1.059.354

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Roma tanulók iskolai attitűdjeit befolyásoló tényezők

Kutatási összegző

Szerző
Nyíregyháza
Kiadó: Evangélikus Roma Szakkollégium
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 99 oldal
Sorozatcím: Szakkollégiumi tudástár
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Evangélikus Roma Szakkollégium deklarált célja az, hogy hozzájáruljon a közéleti feladatvállalás iránt elkötelezett, aktív társadalmi párbeszédet folytató sikeres magyar - cigány és nem cigány -... Tovább

Előszó

Az Evangélikus Roma Szakkollégium deklarált célja az, hogy hozzájáruljon a közéleti feladatvállalás iránt elkötelezett, aktív társadalmi párbeszédet folytató sikeres magyar - cigány és nem cigány - értelmiségiek formálásához, akik a szakmai kiválóságot ötvözik a társadalmi és szociális kérdések iránti érzékenységgel. E cél érdekében évek óta végzi áldozatos, komplex tevékenységét: a felsőoktatásban tanuló, főként roma származású fiatalok támogatását, fejlesztését. Ez a zárótanulmány e komplexumba illeszkedik, nem is csupán egyszeresen.
Egyfelől a tanulmány alapjául szolgáló terepkutatást az Evangélikus Roma Szakkollégium hallgatói végezték, akik ezáltal alapos ismereteket szerezhettek a tudományos vizsgálódás megközelítéseiről, módszereiről - azaz fejlődhettek. A vizsgálatokat követően két hallgató - Kanálos Adrienn és Farkas Norbert - tudományos diákköri konferencián (közismert nevén a TDK-n) adták elő az eredmények egyes részleteit. Sikerrel.
Másrészt a kutatás eredményei bekerülnek az oktatási és tudományos fórumokra - tankönyvi fejezet, folyóiratban publikált cikkek születnek belőle ezáltal gazdagítják témáról gyűjtött tényanyagot. Hosszú távon mindkét kapcsolódás pozitív hatásúvá válhat- a jól képzett roma szakemberek megerősödő jelenléte a magyar társadalomban, és a romák társadalmi helyzetéről gyűjtött releváns információk a hazai tudásbázisban. Vissza

Tartalom

Bevezető gondolatok 4
A kutatás témája, modellje és hipotézisei 5
A kutatás elméleti háttere 10
- Társadalmi verseny, kirekesztés 11
- Az iskola és az iskolázottság társadalmi szerepe 19
- Roma tanulók az iskolában 23
- Egyéb szempontok 33
Roma tanulók iskolai attitűdjeit befolyásoló tényezők vizsgálata 38
Anyag és módszer 38
Eredmények 41
- A minta demográfiai és egyéb jellemzői 41
- A családi háttér kérdései 46
- Vallásosság 51
- Aspirációs index 52
- Az iskolával kapcsolatos motiváció 59
Összefüggések és következtetések 63
- A szülői háttér és az iskolai motiváció összefüggései 63
- A vallásosság és az iskolai motiváció összefüggései 73
- Az életcélok és az iskolai motiváció összefüggései 75
Összegzés 80
A kutatás során alkalmazott kérdőívek 86
Irodalomjegyzék 97

Hüse Lajos

Hüse Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hüse Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem