1.059.344

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A karmikus összefüggések ezoterikus vizsgálata I.

Tizenkét előadás/Dornach, 1924. február 16. - március 23.

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Genius
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 214 oldal
Sorozatcím: A karmikus összefüggések ezoterikus vizsgálata
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-864-461-3
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az antropozófia a 20. század kereső embere előtt új szellemi világ- és emberképet tár föl; kapcsolódik az emberiség ősi bölcsességéhez, azonban a keleti tradíciókkal ellentétben a nyugati szellemi életben gyökerezik és centrumában a Krisztus-esemény áll. Így iskolázási módszere is - az ember morális fejlesztése mellett - a nyugati gondolkodásból sarjad. A gondolkodás világprincípium, teremtő erő, melynek realitása van. Steiner szellemtudományos kutatási eredményei a gyakorlatban az élet számos területén mutatkoznak, így például a nevelésben (Waldorf-iskolák), a gyógyászatban és gyógypedagógiában, a művészetben (építészet, festészet, euritmia, beszédformálás, stb.) éppúgy, mint a mezőgazdaságban (biodinamikus metódus) és a társadalmi élet területén (a szociális organizmus hármas tagozódása).

Tartalom

A KARMIKUS ERŐK TERMÉSZETE
I. fejezet 9
A világban működő törvényszerűségek különböző fajtái. Az
ásványvilág önmagába zártsága. A világmindenség éteri befolyása a növényekre. Az ásvány- és a növényvilágban az ok és
az okozat egyfajta egyidejűségben létezik egymás mellett. Az
állatvilágot és az embert kialakító erők, okok azonban az
egyedek születését megelőző időből származnak. Az okok keresését illetően e két területen az időben kell visszafelé haladnunk} amelynek egy bizonyos pontján az egyedi állat mindenkor feloldódik, az ember azonban rátalál a saját előző földi
életére. - A szellemi világ megnyilatkozásait csak egy olyan
gondolkodásmóddal és logikával lehet megértenünk, amely
megfelel a szellemi világ saját természetének.
II. fejezet 28
A karma három alkotóeleme. Az embert körülvevő világ különböző területei és ezek hatása az ember belső lényére. Az
előző földi életünk alapján alakul ki a jelenlegi étertestünk és
asztráltestünk. A karmát a kozmikus hierarchiák építik bele
az egyes ember személyes vonásaiba és életének külső eseményeibe. A karma épp olyan szükségszerűséggel érvényesül az
emberi életben, mint amilyen szükségszerűséggel hatnak a természeti törvények a természetben. Az emberi lény csak a fizikai világ szintjén élheti meg a szabadságot.
III. fejezet 48
A karmikus szükségszerűség és az emberi szabadság. A történelmi korokban visszafelé haladva egyre inkább csökken a különbség a földi létben jellemző tudatunk és a halálunk után a szellemi létben átélt tudatunk között, mígnem ez a különbség a távoli múltban meg is szűnik. Ismétlődő földi életekről csak akkor beszélhetünk, amikor ez a különbség az emberiéiben fennáll. A távoli jövőben a földi és a szellemi lét e különbsége ismét feloldódik. - Előző földi életünk tetteinek hatása a jelenlegi földi életünkre. Ez jelenti számunkra a karmikus szükségszerűséget. A saját karmánkban mi magunk vagyunk,
mi adjuk tartalmát és feladatait. Karmánk szükségszerűsége nem zárja ki és nem korlátozza szabadságunkat.
IV. fejezet 66
A halál és az újabb születés közötti életben a többi emberi lélekben, mint valami tükörben a velük szemben tanúsított földi magatartásainkat, tetteinket pillantjuk meg. A szellemi világban az én-érzetünk, a magunkról való tudomásunk e tükörképek révén keletkezik bennünk. - Földi szeretetérzésünk a következő inkarnációban átalakul örömmé, az öröm pedig az ez utáni földi létben megismerési erővé válik bennünk. A gyűlölet karmikus következménye a következő inkarnációban a szenvedés. Ebből pedig az ez utáni földi létben értelmi tompaság alakul ki. A nevelés feladata a gyermekek karmájának felismerése és a karmikus kiegyenlítések elősegítése. A kortársi viszony jelentősége az egymást követő földi életekben.
V. fejezet 85
Az ember a szüleitől örökli a testét, de 8. életévétől kezdve ezt
átdolgozza annak alapján, amit a szellemi létből hozott le magával. Hogy a testünk milyenné válik, azt innen kezdve már nem az öröklődési, hanem a karmikus viszonyok határozzák meg. - A nyitottság; őszinte érdeklődés a külvilág iránt átváltozik bennünk testi egészséggé a következő földi életben. A lelki elzárkózás a világ jelenségei elől csak úgy küzdhető le, ha a következő életünkben testi megbetegedést élünk át. A különböző életeinkbe átnyúló barátságaink.
VI. fejezet 102
Az ember hármas organizációja. Az ébrenlét és az alvás fizikai
és lelki szempontból. Képzetalkotás és emlékezés. A nappali,
ébrenléti tudatunkban vagyunk csak önmagunknál, a tudattalanunkban viszont a világegészbe vagyunk betagolódva. Az ember érzékelő rendszere a harmadik hierarchiával, ritmikus rendszere a második hierarchiával, mozgási rendszere az első
hierarchiával függ össze. A harmadik hierarchia lényei alapozzák meg az emberben az emlékezés tevékenységét, és ők vezetnek bennünket földi életünk öntudatlanul maradó szférájában. A második hierarchia lényei a halál utáni életünkben a
személyes karmánk megtervezésén dolgoznak velünk. Az első
hierarchia lényei átélik magukban és megalkotják annak képmását, amit az ember a Földön cselekedett. Az emberi világ és az istenek - a szellemi hierarchia - kölcsönösen egymásra hatnak, befolyásolják egymást, függnek egymástól.
EGYES EMBERI SORSOK KARMIKUS MEGHATÁROZOTTSÁGAI
VII. fejezet 120
Friedrich Theodor Vischer, Franz Schubert és Eugen Dühring személyisége.
VIII. fejezet 136
A VII-IX. századi arabizmus kapcsolata a XIX. századi mechanikus természettudománnyal. Vischer, Schubert és Dühring előző életei.
IX. fejezet 153
Eduárd von Hartmann és Friedrich Nietzsche, a két XIX. századi filozófus élete és karmája.
X. fejezet 169
Harun al-Rasid és a bagdadi kultúrközpont. Az arabizmus.
Ennek hatása az európai civilizációra bizonyos individualitások újraszületése által. Francis Bacon. Laplace. Charles Darwin. Mamun és Muavija. Woodrow Wilson. Az emberi lélek a
tudatalattiban megőrzi és áthozza újabb életébe a korábbi életében hordozott szellemi beállítottságát, világképét. A régebbi korokhoz tartozó eszmék is újra megjelennek a világban az újraszülető emberekben.
XI. fejezet 183
Garibaldi. Lessing. Byron.
XII. fejezet 198
Hol vannak a korábbi idők beavatottjai? A mai civilizáció alkalmatlanná teszi az ember testét arra, hogy a saját szellemét teljes mértékben magába fogadja. Garibaldi az ír misztériumok beavatottja volt a IX.században. A materialista Ernst Haeckel korábbi inkarnációja VII. Gergely pápa volt. Lessing a görög beavatott és dominikánus skolasztikus. Valentin Andreae inspirált módon írta a „Christian Rosenkreutz"-ot. A
Palládium és Byron korábbi élete. Valamely földi élet önmagában nem érthető meg, magyarázatát csak az egymásra következő földi életek alapján lehet megtalálnunk.

Rudolf Steiner

Rudolf Steiner műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Rudolf Steiner könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem