1.063.250

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Segédanyag a propagandisták továbbképzéséhez 1.

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Szocialista Munkáspárt Budapesti Bizottságának Propaganda és Művelődési Osztálya
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

A PÁRTPROPAGANDA PEDAGÓGIAI-LÉLEKTANI MEGALAPOZÁSA

A pártoktatás (és általában a mozgalmi oktatás) a felnőttek oktatásának része: a felnőttek politikai-világnézeti... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

A PÁRTPROPAGANDA PEDAGÓGIAI-LÉLEKTANI MEGALAPOZÁSA

A pártoktatás (és általában a mozgalmi oktatás) a felnőttek oktatásának része: a felnőttek politikai-világnézeti oktatása és nevelése. A pártoktató (propagandista) nem végezhet eredményes munkát, ha nem számol a felnőttek oktatásának sajátos vonásaival, azokkal a tényezőkkel, amelyek a felnőttek oktatását a fiatalok és a gyermekek oktatásától megkülönböztetik. A legfontosabbak egyike ezek közül a sajátosságok közül az, hogy a felnőtt céltudatosan tanul. A felnőtt önálló ember, meggondolja, hogy mit tegyen és mit ne tegyen; ha tanulásról van szó, számol az elérhető eredménnyel és összeveti azt a tanulásra fordított idővel és fáradsággal. Az állami oktatásban való részvétel esetén a számadás egyszerű: az eredményes vizsgák után meghatározott munkakörre jogosító bizonyítványt vagy oklevelet kap. A mozgalmi oktatás eredménye nem kisebb, de kevésbé kézzelfogható; a politikai és világnézeti szilárdság, tájékozottság, tudás lehet követelmény, de ezt (igen helyesen) nem írással, hanem magatartással, cselekvéssel kell bizonyítani. Ezért a mozgalmi oktatásban különös gondot kell fordítani arra, hogy a résztvevők érezzék: hasznos, fontos, igaz ismereteket kapnak, amelyek elsajátítása megéri a tanulással járó erőfeszítést. Másik sajátossága a felnőttnek a gyerekkel szemben, hogy ismeretei sokoldalúbbak, gazdagabbak, és ezek zömét a gyakorlatból szerezte, élettapasztalataiból szűrte le. Ez részben könnyíti, részben nehezíti az oktató munkáját. Könnyíti, mert a tanítás folyamatában támaszkodhat ezekre a tapasztalatokra. Nehezíti, mert a felnőttek tudatában nem csak helyes, pontos, igaz ismeretek vannak, hanem hamis, pontatlan, téves nézetek és előítéletek is. Ezeket leküzdeni, megcáfolni, a tudatból kiszorítani nem könnyű, mert a felnőtt úgy véli, hogy ezeket „az élet igazolta", s ezért több-kevesebb makacssággal ragaszkodik vélt igazához. Az állami (szakmai) oktatás tantárgyainál ritkábban akad ilyen ütközés, és a bizonyítás sem okoz különösebb nehézséget. Vissza

Tartalom

Pogány Róbert: A pártpropaganda pedagógiai-lélektani megalapozása i 3
Vészi Béla: A marxista filozófia fejlődési problémái a XXII. kongresszus után 19
Vészi Béla: A történelmi materializmus és a tudományos kommunizmus viszonya, a történelmi materializmus új problémái 33
Vészi Béla: A materialista dialektika, mint az összefüggésekről
szóló tudomány 55
Móna Gyula: Az egyén és a társadalom. A személyiség harmonikus és sokoldalú kibontakozása a szocializmusban és a
kommunizmus építése idején 89
Erdődi József: A" társadalom anyagi életének fejlődése, a tudomány mint termelőerő 123
Vészi Béla: A szocialista építés, a kommunizmusba való átmenet filozófiai problémái 135
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem