Előszó az első kiadáshoz | 9 |
Popzene és keresztyén életvitel | |
Előszó a második, átdolgozott kiadáshoz | 10 |
Rockzene és keresztyén életvitel | |
Miről is van szó tulajdonképpen? | 11 |
A rockkultúra és az ifjúsági problémák nagyobb összefüggései | |
Új típusú nemzedékek | 17 |
Mi a rock- és a popzene? | 17 |
A hatvanas évek rockvilága | 20 |
Kik a rockzene megalapítói és legnagyobb sztárjai? | |
Melyek ennek a zenei világnak az ismertetőjelei | |
A rockvilág kilenc jellemző ismertetőjele | |
Törekvés hírnévre | |
Pénzügyi és ipari érdekek | |
Hatalom és manipuláció | |
Kábítószerélvezet, alkoholizmus, kicsapongó szexuális élet | |
Keleti vallások befolyása | |
Okkultizmus | |
Lázadás és rombolási düh | |
Kaotikus mamuthangversenyek | |
Önző "vedd el" mentalitás | |
A rockzene hatása a testre és a lélekre | |
Menekülés a hétköznapoktól | |
Összeegyeztethető-e a rockkultúra a keresztyén életvitellel? | |
A rockkultúra kifejezőeszközei | 40 |
Lemezborítók | |
Dalszövegek | |
Folyóiratok | |
Hangversenyek | |
Filmek | |
Poszterek, könyvek, divat | |
A rockkultúra a személyiség minden szintjéhez szól | |
A keresztyének befolyása a rockkultúrára | |
Keresztyén életvitel, mint a rockkultúra szöges ellentéte | 49 |
A rockkultúra jellemző elemei, szembeállítva a keresztyén életvitel ismertetőjeleivel | |
A keresztyén életvitel kilenc összehasonlító ismertetőjele | |
A hetvenes évek rockvilága. Hogyan tovább? Előretekintés a nyolcvanas évekre | |
A diszkóhullám | |
A diszkóélet stílusa ellentétben a keresztyén életvitellel | |
A punk-rock | |
A rockfilmek sikere | |
New wave: új hullám vagy új zene | |
A "New wave" mint életstílus | |
Hogyan tovább? | |
A "művészet" nevében ma minden megengedett | |
A nyolcvanas évek új zenéje: a "punk" és az "új hullám" | |
Új zene: anarchista | |
Új zene: realisztikus | |
Új zene: misztikus | |
Új zene: futurista | |
Érzelmi kitörés a nyolcvanas évek elején | |
A nyolcvanas évek rockjához új nyelvre van szükségünk! El a hagyományostól! Gyerünk a határokig! | |
Van-e összefüggés a kemény rock és az ifjúsági lázadás között? Hogyan tovább a nyolcvanas években? | |
Az alternatíva: a rockkultúra életstílusa vagy a keresztyén életvitel | 85 |
A békesség zenéje | |
Szellemi és világi zene | |
Isten teremtési rendje | |
Isten teremtési rendje és a békesség zenéje | |
A békesség zenéjének néhány ismertetőjele | |
A zene dal- és korálszövegei | |
A szöveg és dallam viszonya | |
A szerzemény zenei része | |
A zenei békesség | |
Az egyensúly | |
A hangerő | |
Az ismétlés | |
A ritmus | |
Dallam és összhang | |
Zenei kifejezési formák | |
A békesség zenéjének hatása a testre és a lélekre | |
Segítség egy műalkotás megítéléséhez | |
Michelangelo "Pieta"-jának példája | |
A zenedarabok megítélése | |
A zeneszerzők és az előadók technikai teljesítménye | |
A zeneszerző és az előadó integritása | |
Semleges-e a zene? | |
Utalás a nem zenei kifejezőeszközök keresztyén alkalmazására | |
Keresztyén magatartás a hangversenyteremben | |
Keresztyén rockzene? | |
Alapvető kérdések | |
Megfelelő zene és az indítékok egysége | |
A zenei műfaj és az indítékok egysége | |
Bob Dylan, mint a keresztyén rockzenész példája | |
Bob Dylan új hitvallása | |
Bob Dylan "Slow Train Coming" és "Saved" zenéje a békesség zenéje? | |
Megkülönböztetési képesség | |
Keresztyén rockzene | |
Keresztyén életvitel és alkotó tevékenység | 122 |
A keresztyének élete mint Isten dicsőségére szolgáló műalkotás | |
Függelék | 126 |
Felhasznált irodalom | 127 |
Hanglemezek és kazetták | 128 |