasztalót, aki vádolni fogja a világot az igazságtalansággal és a hamis ítélettel" | |
E vádak egyike szüntelenül hangzik | 101 |
A második vád szemrehányást tesz az igazságtalanságért, átlalánosságban is, konkrétan is | 103 |
A kárhozottak négy fő gyötrelme, melyekből a többi következik | |
Az ördög rútsága | 105 |
A harmadik vád az ítélet utolsó napján történik | 106 |
A kárhozottak már semmi jót sem tudnak kívánni | 108 |
Az üdvözültek dicsőségéről | 109 |
Hogyan növekszik a kárhozottak szenvedése a végítélet után | 113 |
A kísértések haszna | |
A lélek már a halál pillanatában, mielőtt még elszakadna a testtől, látja és ízleli a helyet, ahová menni fog, azaz a dicsőséget vagy büntetést, amelyet kapnia kell | 116 |
Az ördög mindig a jó látszatával szedi rá a lelket, akik nem a hídon járnak, hanem a folyón mennek át, megtévednek és beleesnek épp abba a szenvedésbe, amit el akartak kerülni. Egy fáról, melyet ez a lélek egy látomásban látott | 118 |
A földi élet útján senki sem jár szenvedések nékül, mert a föld a bűn miatt töviseket és bogáncsokat terem | |
Kiknek nem ártanak a tövisek | 121 |
Az értelem szemének vakságából következő bajok, azok a jó cselekedetek, melyeket nem a kegyelem állapotában vittek végbe, nem számíttatnak be az örök életre | 124 |
Isten törvényeit az evangéliumi tanácsok nélkül nem lehet megtartani | |
Bármilyen állapotban élhet az ember Isten tetszésére, ha jó és szent akarata van | 127 |
A világ emberei nem tudnak betelni azzal, amit birtokolnak | |
Arról a szenvedésről, melyet a gonosz akarat okoz már ebben az életben | 130 |
A szolgai félelem nem elég az örök élethez, de aki tevékeny e félelemben, az eljut az erény szeretetére | 132 |
Nagy keserűség töltötte el a lelket azok vaksága miatt, akik elmerültek a folyóban | 134 |
A három lépcső, melyek a hídon, azaz Isten Fiában vannak, a lélek három képességét jelentik | 135 |
A lélek nem lehet kitartó, és nem érheti el célját, ha nem egyesül e három képessége | 138 |
Krisztus szavainak magyarázata: "Aki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék!" | 139 |
A tökéletesség ösvénye: törvény és erény | |
Hogyan kell élnie az értelmes teremtménynek, hogy kilábaljon a világ tengeréből, és fölmehessenek a hídra | 141 |
Néhány dolog rövid megismétlése | 144 |
A híd három lépcsője a lélek három állapotát jelzi, Isten felszólítja ezt a lelket, hogy emelkedjék önmaga fölé és szemlélje az igazságot | 146 |
A lélek az isten tükörbe tekintve meglátta, hogy a teremtmények különféle módokon járnak | 147 |
Az erény szeretete nélküli szolgai félelem nem elegendő ahhoz, hogy örök életet adjon, a félelem törvénye, és a szeretet törvénye egy valóság | 147 |
A szolgai félelem tökéletlen állapotát az első lépcső jelképezi, aki gyakorolta magát a szolgai félelemben, eljut a szent istenfélelemre, a második lépcsőre, amely tökéletesebb állapot | 149 |
Azok tökéletlensége, akik a maguk hasznára, örömére és vigasztalására szolgálják Istent | 150 |
Hogyan nyilatkoztatja ki magát Isten az őt szerető léleknek? | 153 |
Miért nem így mondta Krisztus: "Kinyilatkoztatom majd az én Atyámat", hanem: "Kinyilatkoztatom majd magamat" | 154 |
Miképpen jut el a szent Híd első lépcsőjéről a másodikra | 156 |
