1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

S/Z

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Osiris Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 331 oldal
Sorozatcím: Horror metaphysicae
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN: 963-379-259-2
Megjegyzés: Egy fekete-fehér reprodukcióval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Milyen szövegekre vágynék, milyen szövegeket írnék meg (írnék újra), fogadnék el érvényes erőnek világomban? Az értékfelmérés során mindenekelőtt éppen erre az értékere akadunk: arra, amit ma is lehetséges megírni (újraírni) - ezt nevezzük írhatónak. Miért az írhatót tekintjük értéknek? Azért, mert az irodalmi munka (az irodalom mint munka) tétje, hogy az olvasót immár ne a szöveg fogyasztójává, hanem létrehozójává tegye. Irodalmunkat a szöveg előállítója és felhasználója, tulajdonosa és vásárlója, írója és olvasója közötti könyörtelen szakadás jellemzi, s ezt az állapotot az irodalom mint intézmény tartja fenn. A mai olvasó egyfajta dologtalanságra, intranzitivitásra, egyszóval komolyságra kárhoztatott. Ahelyett, hogy maga játszana, ahelyett, hogy a jelentő varázsa megigézhetné, hogy az írás kéjéből részesedne, nem marad számára más, mint soványka szabadsága arra, hogy elfogadja vagy elutasítsa a szöveget: az olvasás nem több, mint népszavazás. Az írható szöveggel szemben... Tovább

Fülszöveg

Milyen szövegekre vágynék, milyen szövegeket írnék meg (írnék újra), fogadnék el érvényes erőnek világomban? Az értékfelmérés során mindenekelőtt éppen erre az értékere akadunk: arra, amit ma is lehetséges megírni (újraírni) - ezt nevezzük írhatónak. Miért az írhatót tekintjük értéknek? Azért, mert az irodalmi munka (az irodalom mint munka) tétje, hogy az olvasót immár ne a szöveg fogyasztójává, hanem létrehozójává tegye. Irodalmunkat a szöveg előállítója és felhasználója, tulajdonosa és vásárlója, írója és olvasója közötti könyörtelen szakadás jellemzi, s ezt az állapotot az irodalom mint intézmény tartja fenn. A mai olvasó egyfajta dologtalanságra, intranzitivitásra, egyszóval komolyságra kárhoztatott. Ahelyett, hogy maga játszana, ahelyett, hogy a jelentő varázsa megigézhetné, hogy az írás kéjéből részesedne, nem marad számára más, mint soványka szabadsága arra, hogy elfogadja vagy elutasítsa a szöveget: az olvasás nem több, mint népszavazás. Az írható szöveggel szemben megjelenik tehát a vele ellentétes érték, negatív, reaktív értéke: az, amit el lehet olvasni, ám nem lehet megírni. Ez az olvasható. Az olvasható szövegeket klasszikusoknak hívjuk. Vissza

Tartalom

Az értékfelmérés13
Az értelmezés15
A konnotáció ellen17
A konnotáció mellett, mégiscsak18
Az olvasás és a felejtés21
Lépésről lépésre23
A csillagokká repesztett szöveg27
A széttördelt szöveg27
Hányszor olvassunk?28
Sarrasine29
Az öt kód32
Hangok szövedéke34
Citar37
Az ellentét I: a többlet43
A partitúra45
A szépség51
A kasztráció tábora53
A kasztrált leszármazottai56
Az index, a jel és a pénz59
A hang elenyészése61
Irónia, paródia65
A legtermészetesebb cselekvések74
A festett kép mint modell78
A transzformáció mint játék82
A portré85
Jelentett és igazság86
Ellentét II: a frigy90
Szereplő és figura93
Az alabástrom lámpa95
Fölött és alatt97
A megzavart replikáció100
A késleltetés101
És/vagy103
A fecsegő jelentés106
A reális és a megvalósítható107
Összehajtás, kibontás109
A hermeneutikus mondat112
Elbeszélés-szerződések117
Ez nem szövegmagyarázat119
A tematika születése122
A tulajdonnév125
Kód és osztály128
Transzformatív stilisztika131
A történelmi személy mint szereplő133
A lefokozás136
A teljesség137
S/Z139
A megfogalmazatlan rejtély139
A hang142
Az összeállott test145
A blason147
A remekmű148
Az eufemizmus153
Mögé és tovább156
A nyelv mint természet162
A fa164
A rendeltetésvágányok167
A történet érdeke171
Három kód együtt176
A beszéd kazuisztikája178
A narcisztikus bizonyíték181
Kétértelműség I: a kettős értelem183
A pszichológiai bizonyíték186
Az olvasó hangja191
A "jelenet"194
Az olvasható I: "minden egymásba fogódzik"196
Hogyan készül egy tivornya198
A fonat201
Kétértelműség II: a metonimikus hazugság204
Kasztráltság és kasztráció206
A visszaömlő csók208
Az esztétikai bizonyíték210
A jelenet mint konklúzió216
Az értelem uralása218
A szerelmi vallomás222
A szereplő és a beszéd223
Az olvasható II: meghatározott/meghatározó228
Belehalni a tudatlanságba232
A kasztráció előtt233
Végkifejlet és leleplezés236
A személy hangja239
Glissando247
A pandémia249
Telített irodalom250
A megakasztott replikáció252
A tapasztalat hangja255
A tudomány hangja256
A szobortól a festményig259
Az igazság hangja262
A balzaci szöveg263
A módosulás265
A három bejárat268
A tűnődő szöveg270
Függelék
Honoré de Balzac: Sarrasine275
A cselekvéssorok319
Tartalmi összefoglaló325

Roland Barthes

Roland Barthes műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Roland Barthes könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem