kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 303 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 22 cm x 23 cm |
ISBN: | 963-217-283-3 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, színes fotókkal illusztrált. |
Előszó az új változathoz | 5 |
Bevezetés | 7 |
Az egyensúly | 13 |
A négyzet rejtett szerkezete | 13 |
Mit értünk észlelési erőkön? | 16 |
Két kör egy négyzetben | 17 |
Pszichológiai és fizikai egyensúly | 18 |
Miért éppen az egyensúly? | 19 |
A súly | 20 |
Az irány | 22 |
Egyensúly-rendszerek | 23 |
A fent és a lent | 24 |
A jobb és a bal | 26 |
Az egyensúly és az emberi elme | 27 |
Madame Cezanne sárga széken | 28 |
Az alak | 31 |
A látás mint aktív felfedezés | 31 |
A lényeg megragadása | 32 |
Észleleti fogalmak | 32 |
Mi az alak? | 34 |
A múlt befolyása | 34 |
Az alaklátás | 36 |
Az egyszerűség | 38 |
Az egyszerűségre való törekvés bizonyítékai | 43 |
Kiegyenlítődés és kiéleződés | 44 |
Az egész fenntartja magát | 45 |
Belső tagolódás | 46 |
Miért mond gyakran igazat a szemünk? | 48 |
Belső tagolódás a képzőművészetekben | 49 |
Mi a rész? | 50 |
Hasonlóság és különbözőség | 51 |
Példák a művészet területéről | 56 |
A szerkezeti váz | 58 |
A forma | 61 |
A térbeli látás | 62 |
A vetületek | 65 |
Melyik a tárgy legjobb nézete? | 67 |
Az egyiptomi módszer | 70 |
A rövidülés | 72 |
Az átfedés | 75 |
Mire jó az átfedés? | 76 |
A felület és a mélység kölcsönhatása | 79 |
Vetélkedő nézetek | 80 |
Realizmus és realitás | 82 |
Mi élethű? | 83 |
A forma mint felfedzés | 85 |
Az absztrakció szintjei | 88 |
A forrás | 93 |
A vizuális információ | 95 |
Formafejlődés | 99 |
Miért éppen így rajzolnak a gyerekek? | 99 |
Az intellektuális elmélet | 100 |
Azt rajzolják, amit látnak | 102 |
Ábrázolási fogalmak | 103 |
A rajzolás mint mozgás | 104 |
Az ősi kör | 106 |
A differenciálódás törvénye | 110 |
A függőleges és a vízszintes | 111 |
A rézsútosság | 114 |
Részek egybeolvasztása | 116 |
A méret | 118 |
A félreértett ebihalak | 120 |
Fordítás két dimenzióra | 121 |
Következmények a szobrászatban | 123 |
A forma szüetése a szobrászatban | 126 |
Botok és lapok | 127 |
A kocka és a gömbölyűség | 130 |
A tér | 133 |
A vonal és a körvonal | 134 |
Közös körvonalak | 136 |
Figura és háttér | 138 |
Mélységszintek | 141 |
Festészet és alkalmazás | 142 |
Keretek és ablakok | 144 |
A konkáv alak a szobrászatban | 145 |
Mi a mélységlátás oka? | 148 |
Mélységhatás átfedés révén | 149 |
Az átlátszóság | 152 |
A torzulatok teret hoznak létre | 154 |
Dobozok három dimenzióban | 156 |
A fizikai tér is segít | 161 |
Inkább az egyszerűt, mint az igazat | 162 |
A gradiensek mélységet hoznak létre | 164 |
A tér konvergenciája felé | 167 |
A centrális perspektíva kettős gyökere | 168 |
Nem valósághű vetület | 170 |
Piramisszerű tér | 171 |
A központosított világ szimbolikája | 174 |
Középpontúság és végtelenség | 177 |
Játék a szabályokkal | 177 |
A fény | 181 |
A fényélmény | 181 |
A viszonylagos világosság | 182 |
A megvilágítás | 184 |
A fény teret alkot | 185 |
Az árnyékok | 188 |
Ábrázolás megvilágítás nélkül | 191 |
A fény szimbolikus jelentései | 193 |
A szín | 197 |
A fénytől a színig | 197 |
Az alak és a szín | 198 |
Hogyan jönnek létre a színek? | 201 |
A generatív alapszínek | 203 |
Additív és szubtraktív színkeverés | 204 |
Generatív kiegészítő színek | 204 |
Szeszélyes eszközrendszer | 205 |
A harmónia keresése | 207 |
A színskála elemei | 209 |
A színkeverékek szintaxisa | 211 |
Az elemi kiegészítő színek | 213 |
A színek kölcsönhatása | 216 |
Matisse és El Greco | 218 |
Ingerválaszok a színre | 220 |
A meleg és a hideg színek | 220 |
A mozgás | 223 |
Az események és az idő | 223 |
Egyidejűség és egymásutániság | 225 |
Mikor látunk mozgást? | 227 |
A mozgás iránya | 229 |
A sebesség megnyilvánulásai | 230 |
A sztroboszkopikus mozgás | 232 |
Filmszerkesztési problémák | 235 |
Látható mozgatóerők | 236 |
Bonyolultsági fokok | 239 |
Az emberi test mint eszköz | 242 |
A kinesztéziás testképzet | 244 |
A dinamika | 247 |
Nem elég az egyszerűség | 247 |
A dinamika és hagyományos magyarázatai | 248 |
Az erők diagramja | 250 |
Kísérletek irányított feszültséggel | 252 |
Mozdulatlan mozgás | 254 |
A rézsútosság dinamikája | 255 |
A torzulatok feszültsége | 257 |
A dinamikus kompozíció | 259 |
Sztroboszkopikus hatások | 261 |
Hogyan jött létre a dinamika? | 263 |
Példák a művészet területéről | 264 |
A kifejezés | 267 |
Hagyományos elméletek | 268 |
A struktúrába ágyazott kifejezés | 270 |
A kifejezés elsőbbsége | 273 |
Jelképiség a művészetben | 275 |
Jegyzetek | 279 |
Bibliográfia | 291 |
Névmutató | 299 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.