kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 293 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. |
Előszó | 7 |
A gyakorlati problémamegoldás ontogenezisével kapcsolatos kutatások főbb irányai a pszichológiai irodalomban | |
A gyakorlati cselekvés mint az absztrakt gondolkodás fejlődésének alapja | 13 |
A gyakorlati problémamegoldás mint az ismeretek és a gondolkodás eredménye | 31 |
A gondolkodás mint a gyakorlati cselekvés szerves része | 46 |
A konvergens jellegű elemi konstruáló feladatmegoldás fejlődése 6-14 éves korban | |
Az elemi konstruáló tevékenység fejlődése 6-10 éves korban. Az interorientáció kezdete | 83 |
Az elemi konstruálió tevékenység fejlődésének néhány sajátossága 10-14 éves korban. Az interorientáció további alakulása | 94 |
Szerkezet-összeállítás fényképolvasás alapján | 94 |
A 10-14 évesek elemi konstruáló tevékenységének sajátosságai az emlékezés alapján történő szerkezet - összeállításban | 101 |
A 13-14 évesek elemi konstruáló tevékenységének sajátosságai műszaki rajz alapján történő szerkezet-összeállításban (Porkolábné Balogh Katalin kísérletei alapján) | 120 |
A környezeti feltételek és az oktatás hatása az elemi konstruáló tevékenység fejlődésére | 129 |
Saját kísérleteink eredményei | 129 |
A szovjet pszichológusok újabb eredményei az elemi konstruáló tevékenység fejlesztési feltételeinek kutatásában | 140 |
A konvergens jellegű elemi konstruáló feladatmegoldás 6-14 éves kor közötti fejlődésének összefoglalása. Megoldatlan problémák és az eddigi kutatások néhány fogyatékossága | 146 |
A divergens jellegű gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban | 153 |
A divergens jellegű problémamegoldás lényege és jelentősége. Kutatásaink célja és feladata | 155 |
Új utak keresése | 155 |
Újabb kísérleteink metodikai problémái | 161 |
A kísérletek és a kísérleti eredmények feldolgozásának módszere | 164 |
A kísérleti feladat | 164 |
A kísérleti eredmények feldolgozásának lényegesebb paraméterei | 174 |
A 6-14 évesek divergens gyakorlati problémamegoldásának fejlődése viszonylag spontán fejlődési feltételek között. Konstatáló kísérleteink eredményei | 182 |
A fejlődés feltételeinek kísérleti vizsgálata | 198 |
Egyéni feltételvariáló kísérletek a tárgyi cselekvés fejleszthetőségének megállapításához | 199 |
Különböző hazai oktatási kísérletek transzferhatásának vizsgálata a tárgyi (manipulációs) feladatmegoldás fejlődési lehetőségeinek további tisztázása céljából | 209 |
Az ének-zenei általános iskolai oktatás hatása a gyakorlati problémamegoldó gondolkdás fejlődésére | 210 |
A gondolkodás rugalmasságának fejlesztésére irányuló alsó tagozatos számtantanítási kísérlet hatása a gyakorlati problémamegoldás fejlődésére | 220 |
A komplex matematikatanítási kísérlet hatása a gyakorlati problémamegoldás fejlődésére | 227 |
Különböző hazai oktatási kísérletek transzferhatása a materializált feladatmegoldás fejlődésére | 236 |
Az ének-zenei általános iskola hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére | 236 |
A gondolkodás rugalmasságának fejlesztésére irányuló alsó tagozatos számtantanítási kísérlet hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére | 250 |
A komplex matematikatanítás hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére | 250 |
Egyetemi hallgatókkal végzett kísérletek a tárgyi és materializált gyakorlati problémamegoldás fejlődési prognózisa céljából | 261 |
Összefoglalás. Következtetések | 265 |
Irodalom | 275 |
Contents | 289 |
Szoderzsanyije | 292 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.