1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommunikációtan

Fejezetek a kommunikáció elméletéből és gyakorlatából

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Századvég Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím: A Budapesti Kommunikációs Főiskola tankönyvei
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-05-9211-30-3
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kommunikációtan mint a társadalmi köztérben zajló kommunikációs eseményeket, jelenségeket, ismereteket tanulmányozó diszciplína nem hagyományos, általánosan elfogadott megnevezése e tudományterületnek. E könyv kísérletet tesz arra, hogy rávilágítson a kommunikáció heterogén jellegére, amelynek vizsgálata interdiszciplináris kutatási módszereket igényel, valamint hogy elfogadtassa a társadalom-. és természettudományokban elterjedt "-tan" utótagú diszciplínák analógiájára a kommunikációtan összefoglaló elnevezést. De vajon melyik tudományághoz tartozik a kommunikációtan? Mennyiben tekinthető humán, illetve társadalomtudománynak? Mai tudásunk birtokában biztosan kijelenthető, hogy a kommunikációtan a humán, illetve társadalomtudományok határterületén elhelyezkedő interdiszciplína.

Tartalom

Előszó5
Bevezetés. A kommunikációtan interdiszciplináris jellege7
A kommunikáció mint folyamatkategória9
Mit értünk kommunikáción?9
Kommunikációkutatási trendek12
A kommunikáció általános és specifikus modelljei13
A kommunikáció típusai, válfajai, funkciói29
A kommunikáció szintjei33
A verbális szint33
A nem verbális kommunikáció kódjai41
A vizuális manipuláció szerepe az imázsteremtésben66
A tömegkommunikációs eszközök73
A nyomtatott média74
Az audiovizuális média82
Az auditív média: a rádió85
A reklám86
Köztér: A kommunikáció pragmatikája95
A közvélemény: szakirodalmi körkép95
Gabriel Tarde szociálpszichológiai elmélete a közvélemény-formálásról98
Az ágendameghatározó módszer105
A kommunikációs technológia fejlődése és hatása a közvélemény formálásra107
A médiaesemények és a közvélemény109
A politikai kampányok médiaprezentációja112
Befejezés133
Irodalom135-148

Róka Jolán

Róka Jolán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Róka Jolán könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem