1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Rövid és tartós coaching

Megoldásközpontú beszélgetések

Szerző
Budapest
Kiadó: Ad Librum Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 134 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-08-0168-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

- Hogyan lehet az, hogy az ügyfelek néha drámaian nagy előrelépést tesznek, nagyon rövid idő alatt?
- Mi tesz egyes coachingüléseket különösen hatékonnyá?
Legmerészebb reményünk szerint, ha elolvassa e rövid bevezetést a megoldásközpontú coachingmodellbe, elég örömöt és kíváncsiságot fog érezni ahhoz, hogy kísérletezni kezdjen a coaching itt bemutatott elemeivel. Talán csak néhány olyan pontot talál, amelyet felhasználhat mindennapi gyakorlata gazdagítására. Talán több ötlet is megtetszik, és felismeri, hogyan vihet általuk még több nyugalmat és hatékonyságot a munkájába. Vagy talán ön is úgy van vele, mint mi, és magával ragadja a megoldásközpontú megközelítésmód egyszerűsége és világossága, és örömét leli abban, ha kevés, ám rendkívül célirányos eszközzel hasznos változásokat tud előidézni ügyfelei világában.
Az érintettek erősségeire építő és a célokat a megoldás kontextusában vizsgáló megközelítés világszerte új és új alkalmazásokra talál. Szervezetek, cégek választják... Tovább

Fülszöveg

- Hogyan lehet az, hogy az ügyfelek néha drámaian nagy előrelépést tesznek, nagyon rövid idő alatt?
- Mi tesz egyes coachingüléseket különösen hatékonnyá?
Legmerészebb reményünk szerint, ha elolvassa e rövid bevezetést a megoldásközpontú coachingmodellbe, elég örömöt és kíváncsiságot fog érezni ahhoz, hogy kísérletezni kezdjen a coaching itt bemutatott elemeivel. Talán csak néhány olyan pontot talál, amelyet felhasználhat mindennapi gyakorlata gazdagítására. Talán több ötlet is megtetszik, és felismeri, hogyan vihet általuk még több nyugalmat és hatékonyságot a munkájába. Vagy talán ön is úgy van vele, mint mi, és magával ragadja a megoldásközpontú megközelítésmód egyszerűsége és világossága, és örömét leli abban, ha kevés, ám rendkívül célirányos eszközzel hasznos változásokat tud előidézni ügyfelei világában.
Az érintettek erősségeire építő és a célokat a megoldás kontextusában vizsgáló megközelítés világszerte új és új alkalmazásokra talál. Szervezetek, cégek választják változási folyamataik keretéül. Vezetők alakítják így döntéseiket és az együttműködés új formái merülnek fel a módszer alkalmazása során. A brief coaching, azaz rövidcoaching a 90-es évek végétől az egyik első, az üzleti élet területén is eredményesen használatos megoldásközpontú munkamódszer. A szerzők a svájci székhelyű Solutionsurfers coachképző cég keretében sok éves közös munka és tanulás eredményeként írták meg ezt a karcsú kötetet. A coach mindennapi gyakorlatához illesztve írják le e megközelítés alapfeltevéseit és a belőlük fakadó lehetőségeket. Vissza

Tartalom

Bevezetés 9
Mi a coaching? 11
A coach mint „képkeretező" 11
Változás az észlelés, a bizakodás vagy a választási lehetőségek terén 15
Testre szabott megoldások 17
Kísérlet 19

2. A rövidcoaching előfeltevései 20
1. feltevés: Megoldásokat találunk (ki) 20
2. feltevés: Az ügyfelek már a megoldás tapasztalatával érkeznek 25
3. feltevés: Az ügyfél a szakértő 26
4. feltevés: A nemtudás haszna 29
Kísérlet 31

3. Áttekintés: a megbeszélés elemei 32
1.: Coachingmegállapodás 33
2.: A megcélzott jövő 33
3.: Működő előjelek 33
4.: Apró lépések 34
5.: A coaching lezárása 34
Kísérlet 35

4. Mielőtt a coaching megkezdődik - a megbízás 36
Kísérlet 38

5. A coachingmegállapodás 39
A kezdettől a coaching végével számolunk 39
Kettőn áll a vásár 44
Kísérlet 45

6. A megcélzott jövő 46
Új perspektívát nyitó csodák 46
A csodakérdés nagyító alatt 50
A csodakérdés alternatívái 55
Kísérlet 56

7. Erőforrások és működő előjelek 57
A csoda előjeleit keressük 57
Hogy birkózik meg vele? 60
Az erőforrások méltatása 61
Skálakérdések 63
Kísérlet 64

8. Az előrehaladás apró jelei 66
A várható előrelépés jelei után kérdezünk 66
A nyelv hatékony használata 70
Az APRÓ fontosságáról 71
Választási lehetőségek 75
Kísérlet 76

9. A beszélgetés lezárása 78
Az utolsó percek tervezése 78
Nagyrabecsülést kifejező megerősítés 81
Hasznos kísérletek 82
Valami mást csinálni 84
Kísérlet 88

10. További beszélgetések 89
Mi lett jobb 89
Szerény ügyfelek 94
Magasabbra jutni a skálán 95
Mi van, ha nincs javulás? 96
A további megbeszélések 98
Kísérlet 99

11. Felsővezetők coachingja: három példa 100
Első példa: felturbózni a vezetői szerepet 101
Második példa: Hatást gyakorolni a főnökre 105
Harmadik példa: Karrierdöntés 107
Kísérlet 110

12. Túl a technikán: coachként is tovább tanulni 111
A jelenlét művészete 112
A társszakértői szerep művészete 113
Az elengedés művészete 115
Kísérlet 123
Gyakori kérdések - A szerzők válaszolnak 125
Irodalom és internetoldalak 133
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem