Fülszöveg
-j Dr. Samuele BacchiocchI (1938-2008) az első nem ka-
tollkus, aki oklevelet szerzett a római Gregoriana. Pápai If^^^P^ j, _ Egyetemen. VI. Pál pápa aranyérmet adományozott neki, I I . mert summa cum laude minősítésű tudományos fokoza-
í szerzett. Tudományos elismeréseket kapott Angliában
és az Egyesült Államokban is. Misszionáriusént szolgált r % Ü Etiópiában. Szerzője néhány sikerkönyvnek, amelyek kü-
A "*" löböző felekezetek tudósai részéről igen kedvező fogadtatásban részesültek.
Anriit a keresztények emberi természetük felépítéséről vallanak, többnyire azt is meghatározza: mit hisznek végső sorsukról. A történelem folyamán a legtöbb keresztény úgy vélte, hogy az emberi természet anyagi, halandó testből és egy lelki jellegű, halhatatlan lélekből áll. Ez a dualizmusként ismert hittétel jobbára a görög filozófusoktól származik, akik a testet ideiglenesnek és gonosznak, míg a lelket öröknek és jónak tekintették. A dualizmus hatására a keresztények olyan végső sorsot...
Tovább
Fülszöveg
-j Dr. Samuele BacchiocchI (1938-2008) az első nem ka-
tollkus, aki oklevelet szerzett a római Gregoriana. Pápai If^^^P^ j, _ Egyetemen. VI. Pál pápa aranyérmet adományozott neki, I I . mert summa cum laude minősítésű tudományos fokoza-
í szerzett. Tudományos elismeréseket kapott Angliában
és az Egyesült Államokban is. Misszionáriusént szolgált r % Ü Etiópiában. Szerzője néhány sikerkönyvnek, amelyek kü-
A "*" löböző felekezetek tudósai részéről igen kedvező fogadtatásban részesültek.
Anriit a keresztények emberi természetük felépítéséről vallanak, többnyire azt is meghatározza: mit hisznek végső sorsukról. A történelem folyamán a legtöbb keresztény úgy vélte, hogy az emberi természet anyagi, halandó testből és egy lelki jellegű, halhatatlan lélekből áll. Ez a dualizmusként ismert hittétel jobbára a görög filozófusoktól származik, akik a testet ideiglenesnek és gonosznak, míg a lelket öröknek és jónak tekintették. A dualizmus hatására a keresztények olyan végső sorsot képzeltek maguknak, ahol a halhatatlan lelkek túlélik a test halálát, és az örökkévalóságot vagy a paradicsom mennyei boldogságában, vagy a pokol tüzes gyötrelmei között töltik el.
A középkorban a halál utáni életbe vetett hitet a pokolnak mint az abszolút rettegés helyének szóbeli és művészi ábrázolása is elősegítette, ahol a kárhozottak örökké vergődnek és sikoltoznak, és a paradicsomnak mint égy gyönyörű helynek a bemutatása, ahol a szentek örök dicsőségben sütkéreznek.
Ma a halál utáni öntudatos létbe vetett hitet a médiumok és okkult jelenségek, a halálközeli élményeket vizsgáló mesterkélten bonyolult „tudományos" kutatás és a New/ Age-nek a múlt állítólagos lelkeivel való „channeling"-je népszerűsíti. Ezek a különböző módszerek igen sikeresek abban, hogy az emberekkel elhitessék a Sátán hazugságát, hogy nem számít mit tesznek, „nem halnak meg" (IMóz, 3-4), hanem olyanok (esznek, mint az Isten, hiszen majd örökké élnek.
A legújabb Gallup-felmérés szerint e hazugság eredménye az, hogy az amerikaiak 71 százaléka hisz a halál utáni tudatos élet valamilyen formájában. Az utóbbi években az ember természetére és végső sorsára vonatkozó hagyományos dualista szemlélet ellen bibliatudósok, filozófusol^komoly támadást intéztek, mert rájöttek, hogy ez az elgondolás ellentétes a Bibliával, a józan ésszel és a tudomány álláspontjával is. A Halhatatlanság vagy feltámadásT-ban Samuele BacchiocchI erre az újabb kutatásra alapoz, és felszólítja a keresztényeket, hogy szerezzék vissza a holisztikus bibliai tanítást, mely szerint a test és a lélek elválaszthatatlan egységet alkot, amit Isten teremtett, amit Ő váltott meg és végül majd helyre is állít.
A Halhatatlanság vagy feltámadás? napjaink igen fontos könyve. Rendkívül alapos, biblikus érveléssel leplezi le a legrégebbi és talán minden idők legnagyobb csalását, nevezetesen, hogy az emberi lényeknek halhatatlan lelkük van, ami örökké él. Segít megérteni, hogy a bennünk rejlő, velünk született halhatatlanságnak ez a megtévesztő tanítása hogyan keltette életre téves hitelvek egész skáláját, amelyek ellentétesen hatottak a keresztény gondolkodásra és gyakorlatra.
9786155260131
Vissza