Amikor a lélek tökéletlenül szereti Istent, a felebarátot is tökéletlenül szereti | |
E tökéletlen szeretet jelei | 160 |
Az imádságról és a lélek állapotairól | |
Hogyan jut el a lélek az egyszerű és nagylelkű szeretetre | |
Kezdődik az imádságról szóló rész | 162 |
Néhány igazság Krisztus testének szentségéről | |
Hogyan lép át a lélek a szóbeli imádságból a benső imára | |
E lélek egyik látomása | 163 |
Azoknak a világi embereknek tévedése, akik csak a saját vigasztalásukért és örömükért szeretik és szolgálják Istent | 169 |
Isten szolgáinak tévedése, akik még tökéletlen szeretettel szeretik Istent | 171 |
Vannak, akik nem segítenek a felebarát szükségén, nehogy elveszítsék a maguk békéjét és vigasztalását | 173 |
Azok tévedése, akik minden érzületükkel a vigasztalásokhoz és a benső látomásokhoz ragaszkodnak | 175 |
Akik benső látomásoknak és vigasztalásoknak örvendenek, megtévedhetnek amiatt, hogy az ördögöt világosság formájában látják | 176 |
Jelek, melyekből felismerhető, hogy egy látomás mikor való Istentől, és mikor az ördögtől | 178 |
A lélek, aki valóban ismeri önmagát, bölcsen elkerüli a mondott tévedéseket | 181 |
Hogyan indul el a lélek a tökéletlen szeretetből, és jut el a tökéletes szeretetre, amely baráti és fiúi szeretet | 181 |
Jelek, amelyekből felismerhető, hogy a lélek eljutott a tökéletes szeretetre | 182 |
A tökéletlenek csak az Atyát akarják követni, a tökéletesek azonban követik a Fiút | |
A különböző keresztségekről | 182 |
A lélek, amint fölér a szent híd harmadik lépcsőjére, azaz eljut a szájhoz, átveszi a száj feladatát, ide érkezésének igazi jele az, hogy a saját akarata meghalt | 186 |
A lélek tevékenységei, amikor felért a harmadik szent lépcsőre | 188 |
A negyedik állapotról, amely nem válik el a harmadiktól | |
A negyedik állapotba jutott lélek cselekedetei | |
Isten soha nem távozik el tőle, jelenlétét a lélek szüntelenül érzi | 192 |
Isten a tökéletes lélektől nem vonja meg jelenlétének érzését, sem a kegyelmet, ellenben megvonja az egyesülést | 197 |
A világ fiai akár akarják, akár nem, dicsérik és dicsőítik Istent | 200 |
Még az ördögök is dicsőítik és dicsérik Istent | 201 |
A lélek e jelen élet szenvedéseiből kilépve a maga egészében látja Isten dicsőségét és dicséretét minden teremtményben | |
A vágy szenvedése megszűnik, maga a vágy azonban megmarad | 202 |
Amint Szent Pál apostol, miután elragadtatott, hogy lássa a boldogok dicsőségét, azt kívánta, hogy oldódjék el a testtől, ugyanúgy az életszentség fent elmondott harmadik és negyedik állapotába jutott lelkek is erre vágyakoznak | 203 |
Miért vágyódik a lélek arra, hogy eloldódjék a testtől? | |
Ha nem is lehet ebben része, nem tér el Isten akaratától, hanem inkább dicsekszik benne, mint minden más szenvedésben, melyeket Isten dicsőségéért viselhet el | 206 |
Akik eljutottak az egyesülés állapotára, azok értelmének szemét a beléjük árasztott kegyelem természetfölötti világossága világosítja meg, az üdvösségére vonatkozó jó tanácsért jobb egy szent lelkiismeretű és alázatos személyhez, mint egy gőgös tudóshoz fordulni | 208 |
A már elmondottak rövid összefoglalása | |
Isten rávezeti ezt a lelket arra, hogy minden teremtményét, és a szent Egyházért könyörögjön | 212 |
