A dandy és tükre | 6 |
A szerelem bizonysága | 24 |
Az ehető szépség | 60 |
Az irracionális meghódítása | 92 |
Avidas Dollars mágikus titkai | 130 |
Amisztikus kiáltvány | 156 |
A halhatatlanság ösvényei | 182 |
Salvador Dalí: Életrajzi adatok 1904-1989 | |
Jegyzetek | 220 |
Bibliográfia | 221 |
Kiállítások | 223 |
Köszönetnyilvánítás | 224 |
Képjegyzék | |
A beteg gyermek | |
Hortensia cadaqués-i parasztasszony portréja | |
Ricardo Pichot csellista portréja | |
Apám portréja | |
Cadaquéslátképe | |
Önarckép Raffaello-nyakkal | |
El Moli-Cadaqués-i táj | |
Kubista önarckép | |
Apám portréja | |
Luis Bunuel portréja | |
Lány az ablaknál | |
Alak sziklák közt | |
Vénusz és ámorok | |
Paul Eluard portréja | |
Tanulmány "A méz édesebb a vérnél" | |
Szerkentyű és kéz | |
Senicitas | |
Csendélet holdfényben | |
A szamártetem | |
A tehén-kísértet | |
A nagy önfertőző | |
Siralmas játék | |
A vágy talánya, - Anyám, anyám, anyám | |
Kivilágított örömök | |
A vágy lakhelyei | |
A gyermek-asszony birodalmi emlékműve | |
A láthatatlan ember | |
A forrás | |
Az álom | |
Emilio Terry portréja | |
Részleges hallucináció. Jelentés: hat Lenin-fej a hangversenyzongorán | |
Tell Vilmos öregkora | |
Tell Vilmos talánya | |
A csáberő kísértete | |
Átlagos légfejű bürokrata koponyahárfát fej | |
A láthatatlan, kiváló, közepes méretű hárfa | |
Meditációk a hárfán | |
A tartósan szép idő miatt nyomott kedélyű fodrász | |
Egy nő retrospektív mellszobra | |
A kenyérkosár | |
A kenyérkosár - Inkább a halál | |
Francia kenyér két, serpenyő nélküli tükörtojással meggyaláz egy darab portugál kenyeret | |
Antropomorf kenyér - Katalán kenyér | |
Az emlékezet állandósága | |
Lágy órák | |
Háromszögletű óra | |
Tükörtojások serpenyő felett, serpenyő nélkül | |
A pillanatnyi emlékezetet jelző szürrealista tárgy | |
Egy Gala-portré automatikus megkezdése | |
Gala, vállán két ürübordát egyensúlyozva | |
Gala és Millet "Angelusa" közvetlenül a kúpszerű anamorfózis érkezése előtt | |
Az alkony atavizmusa | |
Archeológikus emlékezés Millet "Angelusára" | |
Gala "Angelus"-a | |
Ambivalens képmás | |
Geológiai fejlődés | |
A fantomszekér | |
Carolinetta unokanővérem szelleme a rosasi tengerparton | |
Hangversenyzongorából fakadó nekrofil forrás | |
Atavisztikus romok eső után | |
Médiumos paranoia kép | |
Nap-asztal | |
A "Minotaure" folyóirat 8. számának címlapja | |
Szürrealista plakát | |
Mae West ajak-pamlag | |
Mae West arca, amely szürrealista lakásnak is használható | |
Paranoia-kritikai magány | |
Delft városának jelenése | |
Paranoia-kritikai város külvárosa: délután az európai történelem külső övezetében | |
Emberpár, felhővel teli fejjel | |
Az ampurdáni patikus abszolút semmit nem keres | |
A fiókos milói Vénusz | |
Az égő zsiráf | |
Őszi kannibalizmus | |
Lágy szerkezet főtt babbal | |
Az álom | |
A szörnyetegek leleménye | |
Hitler talánya | |
Tengerpart telefonnal | |
A magasztos pillanat | |
A nagy paranoiás | |
Spanyolország | |
A tárgyak kannibalizmusa - Női fej cipővel | |
Freud portréja | |
Palladio Thaliájának folyosója | |
Afrikai benyomások | |
Szellemarc és gyümölcskehely a tengerparton | |
A végtelen talány | |
Shirley Temple, a kor filmművészetének legifjabb szent szörnyetege | |
Rabszolgapiac Voltaire eltűnő mellszobrával | |
A háború arca | |
A három életkor | |
Picasso portréja | |
Lágy önarckép sült szalonnával | |
Erszényes kentaurok családja | |
Melankólia - Claire Dux énekesnő portréja | |
Az új ember születését figyelő geopolitikai gyermek | |
Színpadi díszlet a "Labirintus"-hoz | |
Júlia sírja | |
A "Trisztán és Izolda" c. balett színpadterve | |
Homérosz apoteózisa | |
Gala három arca feltűnik a sziklákon | |
Álom egy gránátalmafa körül röpülő méhecskéről egy pillanattal ébredés előtt | |
Szent Antal megkísértése | |
Feleségem meztelenül, lépcsőkké, egy gerincoszlop három csigolyává, égbolttá és építménnyé változott testét szemléli | |
Galarina | |
Atomi idill és uráni melankólia | |
Egy hattyútoll atomon belüli egyensúlya | |
Atomhasadás (Dematerializáció Nero orra előtt) | |
Leda Atomica | |
A Port Lligat-i Madonna | |
A szférák Galateája | |
Szétrobbanó fej Raffaello stílusában | |
Keresztes Szent János Krisztusa | |
Assumpta corpuscularia lapislazulina | |
Nukleáris kereszt | |
Keresztrefeszítés (Corpus hypercubus) | |
Angyali feszület | |
A királyi szív | |
Az űr-elefánt | |
Fiatal szűz, akit meggyaláz saját szüzessége | |
Az utolsó vacsora | |
Eleven csendélet | |
Kolumbusz Kristóf felfedezi Amerikát | |
Az ökumenikus zsinat | |
Galacidalacidesoxyribonucleidacid | |
Halott bátyám portréja | |
A perpignani vasútállomás | |
Tonhalfogás | |
A csáberő kísértete | |
A hallucinogén torreádor | |
Meztelen alakok a Creus hegyfokon | |
Gala kastélya Púbolban | |
Akt | |
Lépcsőn fölfelé haladó alak | |
A háttal ülő Dalí a háttal ülő Galát festi, a kit hat virtuális szaruhártya örökít meg, amelyek ideiglenesen hat valódi tükörben tükröződnek | |
Gala a Földközi-tengert nézi, amely húszméteres távolságból Abraham Lincoln arcképévé változik | |
Kibernetikus obeliszk | |
Dalí fölemeli a Földközi-tenger bőrét, hogy megmutassa Galának Vénusz születését | |
Csata a felhőkben | |
A negyedik dimenzió nyomában | |
Velázqueznek három beszélgető emberré átalakuló mellszobra | |
A gyöngy | |
Michelangelónak a római Sixtus-kápolna mennyezetén látható ádám-alakja által isnpirált figura | |
Athén lángokban! - Az Athéni Iskola és A borgó-i Tűzvész | |
Gala három diadalmas talánya | |
A Knidoszi Aphrodité arcának jelenése, tájba helyezve | |
Ágy és két éjjeli szekrény vadállat módjára megtámad egy csellót | |
A fecskefarok (Katasztrófasorozat) | |