1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Segédanyag a természetismeret tantárgypedagógia tanulásához

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Tanítóképző Főiskola Természettudományi Tanszék
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 145 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelen korunk pedagógusai és diákjai olyan kihívásoknak vannak kitéve illetve olyan változásokat élnek meg napjaink iskoláiban, melyek jó néhány évvel ezelőtt már jelentkeztek, de még egy-két éve... Tovább

Előszó

Jelen korunk pedagógusai és diákjai olyan kihívásoknak vannak kitéve illetve olyan változásokat élnek meg napjaink iskoláiban, melyek jó néhány évvel ezelőtt már jelentkeztek, de még egy-két éve sem voltak a mostanihoz hasonló súlyú és jelentőségű hatással a különböző iskolatipusokban folyó nevelő-oktató munkára.
Gondoljunk a magyar közoktatásban napjainkban végbemenő átalakulásokra, változásokra, mint például a merev struktúrák, a mindenki számára egyformán kötelező központi tanterv, tantárgyi rendszer lebomlása, megszűnése. Mindennek egyik gerjesztője az 1995-ben elfogadott és 1998-ban bevezetésre kerülő Nemzeti alaptanterv. A NAT új lehetőségeket jelent a tanítók, tanárok számára, de elvárásokat is támaszt velük szemben. Lehetőséget a nevelési és oktatási feladatok végzésekor saját pedagógiai elgondolásaik érvényesítésére, elvárást a döntési, választási helyzetek helyes megoldását illetően.
Mindehhez a pedagógusoknak alapos szakmai felkészültséggel, új szemléletű gondolkodással, nagyfokú önállósággal és felelősségtudattal kell rendelkezniük. Ahhoz, hogy a tanító önállóan, de szakszerűen végezze feladatait, ismernie kell az adott iskolaszakasz alapvető fejlesztési területeit, amit viszont az életkori sajátosságok határoznak meg. Vissza

Tartalom

I. A KORAI TERMÉS 2 ETTUDOMÁNYOS NEVELÉS 1
II. AZ OBJEKTÍV MEGISMERÉS KÉPESSÉGEINEK FEJLESZTÉSE 6
A megfigyelő, leíró, azonosító és megkülönböztető képessége): fejlesztése
1. Tulajdonságok megállapítása látással, tapintással 16
3.1. A témával kapcsolatos kezdeti vizsgálódások 17
1.2. Az eszközkészlet tárgyainak vizsgálata 17
1.3. A levegő tulajdonságainak látással, tapintással történő megfigyelése 20
1.4. A víz tulajdonságainak látással, tapintással történő megfigyelése 22
1.Z. A növények latással/ tapintással történő érzéki megismerése 24
1.6. Az ember látással, tapintással történő érzéki megfigyelése 26
2. Szaglással, izleléssel megismerhető tulajdonságok 29
2.1. A viz zivizsgálata 31
2.2. A növények izvizsgálata 32
3. Tájékozódás hangzás szerint - tárgyak felismerése hallás útján 33
3.1. Hangok felismertetése behunyt szemmel 33
3.2. A természet hangjainak megfigyelése 35
4. A rész és egész kapcsolata. A tárgyak, élőhelyek és részeik megfigyelése 37
4.1. A növények részeinek megfigyelése, összehasonlítása 39
4.2. Az állatok részeinek megfigyelése, összehasonlítása 41
III. A MÉRÉSI TECHNIKA FEJLESZTÉSE 44
1. Szilárd anyag tömegének mérése 48
2. A víz térfogatának mérése 50
3. A levegő hőmérsékletének mérése 53
4. A lágyszárú növények mérhető tulajdonságai 56
5. Időmérés 58

IV. A KÍSÉRLETEZÉS 61
1. A mechanikai kölcsönhatás - Ismerkedés a mágnessel 68
2. A termikus kölcsönhatás 70
3. Kémiai kölcsönhatások - Kockacukor oldódása vízben 72
4. Földrajzi kölcsönhatások - A víz útja 74
5. Kölcsönhatások az élő természetben 75
V. A SZEMLÉLTETÉS 83
1. Az élő anyag szemléltetése tanteremben 86
1.1. Az élősarok 86
1.2. Az akvárium 88
1.3. A terráriumok89
2. Az élő anyag szemléltetése a szabadban 91
A tanulmányi séta és kirándulás 93
2.1. A tanulmányi kirándulások felosztása 93
2.2. A tanulmányi sétákkal, kirándulásokkal kapcsolatos tanítói feladatok 96
2.3. Tanulmányi séták 6-7 éves korban 101
3. A képek 104
4. A munkafüzetek, tankönyvek 106
VI. A TERMÉSZETISMERET MŰVELTSÉGI TERÜLET BIOLÓGIÁI
TANANYAGÁNAK FELDOLGOZÁSA AZ ELEMI SZINT KEZDŐ
SZAKASZÁBAN 107
1. Általános szempontok a biológia tananyag
feldolgozásához 107
1.1. A biológiai fogainak és feldolgozásuk 6-8
6-8 éves korban 116
1.2. A biológiai fogalmak és feldolgozásuk 7-9
7-9 éves korban 130
1.3. A biológiai fogalmak és feldolgozásuk 8-10
8-10 éves korban 138
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem