1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Összhangzattan

Tanító- és tanítónőképzőintézetek számára

Szerző
Budapest
Kiadó: Athenaeum Irodalmi és Nyomdai R.-T. Kiadása
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 150 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kottákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Összhangzattanunk megírásában a következő elvek vezettek.
1) Az anyagból annyit leltünk fel, amennyit az 1925. évi 42500 VI. sz. rendelettel kiadott tanterv megállapít, s amennyit a... Tovább

Előszó

Összhangzattanunk megírásában a következő elvek vezettek.
1) Az anyagból annyit leltünk fel, amennyit az 1925. évi 42500 VI. sz. rendelettel kiadott tanterv megállapít, s amennyit a rendelkezésünkre álló idő alatt okos gazdálkodással el is lehet végezni.
2) A zeneelmélet alapelemeit (a hang keletkezése, általános tulajdonságai , hanglétrák, stb.) azaz az I. osztály anyagát, takarékossági szempontból hagytuk el. Vissza

Tartalom

A II. osztály anyaga
A hangköz fogalma és fajai5
A hangközök megfordítása14
Az összhangzat fogalma, fölépítése és alkotóelemei15
Az összhangzat fajai16
A hármas összhangzat fajai18
A kemény hanglétra létraszerű hármas összhangzatai20
Az összhangzati lágy hanglétra létraszerű hármas összhangzatai20
A létraszerű hármas összhangzatok alaphangjuk szerint való elnevezése21
A létraszerű hármas összhangzatok fontosságuk szerint való osztályozása22
Az emberi hang fajai22
Az énekművek előadó formái25
A szólamok elhelyezése és leírása25
A szólam mozgásai27
A nyílt nyolcad, nyílt elsőd és a nyílt ötöd28
A rejtett nyolcad és a rejtett ötöd30
A hármas összhangzat alkotóelemeinek megkettőzése32
A hármas összhangzat alkotóelemeinek kihagyása35
Az összhangzat alakja a szólamok egymástól való távolsága alapján37
A hármas összhangzat alakja a legfelső szólam szempontjából38
A hármas összhangzat alakja a legalsó szólam szempontjából39
A tonikának a dominánssal való összekötése41
A tonikának a szubdominánssal való összekötése43
A szubdominánsnak a dominánssal való összekötése43
A III. osztály anyaga
A zenemű dallami alkotórészei45
A tonika alkalmazása49
A domináns hármas alkalmazása51
A záradék fogalma. Az authentikus záradék53
A szubdomináns alkalmazása55
A plagális záradék56
Az authentikus és a plagális záradék összetételei57
A fordított összhangzatoknak alapállásúakkal vagy fordítottakkal való összekötése58
Az egyszer fordított hármas összhangzat alkalmazása60
A kétszer fordított hármas összhangzat alkalmazása62
A tonikának a szubmediánssal való összekötése64
A szubmediáns alkalmazása66
A mediáns hármas68
A váltódominánsnak a domináns hármassal való összekötése69
A váltódomináns alkalmazása71
A szomszédos hármasok összekötése73
A vezető hármas összhangzat74
A vezető hármas alkalmazása76
A bővített hármas összhangzat77
A domináns négyes fogalma és a legfelső szólam szempontjából tekintett alakjai80
A domináns négyesnek a legalsó szólam szempontjából tekintett alakjai81
A domináns négyes előkészítése és feloldása82
A domináns négyes alkalmazása85
A frígiai és az álzáradék87
A számozott basszus87
A IV. osztály anyaga
A lágy négyes összhangzat91
A kis négyes összhangzat94
A szűkített négyes összhangzat97
A nagy négyes összhangzat100
A négyes összhangzatok feloldásának kivételes módjai101
A kemény hanglétra négyes összhangzatainak összefoglaló áttekintése102
Az összhangzati lágy hanglétra négyes összhangzatainak összefoglaló áttekintése103
A módosított összhangzatok103
A moduláció fogalma106
Moduláció a domináns négyes segítségével109
A dallamösszhangosítás alapelvei113
Az V. osztály anyaga
Az ötös összhangzat115
Az átmenő hang117
Az átnyújtott hang119
A váltóhang121
A sejtető hang123
A nyugvó szólam és az orgonapont124
Az összhangzati mellékhangok összefoglaló áttekintése127
Moduláció a hanglétrák közös összhangzatai segítségével128
Diatonikus moduláció a közös összhangzattal nem bíró hanglétrákba131
Moduláció a módosított összhangzatok segítségével132
Moduláció a szűkített négyes segítségével133
A moduláció fajainak összefoglaló áttekintése133
Összhangosítás két szólamú énekkarra134
Összhangosítás három szólamú énekkarra137
A vegyes- és a férfikar összehasonlítása138
Függelék140
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem