1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vizuális kommunikáció Mosonmagyaróvárott és környékén

XVIII. évfolyam 4. szám/Belső kiadvány

Szerző
Budapest
Kiadó: Tömegkommunikációs Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 49 oldal
Sorozatcím: Tanulmányok, beszámolók, jelentések
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-333-012-2
Megjegyzés: Orosz és angol nyelvű összefoglalókkal. Megjelent 650 példányban. Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor a Győr-Sopron megye kommunikációs rendszere c. komplex kutatássorozat terve elkészült, csatlakozni kivántam a csoportmunkához a vizuális kommunikáció kutatásával. Végül az adott realitások... Tovább

Előszó

Amikor a Győr-Sopron megye kommunikációs rendszere c. komplex kutatássorozat terve elkészült, csatlakozni kivántam a csoportmunkához a vizuális kommunikáció kutatásával. Végül az adott realitások figyelembevételével a munka egyetlen területre szükült: feltérképezhettük Mosonmagyaróvárott és a környékbeli falvakban a nyilvánosság számára létrehozott vizuális információhordozók képi megjelenését, az üzenetek képileg közvetitett tartalmát. Munkánk egyben folytatása volt a budapesti közterek tárgyi ellátottságát elemző kutatásunknak. Arra a kérdésre kerestünk választ, hogy az adott településen élő embereknek milyen a vizuális környezete, milyenek a potenciális vizuális Információhordozók, mit kinál a látvány a közöttük élő, mozgó, közlekedő, vagy csak átmenetileg ott tartózkodó embereknek. Milyen a köznapi kommunikációs szituáció egyik eleme: a környezet, a szintér, amelyben a mindennapi kommunikáció néhány alaptipusa játszódik. Annak ellenére, hogy közhely-megállapitás a "korunk vizuális kor" / Gombrichtól Kloskowskán át Wittgensteinig/, s a "kép átveszi az irott szó helyét", nagyon kevéssé ismerjük, mik a kép lehetőségei a kommunikációban. Még a legnagyobb hatású, legelterjedtebb tömegkommunikációs eszköz, a televizió vizsgálatakor is legkevesebb szó esik arról, hogy a televizió-kép mint kép hogyan változtatja meg a mindennapi kulturában az érintkezési formákat, hogyan hat vissza a kommunikációs rendszer egészére. Mindennapi környezetünk "képei" közül csak néhányat emlitek: a lakásbelső, az ujságfotók, az árureklámok, a képeslapok, a fényképek, a tévékép - mindez közvetlen környezetünkben, intim szféránkban. A következő csoport: a kulturális intézmények /az óvodától a moziig, a kocsmától a templomig/, a szolgáltató intézmények /az áruháztól az egészségházig, a fodrásztól az ügyvédi irodáig/ és a munkahelyek tárgyi ellátottsága, plakátok, hirdetések, árureklámok képözöne. A mindennapi környezet harmadik közege a legszemélytelenebb s áll legtávolabb a magánszférától, mégis mint tárgyi keret, mint kép, intenziv meghatározója a köznapi társadalmi kommunikáción keresztül a társadalmi közérzetnek. Ez utóbbi "képek" közül néhány: utcakép, köztér, kirakat, hirdetőoszlop, plakát, fényreklám, térkép. Vissza

Tartalom

A módszerről 6
A fogalomhasználatról 7
A kutatás helyszíneiről 8
Városkép, falukép, utcakép 9
A kirakatokról 11
Cégérek, cégtáblák, feliratok 16
A közlekedési jelzőtáblákról 19
Hirdetőoszlopok, hirdetőtáblák 22
Ujságosbódék 24
Az utcai telefonok 26
Plakátok 26
Hirdetések 31
Feliratok 33
A csarnok, a piac 34
Tanulságok 35
Irodalom 43

S. Nagy Katalin

S. Nagy Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: S. Nagy Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem