1.060.471

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Új könyv

Ne higgy a megérzésednek! - Hogyan használd a Big Datát, hogy megkapd, amire vágysz?

Tartalom

A Ne higgy a megérzésednek! című kötetben Seth Stephens-Davidowitz közgazdász, a Google korábbi adattudósa és a The New York Times bestsellerszerzője felfedi, hogy valójában mekkorát tévedünk, amikor a megérzéseinkre hagyatkozunk.
Mielőtt nagy döntéseket hoznánk, megvitatjuk azt a barátainkkal és a családunkkal, tanulmányozzuk a "szakértők" tanácsait az interneten, és talán még egy önsegítő könyvet is elolvasunk - aztán azt tesszük, amit helyesnek gondolunk, és a nagy téttel járó döntéseket kizárólag a megérzéseinkre alapozva hozzuk meg.
Az elmúlt években a tudósok hatalmas adatbázisokban kutattak. Randiprofilok százezreinek adataiból sikeres stratégiákat alkottak meg az eszményi randihoz; több százmillió adóbevallás adataiból kiderítették, hogy melyek a legjobb helyek a gyermekneveléshez; karrierpályák millióinak tanulmányozásából eddig ismeretlen okokat találtak arra, hogy egyesek miért jutnak fel a csúcsra.
A tények és a számok ellentmondanak a megérzéseinknek. Stephens-Davidowitz könyvében olyan önsegítő módszereket mutat be, amelyek valóban működnek - legyen szó akár arról, hogy melyik a legjobb időszak az életünkben egy vállalkozás beindítására, akár arról, hogy valójában mennyire tesz bennünket boldoggá az, ha kihagyjuk egy barátunk születésnapi buliját a kedvenc sorozatunkért. Feltárja azokat a megdöbbentő következtetéseket, amelyeket az adatok megtaníthatnak nekünk arról, hogy kik vagyunk, és mi teszi jobbá az életünket.
Davidowitz az önfejlesztés új világát mutatja be, amelyet az adatok tesznek lehetővé.


Idézet

Ön jobb döntéseket hozhat az életében. A Big Data segíthet ebben önnek.

Az internet által elérhető adatoknak köszönhetően csendes forradalmat élünk át abban, hogy az emberi lét legfontosabb területeit megértsük. Az elmúlt évek során a tudósok rengeteg hatalmas adatbázisban kutattak - az égvilágon mindenben, társkereső alkalmazások üzeneteitől a Wikipédia-profilokon át a Facebook-kapcsolatiállapot-beállításokig. Adatok ezrei, sőt milliói segítségével feltehetően először sikerült hiteles választ adni olyan alapvető kérdésekre, mint:

o Mitől lesz valaki jó szülő?
oKik és miért titkolják, hogy sok pénzük van?
o Mekkora eséllyel lehet valakiből híresség?
o Miért kivételesen szerencsések bizonyos emberek?
o Miből tudhatjuk előre, hogy boldog lesz egy házasság?
o Általánosabban feltéve a kérdést: mi teszi boldoggá az embereket?

Az adatokból kirajzolódó válaszok sokszor eltérnek attól, amelyre előzetesen tippelne, és más döntések következnek belőlük, mint amilyeneket egyébként meghozott volna. Az új adathalmazokban olyan felismerések rejlenek, amelyek lehetővé teszik, hogy ön vagy valamelyik ismerőse jobb döntéseket hozzon.
Példa: Tegyük fel, hogy ön egyedülálló férfi vagy nő, aki nem tud annyi randit tető alá hozni, mint amennyit szeretne. Mások tanácsát kikérve minden lehetséges módon igyekszik fejleszteni magát. Elkezd jobban öltözködni. Elmegy fogfehérítésre. Borsos összegért új frizurát csináltat. Ám a randik továbbra is elmaradnak.
A Big Datában rejlő információk segíthetnek feltárni az okokat.
Christian Rudder matematikus és író az OkCupid internetes társkereső tízmilliós adathalmazát vette górcső alá, hogy megtudja, milyen tulajdonságokkal rendelkeznek a sikeres társkeresők. Arra jutott - és ez egyáltalán nem volt meglepő -, hogy a legvonzóbbnak talált társkeresők a hagyományos értelemben vett szépségjegyekkel vannak megáldva: ők a világ Brad Pittjei és Natalie Portmanjei.
Az adathalmazban azonban rábukkant egy másik csoportra, az úgynevezett extrém külsejűekre - például kék hajú, tetovált, különc szemüveges vagy éppen kopaszra borotvált embereket -, akik meglepően jól teljesítettek. Hogy miért? A nem szokványos társkeresőknek a sikere mögött az áll, hogy míg kétségtelenül sok ember nem találja őket vonzónak, sőt kifejezetten a visszataszító jelzőt használja rájuk, lesznek néhányan, akik valóban vonzódnak hozzájuk. És ez a legfontosabb.
A társkeresésben - hacsak nem vagyunk észveszejtően gyönyörűek - Rudder szerint az a legjobb stratégia, hogy az ember "sok igent, sok nemet, de nagyon kevés háááátot" kapjon. Ez Rudder kutatása szerint körülbelül 70%-kal több válaszüzenetet eredményez. Az adatokból következik, hogy az a legjobb, ha önmagunk extrém változata vagyunk, így lesznek majd néhányan, akik különlegesen vonzónak fognak találni bennünket.
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Ne higgy a megérzésednek! - Hogyan használd a Big Datát, hogy megkapd, amire vágysz?

Olvasatlan példány

Állapot: Új
4.999 Ft
3.999,-Ft
Kosárba
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.