Fülszöveg
Hogyan lép be Krisztus az emberi gondolkodásba? Hogyan hatja át a krisztusi elem a gondolkodást? Hogyan
válik a gondolkodás keresztényivé? Ez a kérdés áll ott világtörténelmileg abban a pillanatban, amikor 1274-ben
Aquinói Tamás meghal. Rudolf Steiner szellemtudományát
a tomizmus továbbfejlesztésének tekinthetjük. Steiner a
megismerést nem nominalista-szubjektív folyamatként
fogja fel, hanem a teljes világfolyamatban végbemenő reális fejlődés faktoraként. A megismerés ugyan az emberi
tudat színterén játszódik le, de az, ami ott végbemegy,
egyben világfolyamat is, egy esemény a világban; és ez
az az esemény, amely a világot és a világon belül minket
magunkat előrevisz. „Az ember igazi úrvacsorája az eszme
megpillantása a valóságban" - írja Rudolf Steiner legelső
irodalmi publikációjában, Goethe természettudományos
írásainak kommentárjában,
A Krisztus-impulzus, azáltal, hogy beáramlott a Föld
aurájába, folyamatosan hatott tovább. Függetlenül attól,
hogy mit gondoltak...
Tovább
Fülszöveg
Hogyan lép be Krisztus az emberi gondolkodásba? Hogyan hatja át a krisztusi elem a gondolkodást? Hogyan
válik a gondolkodás keresztényivé? Ez a kérdés áll ott világtörténelmileg abban a pillanatban, amikor 1274-ben
Aquinói Tamás meghal. Rudolf Steiner szellemtudományát
a tomizmus továbbfejlesztésének tekinthetjük. Steiner a
megismerést nem nominalista-szubjektív folyamatként
fogja fel, hanem a teljes világfolyamatban végbemenő reális fejlődés faktoraként. A megismerés ugyan az emberi
tudat színterén játszódik le, de az, ami ott végbemegy,
egyben világfolyamat is, egy esemény a világban; és ez
az az esemény, amely a világot és a világon belül minket
magunkat előrevisz. „Az ember igazi úrvacsorája az eszme
megpillantása a valóságban" - írja Rudolf Steiner legelső
irodalmi publikációjában, Goethe természettudományos
írásainak kommentárjában,
A Krisztus-impulzus, azáltal, hogy beáramlott a Föld
aurájába, folyamatosan hatott tovább. Függetlenül attól,
hogy mit gondoltak róla az emberek, min vitatkoztak a
különböző teológiai dogmák képviselői. A nyugati világ
a Krisztus-impulzus hatására alakult ki, mert a Krisztus-impulzus mind az emberi lelkek mélyén, mind az egész
történelmi fejlődésben éreztette a hatását. Korunkban
azonban egyre nagyobb szükség van arra, hogy az emberek megtanulják megismerni, megérteni Krisztust, aki a
Názáreti Jézus hármas testiségén át beáradt a Föld aurájába, és ezzel az élő emberi történésekbe.
Vissza