1.066.213

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Segédlet a Vezetési módszertan tantárgyhoz

Okleveles könyvvizsgálói képesítés 055/1994.

Szerkesztő

Kiadó: Perfekt Pénzügyi Szakoktató és Kiadó Részvénytársaság
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 73 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-394-149-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kiadvány az okleveles könyvvizsgáló szakképesítéshez a Vezetési módszertan ellenőrző kérdéseire adható válaszok tematikus összefoglalása a Központi Követelményrendszer alapján.
A vizsgára... Tovább

Előszó

Ez a kiadvány az okleveles könyvvizsgáló szakképesítéshez a Vezetési módszertan ellenőrző kérdéseire adható válaszok tematikus összefoglalása a Központi Követelményrendszer alapján.
A vizsgára készülő hallgatók részére tartott konzultáción túlmenően felkészülésüket kívánjuk elősegíteni azzal, hogy a kötelező szakirodalom meglehetősen terjedelmes tananyagát az 1993-ban kiadott Központi Követelményrendszerben szereplő ellenőrző kérdésekhez igazodva vázlatosan feldolgoztuk.
Az ellenőrző kérdések közül 1-100-ig a hallgatók általában a szóbeli vizsgán találkozhatnak, de ezek a kérdések megtalálhatók az ún. belépő teszt anyagában is.
A segédlet természetesen nem mentesíti a hallgatókat attól, hogy a kötelező szakirodalmat tanulmányozzák, de a kettő együtt jól hasznosítható a közvetlen vizsgára való felkészülésben, az anyag begyakorlásában és a tanultak rögzítésében. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
1. Definiálja a szervezet és vezetés jelentőségét, lényegét és
kapcsolatát! 9
2. Mit jelent a hatékonyság a vezetői teljesítményben? 9
3. Mutassa be a vezetés alapvető funkcióit és tevékenységének
rendszerét! 10
4. Ismertessen néhányat a feladat-, egyéni és csoportfunkciók,
tevékenységek közül! 11
5. Sorolja fel a vezetőtípusokat és jellemezze őket! 12
6. Melyek a szükséges vezetői készségek a különböző vezetői
szinteken? 13
7. Milyen vezetői szerepfelfogásokat ismer? Jellemezze
alaptípusait, jelentőségüket! 13
8. Milyen kihívásokkal kell szembenéznie a vezetőnek a
XX. század végén? 14
9. Miért fontos a vezetéselméleti irányzatok tanulmányozása? 15
10. Ismertessen néhány ma is használt megoldást a klasszikus
elméletből! 15
11. Mi volt a tudományos irányzat elgondolása az emberi erőforrásról a termelőfolyamatban? 16
12. Melyek a tudományos irányzat elvei és funkciói, mit gondol
mai aktualitásukról? 17
13. Mi az „emberi viszonyok tana irányzat fő felfogása a termelő
emberről? 17
14. Mi a rendszermegközelítés lényege a vezetői munkában? 18
15. Mi a fő feladata a vezetőnek a kontingencia megközelítés szerint? 19
16. Melyek az új emberi viszonyok tanának alapvető felvetései? 19
17. Ismertesse a környezet kezelésének elemeit, adjon példákat
saját gyakorlatából! 20
18. Melyek a közvetlen akció-környezet elemei és milyen eszközei
vannak a menedzsernek befolyásolására? 21
19. A közvetett környezet hatása a szervezetre, vezetői feladatok 21
20. Mi a különbség a strukturális és ciklikus gazdasági változás
között? 23
21. Mi a technológiai környezet szerepe a szervezet fejlődésében? 23
22. írja le a szervezet szociális felelősségének fő modelljét! 24
23. Mi a különbség a szociális felelősség és az üzleti etika között? 24
24. Milyen eszközei vannak az üzleti etikának? 25
25. Mi a változás szerepe a gazdasági rendszerben? 26
26. Milyen gazdasági ösztönzők segítik a vállalkozókat? 26
27. Mik a különbségek és azonosságok a vállalkozó és vezető
munkájában? 27
28. Melyek a legfontosabb elemek a vállalkozói folyamatban? 28
29. Milyen szempont alapján választhatja meg működésének
legmegfelelőbb formáját a vállalkozó? 28
30. Melyek a belső irányítási-vezetési rendszer összetevői,
rendszeregységei? 29
31. Mondjon példákat az egyes rendszert alkotó egységek feladataira! 29
32. Milyen típusú terveket ismer és mi a jelentőségük a gazdasági
szervezetekben? 30
33. Magyarázza meg a tervezési folyamat lépéseit! 31
34. Stratégiai tervezés néhány ismert módszere 32
35. A stratégiai tervek milyen szintjeit ismeri? 32
36. Milyen összefüggések vannak a stratégia és szervezet-fejlesztésben? 33
37. Milyen tényezők alapján tanulmányozhatók a szervezetek? 33
38. Hogyan történhet a szervezetben a stratégiai tervezési
rendszer mechanizmusának kialakítása? 34
39. Mit jelent a MBO koncepció, elemei közül melyek saját
szervezetének erősségei és gyengeségei? 34
40. Mi a fő különbség a problémamegoldás és a lehetőség-felismerés között? 35
41. Milyen kérdéseket kell feltenni a menedzsernek, ha prioritásokat
állít fel a döntéshozatalban? 36
42. Mi alapján különböztethetjük meg a programozott döntéseket
a nem programozottaktól? 36
43. írja le a racionális döntéshozatal négy fázisát saját gyakorlatából
vett példán keresztül! 37
44. Mit jelent a „kielégítő" döntéshozatal a vezetői munkában? 37
45. Mi a különbség a döntéshozatal statikus és dinamikus felfogása
között? Hogyan segíthetik az alkalmazottak a vezetőt a megfelelő
döntés meghozatalában? 38
46. Hogyan lehet leírni egy döntéshozatali problémát vezetésmódszertani
szempontból? 38
47. Mik a folyamat lépései, gyakorlati példán bemutatva? 39
48. Hogyan készíthetünk előrejelzéseket? Miért fontos megbízhatóságuk? 39
49. Milyen módszertani eszközeit ismeri az előrejelzés
készítésének? 40
50. Magyarázza meg a döntési táblázat, döntési fa módszer
lényegét és felhasználási lehetőségeit a vezetői munkában! 40
51. Mi az üzleti terv? Hogyan építhetjük fel üzleti tervünket? 42
52. Mi a szervezeti struktúra szerepe, jelentősége? 43
53. Mi a szervezeti munkamegosztás lényege horizontálisan és
vertikálisan? 43
54. Mi a jelentősége a vezetői munkában az informális struktúrának? 44
55. Milyen szervezeti típusokat ismer, és milyen esetben választaná
őket? 44
56. Mi a funkcionális struktúra lényege, előnyei, hátrányai? 46
57. Mi a divizionális struktúra lényege, előnyei, hátrányai? 46
58. Melyek a kétdimenziós szervezetek? 47
59. írja le a hatékony koordináció kialakításának három alapvető
módját! 47
60. A vezetési és működési hatáskör értelmezése és különbözősége 48
61. A szervezeti hatalom (tekintély) formái a szervezetben 48
62. Mi az alapvető különbség a termelés-területi, törzskari és
funkcionális szervezetek között? 49
63. Melyek a hatáskör-delegálás előnyei és korlátai? 50
64. írja le a hatáskör-delegálás folyamatát! 50
65. Milyen kapcsolatba hozható a delegálás és a decentralizáció? 51
66. Mit jelent a döntések centralizációjának és decentralizációjának
optimális kombinálása? 51
67. Mik a HRM-folyamat lépései? 52
68. Miért szükséges az emberi erőforrás-tervezés? 52
69. Milyen tényezőket kell a vezetőknek figyelembe venniük
a HRM-program készítésénél? 53
70. Milyen módszereket alkalmazhat a menedzser a felvételnél és a
kiválasztásnál? 53
71. Miért szükséges a teljesítményértékelés? Milyen módszereket
választhat a vezető? 54
72. Mi a tervezett szervezeti változtatás lényege és miért szükséges? 54
73. Mi a forrása a szervezeti változtatások elleni ellenállásnak? 55
74. Sorolja fel a három típusát a tervszerű változtatásnak,
mondjon példát az egyes típusokra! 55
75. Soroljon fel néhány ismert szervezetfejlesztési technikát! 56
76. Mi a különbség a kreativitás és innováció között a szervezetekben? Mi a vezető feladata ezek biztosításában? 56
77. Mi a motiváció, mi a jelentősége? 56
78. Mi az X az Y, és a Z elmélet lényege, milyen vezetési stílus
vezethető le belőle? 57
79. Melyek Maslow motivációs elméletének hasznosítható elemei? 58
80. Mit bizonyít Herzberg kétfaktoros elmélete? 59
81. Melyek a vezetői feladatok és eszközök a beosztottak
motiválásában? 60
82. Mutassa be a két alapvető személyes vezetési funkciót! 60
83. Mi az alapja a vezetők és beosztottak modelljének a vezetők
és beosztottak viszonyára? 61
84. Mi a vezetői rács módszer? 62
85. Milyen alapvető csoportok léteznek a szervezetekben?
Hogyan kezelje a vezető azokat? 63
86. Mik az előnyei és hátrányai a csoportos döntéshozatalnak
és problémamegoldásnak? 64
87. Mi a hatékony kommunikáció jelentősége a menedzser
számára? 64
88. Melyek a kommunikációs modell elemei? 65
89. Mit jelent a „hallgatás művészete" a vezetői munkában? 65
90. Értelmezze a „zaj" fogalmát a kommunikációs rendszerben! 66
91. Mik a funkciói a horizontális és vertikális kommunikációnak? 67
92. Melyek a kulcselemei a tárgyalásos megoldásnak a konfliktusok
kezelésében? 68
93. Melyek a helyes vezetői időgazdálkodás elvei és gyakorlati
módszerei? 68
94. A vezetői ellenőrzés jelentősége 69
95. Az ellenőrzési folyamat felépítése 69
96. Vezetés kivételek alapján módszer ismertetése 70
97. Melyek az információ értékének meghatározói? 70
98. Melyek a vezetői információs rendszerek komponensei? 71
99. Információs szükségletek az eltérő vezetési szinteken 72
100. Milyen végső felhasználó rendszereket ismer, és mi a
szerepük a vezetői munkában? 72
Irodalomjegyzék 74
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Segédlet a Vezetési módszertan tantárgyhoz Segédlet a Vezetési módszertan tantárgyhoz
Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba