Előszó
A Schulbus c. tankönyvsorozat 4. kötete mind lexikai, mind nyelvtani anyagát tekintve az előző három kötet anyagára épül, ill. kiegészíti azt. A tankönyv a 6. osztályos tanulók számára készült, de a régi tankönyvek folytatásaként a 7. osztályban is használható.
Akik már ismerik az előző köteteket, ill. már az oktatásban használták azokat, bizonyára észrevették, hogy e kötet jóval terjedelmesebb az előzőeknél. Lehet, az is felmerült bennük, hogy ilyen terjedelmes anyagot nem lehet elvégezni a rendelkezésre álló óraszámban. A kötet figyelmes áttekintése során azonban jól látható, hogy a tananyagon kívül bőséges terjedelemben tartalmaz a tankönyv kiegészítő anyagot is, amelynek elvégzése nem kötelező. A kiegészítő anyag lehetőséget kínál a differenciált foglalkoztatáshoz, de gyakorlási lehetőséget kínál olyan tanulók számára is, akik a tanórán kívül is szeretnének foglalkozni a nyelvvel.
A tananyag 10 leckéből áll, melynek mindegyikét egy új nyelvtani anyagrész megfigyeltetése, annak gyakorlatokon keresztüli alkalmazása vezet be. Az olvasmányok a nyelvtani anyag gyakorlására szolgálnak, ugyanakkor a szókincs, ill. a beszédkészség fejlesztése is főcél. Ezt tükrözik azok a gyakorlatok is, amelyek az egyes olvasmányok után találhatók.
A lexikai anyagrészek témakörei a mindennapi élet eseményeivel foglalkoznak, messzemenően figyelembe véve azokat a dolgokat, melyek a 12-13 éves korosztályt foglalkoztatják.
A kiegészítő (Ergánzungsmaterial zum Üben) sokoldalú gyakorlásra ad lehetőséget mind a tanórán, mind a tanórán kívüli munkához. A hallás utáni megértést, szövegértést, a szókincs fejlesztését szolgálja. Alkalmas arra is, hogy a németről magyarra, ill. a magyarról német nyelvre való fordítást is gyakorolhassák a tanulók, mindezzel jártasságot szerezve a szótárhasználatban.
A tankönyv bőven tartalmaz mind lexikális, mind nyelvtani anyaghoz kapcsolódó képanyagot. Ezek a képek az önálló mondatalkotáshoz, az eddig tanultak kreatív módon való alkalmazásához, vagyis a tanulók fantáziájának megfelelő színes történetek kitalálásához adnak segítséget.
A keresztrejtvények, a találós kérdések, a megfigyelőképességet próbára tevő és fejlesztő játékos feladatok a szórakozva tanulást szolgálják.
Vissza
Fülszöveg
SCHULBUS 1-8
A 8 kötetre tervezett Schulbus tankönyvcsalád a német nyelv oktatását kívánja segíteni az általános iskola alsó és felső tagozatában.
A könyvek a két nyelv közötti kontrasztivitásra épülnek, sok gyakorlatot és munkáltató feladatot tartalmaznak. A gazdag grafikai anyag a nyelvtani ismeretek szemléltetésén kívül segíti egyes készségek elmélyítését is. Az olvasmányokban az életkori sajátosságok figyelembevételével dolgoztuk fel a mindennapi élet témaköreit, elősegítve ezzel is a nyelvvizsgákra való eredményes felkészülést. A könyvek szerkezeti egységei jól követhetők, áttekinthetők, az utasítások és feladatkitűzés világos és egyértelmű. A nyelvtani és lexikai egységek az első osztálytól a nyolcadik osztályig szorosan egymásra épülnek. Valamennyi olvasmány anyagát anyanyelvi bemondókkal hangosítottuk.
Az első három kötet után egy készségfejlesztő feladatgyűjteményt adtunk ki a szókincs, írás, olvasás és a beszédkészség további elmélyítése érdekében. A...
Tovább
Fülszöveg
SCHULBUS 1-8
A 8 kötetre tervezett Schulbus tankönyvcsalád a német nyelv oktatását kívánja segíteni az általános iskola alsó és felső tagozatában.
A könyvek a két nyelv közötti kontrasztivitásra épülnek, sok gyakorlatot és munkáltató feladatot tartalmaznak. A gazdag grafikai anyag a nyelvtani ismeretek szemléltetésén kívül segíti egyes készségek elmélyítését is. Az olvasmányokban az életkori sajátosságok figyelembevételével dolgoztuk fel a mindennapi élet témaköreit, elősegítve ezzel is a nyelvvizsgákra való eredményes felkészülést. A könyvek szerkezeti egységei jól követhetők, áttekinthetők, az utasítások és feladatkitűzés világos és egyértelmű. A nyelvtani és lexikai egységek az első osztálytól a nyolcadik osztályig szorosan egymásra épülnek. Valamennyi olvasmány anyagát anyanyelvi bemondókkal hangosítottuk.
Az első három kötet után egy készségfejlesztő feladatgyűjteményt adtunk ki a szókincs, írás, olvasás és a beszédkészség további elmélyítése érdekében. A feladatgyűjtemény a SCHULBUS anyagára épül, de más német nyelvkönyvekhez is alkalmazható. A következő három kötethez nyelvtani ismereteket ellenőrző feladatgyűjteményt jelentetünk meg. A szóbeli ismeretek intenzív fejlesztéséhez dr. Babári Ernő Társalgás szituációk és képleírások az alapfokú nyelvvizsgákra című könyvét ajánljuk. (Lexika Kiadó, 1993)
A kiadó őszintén reméli, hogy könyvei megnyerik a tanulók és a kollégák tetszését, egyben köszönetet mond a vártnál is nagyobb érdeklődésért, elismerésért és bíráló megjegyzésekért, melyeket munkánk során figyelembe veszünk.
Vissza