kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Comenius Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 264 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-03-5807-7 |
Megjegyzés: | Második, javított kiadás. Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. |
Előszó | 5 |
A pszichológia tudománya és annak kialakulása | 7 |
Mivel foglalkozik a pszichológia? | 7 |
A laikus és az önismereti pszichológia | 11 |
A pszichológia módszerei | 13 |
Az ellenőrzött kísérletezés | 14 |
A természetes megfigyelsési módszer | 16 |
Az esettanulmány | 16 |
A statisztikai módszer | 17 |
A teszt | 17 |
Leírási kategóriák és mérés a pszichológiában | 19 |
A pszichológia és már tudományok kapcsolata | 20 |
A pszichológia ágazatai | 21 |
A pszichológia történeti gyökerei | 23 |
Összefoglalás | 30 |
A viselkedés biológiai alapjai | 31 |
A funkciók specializálódása | 31 |
A receptorrendszerek | 31 |
Az effektorrendszerek | 32 |
Az idegrendszer | 34 |
A neuron | 34 |
A szinpatikus kapcsolatok | 36 |
A környéki idegrendszer | 37 |
A központi idegrendszer | 39 |
Az ember központi idegrendszere | 39 |
Az agy működési szintjei, az aktiváló rendszer és az alkalmazkodás | 47 |
Összefoglaló kérdések | 51 |
Az érzékelés és az észlelés | 52 |
A megismerési folyamatokról általában | 52 |
Az érzékelés és az észlelés különbségei | 54 |
Az érzékletek jellemzői | 56 |
Az ingerküszöb | 58 |
A látásérzet keletkezése | 60 |
A hallásérzéklet keletkezése | 63 |
Egyéb érzékelésfajták | 65 |
A tárgyak és események észelelése | 67 |
Összefoglaló kérdések | 76 |
A figyelem | 77 |
A perceptuális kiemelés és a figyelem | 77 |
A figyelem (közvetlen emlékezet) terjedelme | 78 |
Észlelhetünk-e egy dolognál többet egyszerre | 81 |
A spontán figyelem | 83 |
A kitartó figyelem (éberség) | 86 |
Összefoglaló kérdések | 86 |
A tanulás elemei | 87 |
A tanulás fogalma | 87 |
A klasszikus kondicionálás | 90 |
A operáns tanulás | 94 |
A programozott oktatás és más alkalmazások | 99 |
Megfigyeléses tanulás és összetett tanulásiformák | 100 |
A gyakorlási transzfer | 101 |
Összefoglaló kérdések | 103 |
Az emlékezet és felejtés | 104 |
A verbális tanulás és az emlékezet | 104 |
Az emlékezeti megtartás | 106 |
A emlékezeti megőrzés mérése (az emlékezés típusai) | 107 |
A felejtés okai | 109 |
Túltanulás, szervezés, csoportosítás | 111 |
A kettős emlékezet elmélete | 113 |
A vizuális (képi) és a verbitális (szóbeli) feldolgozás | 116 |
Szemantikus és epizodikus emlékezet | 118 |
A tanulás és az emlékezetet segítő tényezők | 122 |
Összefoglaló kérdések | 125 |
A képzelet | 126 |
A képzelet fogalma | 126 |
A "lelki térkép" | 127 |
A szemléletes kép jellemzői | 128 |
Az álomkép | 131 |
Az észlelés és a képzelet kölcsönhatása | 132 |
Az alkotó képzelet | 135 |
Összefoglaló kérdések | 137 |
A gondolkodás | 138 |
Mi a gondolkodás? | 138 |
A nyelv és a kommunkáció | 141 |
A nyelv elsajátítása | 143 |
A fogalomalkotás | 147 |
Következtetés | 150 |
Döntés | 151 |
Problémamegoldás | 152 |
Szakértők és kezdők | 155 |
Intelligencia és kreativitás | 157 |
Összefogló kérdések | 163 |
A motiváció és az érzelem | 164 |
Motivációs mechanizmusok, a motiváció alapfogalmai | 164 |
A motiváció alapfogalmai | 165 |
A drive a viselkedés hajtóereje, motorja | 166 |
A környezeti hatások szerepe a motivációs állapotok kialakításában | 169 |
A motívumtanulás alapvető formái | 171 |
A motívált viselkedés pszichofiziológiai alapjai | 173 |
Az éhség és evés pszichológiája | 176 |
Szexuális motiváció | 178 |
Az érzelmekről általában | 179 |
Az emóció és a motiváció kapcsolata | 182 |
Érzelmek és kifejező mozgások | 186 |
Az érzelmek kialakulása | 188 |
Az érzelmek osztályozása | 190 |
A félelem | 193 |
A harag és az agresszív viselkedés | 195 |
A boldogság | 195 |
Kíváncsiság és kompetencia motiváció | 198 |
Teljesítménymotiváció | 201 |
A szándék mint motiváció tényező | 205 |
Az akarat cselekvés | 207 |
Összefoglaló kérdések | 208 |
A személyiség | 210 |
A személyiség fogalma | 210 |
Személyiségelméletek | 212 |
A személyiségalakulás folyamata | 220 |
A szociális magatartásformák elsajátítása | 221 |
A spontán aktivitás a "kíváncsiság- "és a "kompetenciakésztetés" szerepe a személyiségfejlődésben | 225 |
Az önszabályzó funkciók alakulása | 230 |
A személyiség és a közösség viszonya | 236 |
A csoport, a státus és a szerep | 237 |
Személyiségzavarok, személyiségvizsgáló módszerek | 242 |
Összefoglaló kérdések | 246 |
Magyarázó szótár | 248 |
Tájékoztató irodalom | 263 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.