A könnyekről szóló tanítás (Mi a különbség a könnyek között, hogyan keletkeznek, honnan erednek, és mi a sírás gyümölcse?) | |
A lélek arra kéri Istent, ismertesse meg vele a lélek állapotait és a könnyek gyümölcseit | 215 |
A könnyek öt fajtájáról | 216 |
A lélek különböző állapotainak megfelelő különböző könnyek | 217 |
Az előző fejezet összefoglalása | |
Az ördög menekül azoktól, akik a könnyek ötödik fokán vannak, zaklatásai csak segítik ennek az állapotnak elérését | 223 |
Akik szeretnének sírni, de nem tudnak, azoknak tűz-könnyeik vannak | |
Miért vonja meg Isten a szem könnyeit | 225 |
A könnyek öt foka közül a négy utolsó ad végtelen könnyeket, Isten úgy akarja, hogy ne véges, hanem végtelen dolgokkal, szolgáljuk őt | 227 |
Azoknak a könnyeknek gyümölcséről, melyeket a világ emberei hullatnak | 229 |
A világ embereit, akik a mondott módon sírnak, négy különböző szél tépázza | 232 |
A könnyek második fajtájának gyümölcsei | 236 |
A könnyek negyedik fokának, az egyesítő könnyeknek gyümölcse | 239 |
A három világosság, amellyel el lehet jutni a lélek tökéletes tisztaságára | |
A lélek köszönetet mond Istennek a könnyek különböző fokainak magyarázatáért, és föltesz két kérdést | 243 |
Az értelem világosságára minden léleknek, aki igazságban akar szolgálni Istennek, szüksége van | |
A világosságról általában | 244 |
Azokról, akik inkább a testi vezeklésre, mint a saját akaratuk megölésére vágyakoznak | |
A második világosság tökéletesebb, mint az általános világosság | 248 |
Az értelem harmadik és legtökéletesebb világossága | |
Milyen tetteket hajt végre a lélek, aki eljutott erre a világosságra | |
A lélek egy látomása révén megtudja, hogyan lehet eljutni a tökéletes tisztaságra | |
Nem szabad ítélkezni a felebarát felett | 250 |
Miképpen kapják az örök élet zálogát ebben az életben azok, akik a harmadik, a legtökéletesebb világosságban élnek | 256 |
Hogyan kell megdorgálni a felebarátot úgy, hogy a lélek ne essék hamis ítélkezésbe | 257 |
Soha nem szabad ítélkezni annak bűne felett, akiért imádkozunk, még akkor sem, ha Isten kinyilvánította volna, hogy az a lélek telve van sötétséggel | 259 |
Nem a vezeklést, hanem az érzületet és az erények szereteté kell alapnak, és az akarat elsődleges tárgyának tekinteni | 261 |
A mondottak összefoglalása, és egy kiegészítés a felebarát feddéséről | 263 |
Jelek, melyekből felismerhető, hogy a látogatások és a benső látomások Istentől valók-e, vagy az ördögtől | 264 |
Isten beteljesíti szolgái szent vágyait | |
Nagyon tetszik neki az a lélek, aki állhatatosan zörget igazságának kapuján | 267 |
Az egyház és a világ kormányzása | |
A Szent Egyház misztikus teste | |
A lélek hálát ad Istennek és megalázkodik, majd imádkozik az egész világért, és különsen a szent Egyház misztikus testéért, saját gyermekeiért és két lelkiatyjáért | |
Ez után kéri, hogy a szent Egyház szolgáinak hibáiról beszéljen neki Isten | 270 |
Isten imádságra serkenti a lelket és válaszol néhány kérdésre | 272 |
A papok méltóságról Krisztus testének szentségéről | |
A méltó és méltatlan módon történő áldozásról | 273 |
A test érzékei tévednek e szentséggel kapcsolatban, a lélek érzékei azonban nem, ezért a lélek érzékeivel kell látni, ízlelni és érinteni | |
A lélek egy látomása | 279 |
A szentség kiválósága kiemeli a papok méltóságát | |
Isten a papoktól nagyobb tisztaságot kíván, mint más teremtményeitől | 281 |
A szentségeket nem lehet eladni és megvenni | |
Akik a szentségeket fogadják, azoknak segíteniük kell a földi dolgokkal a szolgákat, amit a szolgák kapnak, háromfelé kell osztani | 284 |
A papok méltóságáról | |
A szentség erejét nem csökkenti sem a kiszolgáltató, sem a szentséget fogadó bűne | |
Isten nem akarja, hogy a világiak beleavatkozzanak a szolgák megjavításába | 285 |
Az Egyház, illetve Isten, szolgáinak üldözését Isten a magáénak tekinti | 287 |
Azokról, akik különféle módokon üldözik az Egyházat, és az Egyház szolgáit | 291 |
Az Egyházról és szolgáriól mondottak rövid megismétlése | 294 |
A szent és erényes szolgák kiválósága, erénye és szent cselekedetei | |
A naphoz hasonlók ők | |
Javító dorgálásaik a rájuk bízottak felé | 294 |
Az előző fejezet összefoglalása | |
A tiszteletről, amely egyformán megilleti a papokat, akár jók, akár rosszak | 303 |
A Klérus botrányai és ezek következményei | |
A rossz papok és szolgák élete és bűnei | 306 |
A rossz szolgákban igazságtalanság uralkodik, különösen azáltal, hogy nem javítják alárendeltjeiket | 309 |
Az említett szolgák egyéb hibáiról, főleg arról, hogy kocsmába járnak, bűnös játékokat űznek, és ágyasokat tartanak | 311 |
A gonosz szolgákban természetellenes bűn uralkodik | |
A lélek egy látomása a bűnről | 313 |
Az alárendeltek az elöljárók bűnei miatt nem javulnak meg | |
A szerzetesek bűnei miatt nem javulnak meg | |
A szerzetesek bűnei | |
E bajok következményei | 317 |
Az említett gonosz szolgákban a paráznaság bűne uralkodik | 321 |
A rossz szolgákban fösvénység uralkodik: uszorára adnak kölcsönt, főként pedig adják és veszik az Egyház javadalmait és a hivatalokat | |
Bajok, melyek e bírvágy miatt következtek a szent Egyházra | 325 |
A gonosz szolgákban a gőg uralkodik, melynek következtében elveszítik az igaz megismerést, és elkövetik a látszólagos konszekrálás bűnét | 331 |
Egyéb bűnök, melyek a gőgből, és az önszeretetből származnak | 336 |
A rossz szolgák sok más bűne | 342 |
Az igazak és bűnösök halála közötti különbség | |
Az igazak halála | 344 |
A bűnösök halála és szenvedése, a halál pillanatában | 349 |
Az eddig mondottak rövid összefoglalása | |
Isten megtiltja, hogy világiak hozzányúljanak az Ő papjaihoz, s felszólítja a lelket, hogy sírjon e nyomorult bűnösök miatt | 355 |
A lélek hálát adva és Istent dicsérve imádkozik a szent Egyházért | 357 |
Az isteni gondviselésről | |
Az isteni gondviselésről általában | 362 |
A remény is az isteni gondviselés ajándéka | |
Aki tökéletesebben remél, tökéletesebben ízleli a gondviselést | 365 |
Isten az Ószövetségben a törvény, és a próféták által mutatta meg gondviselését, majd elküldte az igét, s végül az apostolok, vértanúk, és más szentek által gondoskodik rólunk | |
Semmi sem történik a teremtményekkel Isten gondviselése nélkül | 368 |
Minden a javunkra és üdvösségünkre szolgál, amit Isten történni enged | |
Vakok és tévedésben vannak azok, akik az ellenkezőjét gondolják | 370 |
Hogyan gondoskodott Isten egy konkrét esetben egy lélek üdvösségéről | 373 |
Isten különféle módokokn nyilvánítja ki gondviselését teremtményeinek, felpanaszolja hűtlenségüket | |
Egy ószövetségi előkép tanítása | 374 |
Isten üdvösségünk érdekében gondoskodik arról, hogy szorongatásokat szenvedjünk | |
Azok nyomorúsága, akik önmagukban, és nem az Ő gondviselésében bíznak | |
A benne remélők kiválósága | 378 |
Isten gondviselése a szentségek által | |
Hogyan gondoskodott csodálatos módon többször is egy lélekről, aki éhezett a szentségre | 383 |
Isten gondviselése azok iránt, akik halálos bűnben vannak | 388 |
Isten gondviselése azok iránt, akik még nem tökéletesek a szeretetben | 390 |
Isten gondviselése azok iránt, akik a tökéletes szeretetben élnek | 396 |
A mondottak rövid megismétlése | |
Krisztus e szavairól: "Vesd ki a hálót a hajó jobb oldalán" | 401 |
A hálót az egyik tökéletesebb veti ki, mint a másik, ezért több halat fog | |
A tökéletesek kiválósága | 404 |
Az általános gondviselés ebben az életben és a másikban | 407 |
Isten gondviselése a szegények iránt | 410 |
A földi gazdagság rendetlen vágyából és megtartásából származó bajok | 413 |
Azok kiválósága, akik lelki okok miatt szegények, Krisztus a szegénységet nemcsak szavakkal, hanem életével is tanította | |
Isten gondviselése azok iránt, akik magukhoz ölelik ezt a szegénységet | 416 |
Rövid összefoglalás az isteni gondviselésről | 423 |
A lélek dicsérettel és hálával mond köszönetet Istennek, és megkéri, beszéljen az engedelmesség erényéről | 424 |
Az engedelmességről | |
Hol található az engedelmesség, mi veszi el a lélektől, mi a jele annak, hogy a lélek birtokolja, mi kíséri, és mi táplálja? | 426 |
Az engedelmesség az a kulcs, amellyel meg lehet nyitni az eget | |
Az önhöz kell kötni ezt a kulcsot | |
Az engedelmesség himnusza | 429 |
Az engedetlenek nyomorúsága, és az engedelmesek kiválósága | 433 |
Vannak, akik annyira szeretik az engedelmességet, hogy nem elégednek meg csak a parancsok teljesítésével, hanem különleges engedelmességre is kötelezik magukat | 435 |
Miképpen lehet eljutni az általános engedelmességből a különleges engedelmességbe | |
A szerzetek kiválósága | 436 |
Az engedelmes szerzetesek kiválósága, és az engedetlenek nyomorúsága | 442 |
Az igazán engedelmesek százat kapnak egy helyett, s hozzá még az örök életet | |
Mit jelent ez a "száz"? | 450 |
Az engedetlen szerzetes gonoszsága, nyomorúsága és fáradalmai | |
Az engedetlenség gyümölcsei | 451 |
Azok tökéletlensége, akik tartózkodnak ugyan a halálos bűntől, de a szerzetben nagyon langyosan élnek | 456 |
Az engedelmesség kiválósága és javai | 459 |
A szerzetesek és a szerzeten kívül élők engedelmessége közti különbség | 461 |
Isten nem a fáradság, nem az eltelt idő, hanem a szeretet nagysága szerint adja az érdemet | 463 |
Csodák, melyeket Isten az igazán engedelmesek miatt tett | |
Az engedelmességhez szükséges megfontoltság | 464 |
Összefoglalás és befejezés | |
A könyv anyagának rövid összefoglalása | 470 |
A lélek hálát ad, és Isten dicsérve imádkozik az egész világért, és a szent Egyházért | |
A hit erényét ajánlva fejezi be a könyvet | 473 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.