1.061.482

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Shakespeare-olvasókönyv

Tükörképünk 37 darabban

Szerző
Róla szól
Budapest
Kiadó: Cserépfalvi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 382 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-15-4137-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Aki Shakespeare-ről beszél, az életről beszél. S aki az életről, az önmagáról. A magánbeszéd pedig, amennyiben hiteles, óhatatlanul rólunk szól.
Géher István Shakespeare-esszéi vallomások: mind egy-egy szerelmi vallomás, hitvallás az irodalomról, az életről. Tükörképünk: mondja tárgyáról - a kötet előzményének tekinthető nagy sikerű rádiószemináriumra emlékeztetve -, s joggal, hiszen sorra tárgyalt 37 színpadi mű létünk teljes enciklopédiája. Példatár. Élethelyzetek, emberi kapcsolatok, erkölcsi konfliktusok ősképeinek tárháza, amely jelen esetben még a lírikust is ellátja szereppel, hogy tárgyszerűen lehessen "alanyi".
A változatos szerepjáték Géher irodalmi megnyilatkozásainak állandó kerete és közege. A Mondom: szerencséd szemérmesen "hallgatag" költője utóbb a "szabadszájú" Catullus meztelenségét öltötte magára, majd a mesterségében szerényen "világhódító" ameikanista könyvkiadói munkamezét. Most Shakespeare-en keresztül szólal meg. Ismét esszében, továbbfejlesztve - mélyítve... Tovább

Fülszöveg

Aki Shakespeare-ről beszél, az életről beszél. S aki az életről, az önmagáról. A magánbeszéd pedig, amennyiben hiteles, óhatatlanul rólunk szól.
Géher István Shakespeare-esszéi vallomások: mind egy-egy szerelmi vallomás, hitvallás az irodalomról, az életről. Tükörképünk: mondja tárgyáról - a kötet előzményének tekinthető nagy sikerű rádiószemináriumra emlékeztetve -, s joggal, hiszen sorra tárgyalt 37 színpadi mű létünk teljes enciklopédiája. Példatár. Élethelyzetek, emberi kapcsolatok, erkölcsi konfliktusok ősképeinek tárháza, amely jelen esetben még a lírikust is ellátja szereppel, hogy tárgyszerűen lehessen "alanyi".
A változatos szerepjáték Géher irodalmi megnyilatkozásainak állandó kerete és közege. A Mondom: szerencséd szemérmesen "hallgatag" költője utóbb a "szabadszájú" Catullus meztelenségét öltötte magára, majd a mesterségében szerényen "világhódító" ameikanista könyvkiadói munkamezét. Most Shakespeare-en keresztül szólal meg. Ismét esszében, továbbfejlesztve - mélyítve és tágítva - a gondolkodás műfaját, mert itt az irodalmárba rejtőző irodalomtudósnak is van mondanivalója. Nem is kevés. S ez nem kevéssé próbára teszi az írót, hogy saját hangjának beszédes természetességében játékosan el tudja-e tüntetni a szenvedélyesen kisajátított tudományt. Az eredmény: stílusbravúr. A tanulmányok filológiai adatolás-adagolása szinte észrevehetetlen. Belesimul a szövegbe, mint egy jelzett szó jelzője.
Géher írásművészetének eleganciája mindenekelőtt példás tárgyismeretében rejlik. Mindent tud Shakespeare-ről, amit csak tudhat a kutató, s persze mindent az életről, amit csak a költő tudhat. E tudás biztonságában kérdőjelezhet meg olykor akár "könyvszekrénynyi" szakirodalommal megtámogatott évszázados értékítéleteket, tartózkodhat a témájához tapadó sztereotípiáktól, lehet még frivol is, követhet el nyugodt lélekkel blaszfémiát. Mindent megtehet, s meg is tesz, hogy az elme közhelyeiből kihívja, létre hívja az eleven gondolatot. Módszerének titka nem az állítás, hanem a rákérdezés. Kérdések egész sorát zúdítja tárgyára és olvasójára, hogy aztán felkínálja a maga válasz-alternatíváit, élményszerűen érzékeltetve, hogy a shakespeare-i színjátékban - tehát az emberi létezés sokszínű felmutatásában - csakis a lehetséges látás- és felfogásmódok teljes tér-idő hálója fedheti fel azt, amit el is fed: az áttűnéseiben jelenvaló lényeget.
Ezt a "különös" létezőt tünékenységében tetten érni és megjeleníteni: kritikai vállalkozásnak merő képtelenség - olyan kísértés, melynek nyomába merészkedni legföljebb ha az alkotás képes... Ezért foglal el megkülönböztetett helyet s hagy remélhetőleg maradandó nyomot Géher István esszé-költészete ("tudatregénye", "kalandregénye") a magyar Shakespeare-kultúrában. Műfajpróbáló kísérlet, melynek jelentőségéhez az is hozzájárul, hogy tematikai teljességigénye ritka példa a hazai és nemzetközi gyakorlatban.
A világnagy szekrényben még egy könyv Shakespeare-ről? Egy érdekes könyv! Kinek, mire való? A szerző szándéka szerint: olvasni, mindenkinek, akit - shakespeare-i megfogalmazásban - az emberi "lény maga" érdekel. Vissza

Tartalom

Az olvasóhoz7
William Shakespeare
Shakespeare kora13
Shakespeare színháza19
Shakespeare élete24
Shakespeare művei32
Királydrámák
Shakespeare királydrámái41
VI. Henrik, I-II-III. rész47
III. Richárd56
János király63
II. Richárd67
IV. Henrik, I-II. rész72
V. Henrik78
VIII. Henrik82
Vígjátékok
Shakespeare vígjátékai93
Tévedések vígjátéka100
A makrancos hölgy107
A két veronai nemes112
Lóvátett lovagok116
Szentivánéji álom123
A windsori víg nők131
Sok hűhó semmiért137
Ahogy tetszik143
Vízkereszt vagy amit akartok154
Tragédiák
Shakespeare tragédiái167
Titus Andronicus175
Romeo és Júlia180
Julius Caesar188
Hamlet, dán királyfi194
Othello, a velencei mór203
Lear király221
Machbeth230
Antonius és Kleopátra244
Coriolanus262
Athéni Timon268
Színművek
Shakespeare színművei277
A velencei kalmár288
Troilus és Cressida297
Minden jó, ha vége jó309
Szeget szeggel315
Pericles328
Cymbeline335
Téli rege342
A vihar363
Függelék
Shakespeare-ről magyarul379

Géher István

Géher István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Géher István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem