kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 558 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-280-141-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes ábrákkal, fotókkal illusztrált. |
Előszó az új változathoz | 5 |
Bevezetés | 9 |
Az egyensúly | 21 |
A négyzet rejtett szerkezete | 21 |
Mit értünk észlelési erőkön? | 28 |
Két kör egy négyzetben | 29 |
Pszichológiai és fizikai egyensúly | 30 |
Miért éppen az egyensúly? | 33 |
A súly | 35 |
Az irány | 38 |
Egyensúly-rendszerek | 41 |
A fent és a lent | 42 |
A jobb és a bal | 46 |
Az egyensúly és az emberi elme | 49 |
Madame Cezanne sárga széken | 50 |
Az alak | 55 |
A látás mint aktív felfedezés | 55 |
A lényeg megragadása | 56 |
Észleleti fogalmak | 58 |
Mi az alak? | 60 |
A múlt befolyása | 62 |
Az alaklátás | 65 |
Az egyszerűség | 68 |
Az egyszerűségre való törekvés bizonyítékai | 78 |
Kiegyenlítődés és kiéleződés | 81 |
Az egész fenntartja magát | 82 |
Belső tagolódás | 85 |
Miért mond gyakran igazat a szemünk? | 88 |
Belső tagolódás a képzőművészetekben | 90 |
Mi a rész? | 92 |
Hasonlóság és különbözőség | 94 |
Példák a művészet területéről | 105 |
A szerkezeti váz | 109 |
A forma | 113 |
A térbeli látás | 115 |
A vetületek | 121 |
Melyik a tárgy legjobb nézete? | 124 |
Az egyiptomi módszer | 130 |
A rövidülés | 134 |
Az átfedés | 139 |
Mire jó az átfedés? | 141 |
A felület és a mélység kölcsönhatása | 146 |
Vetélkedő nézetek | 149 |
Realizmus és realitás | 153 |
Mi élethű? | 155 |
A forma mint felfedzés | 159 |
Az absztrakció szintjei | 165 |
A forrás | 173 |
A vizuális információ | 177 |
Formafejlődés | 183 |
Miért éppen így rajzolnak a gyerekek? | 184 |
Az intellektuális elmélet | 185 |
Azt ábrázolják, amit látnak | 189 |
Ábrázolási fogalmak | 190 |
A rajzolás mint mozgás | 193 |
Az ősi kör | 196 |
A differenciálódás törvénye | 203 |
A függőleges és a vízszintes | 205 |
A rézsútosság | 211 |
Részek egybeolvasztása | 214 |
A méret | 218 |
A félreértett ebihalak | 221 |
Fordítás két dimenzióra | 223 |
Következmények a szobrászatban | 233 |
Botok és lapok | 234 |
A kocka és a gömbölyűség | 240 |
A tér | 244 |
A vonal és a körvonal | 245 |
Közös körvonalak | 249 |
Figura és háttér | 254 |
Mélységszintek | 259 |
Festészet és alkalmazás | 262 |
Keretek és ablakok | 266 |
A konkáv alak a szobrászatban | 268 |
Mi a mélységlátás oka? | 272 |
Mélységhatás átfedés révén | 275 |
Az átlátszóság | 280 |
A torzulatok teret hoznak létre | 286 |
Dobozok három dimenzióban | 289 |
A fizikai tér is segít | 298 |
Inkább az egyszerűt, mint az igazat | 300 |
A gradiensek mélységet hoznak létre | 304 |
A tér konvergenciája felé | 309 |
A centrális perspektíva kettős gyökere | 312 |
Nem valósághű vetület | 315 |
Piramisszerű tér | 317 |
A központosított világ szimbolikája | 324 |
Középpontúság és végtelenség | 327 |
Játék a szabályokkal | 328 |
A fény | 333 |
A fényélmény | 333 |
A viszonylagos világosság | 335 |
A megvilágítás | 339 |
A fény teret alkot | 341 |
Az árnyékok | 346 |
Ábrázolás megvilágítás nélkül | 352 |
A fény szimbolikus jelentései | 355 |
A szín | 362 |
A fénytől a színig | 363 |
Az alak és a szín | 365 |
Hogyan jönnek létre a színek? | 370 |
A generatív alapszínek | 373 |
Additív és szubtraktív színkeverés | 374 |
Generatív kiegészítő színek | 374 |
Szeszélyes eszközrendszer | 377 |
A harmónia keresése | 380 |
A színskála elemei | 385 |
A színkeverékek szintaxisa | 388 |
Az elemi kiegészítő színek | 392 |
A színek kölcsönhatása | 397 |
Matisse és El Greco | 400 |
Ingerválaszok a színre | 404 |
A meleg és a hideg színek | 406 |
A mozgás | 409 |
Az események és az idő | 409 |
Egyidejűség és egymásutániság | 413 |
Mikor látunk mozgást? | 416 |
A mozgás iránya | 420 |
A sebesség megnyilvánulásai | 422 |
A sztroboszkopikus mozgás | 426 |
Filmszerkesztési problémák | 431 |
Látható mozgatóerők | 433 |
Bonyolultsági fokok | 438 |
Az emberi test mint eszköz | 444 |
A kinesztéziás testképzet | 447 |
A dinamika | 450 |
Nem elég az egyszerűség | 450 |
A dinamika és hagyományos magyarázatai | 452 |
Az erők diagramja | 456 |
Kísérletek irányított feszültséggel | 460 |
Mozdulatlan mozgás | 464 |
A rézsútosság dinamikája | 466 |
A torzulatok feszültsége | 470 |
A dinamikus kompozíció | 474 |
Sztroboszkopikus hatások | 477 |
Hogyan jött létre a dinamika? | 480 |
Példák a művészet területéről | 483 |
A kifejezés | 487 |
Hagyományos elméletek | 488 |
A struktúrába ágyazott kifejezés | 492 |
A kifejezés elsőbbsége | 498 |
Jelképiség a művészetben | 501 |
Jegyzetek | 507 |
Bibliográfia | 537 |
Névmutató | 553 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.