Előszó | 9 |
Az ötvenes évek | |
A rockzene születése | 15 |
Garázsország | 17 |
A rock 'n' roll története és fejlődése az ötvenes évektől napjainkig | 17 |
Sham a lam a ding dong | 26 |
A történet | 32 |
A háború után | 37 |
The Beat goes on (A beat folytatódik) | 39 |
A hatvanas évek | |
A beatnemzedék | 47 |
Bevezető | 49 |
Mr. Tambourine Man | 52 |
Bob, a szupersztár és a Greenwich Village folk-rock színpada | 52 |
A "Village" | 54 |
Dylan története | 55 |
Masters of War (A háború urai) | 59 |
Global Villaga | 62 |
Don't follow leaders, watch the parkin'' meters! (Ne kövess vezetőket, figyeld a parkolóórát!) | 68 |
Dylan Dylanje (A másik oldal) | 70 |
The wicked messenger (A gonosz hírvivő) | 73 |
Bluesföld | 80 |
A beat felvirágzása Angliában és a következmények: a Kinks, az Animals, a Who, Joe Cocker, a Rolling Stones és a Beatles. Zenéjük és történetük | 80 |
Working Class Heroes (A munkásosztály hősei) | 83 |
Power to the people (Hatalmat a népnek) | 86 |
Dead End Street (Zsákutca) | 93 |
With a little help from your friends (Barátaid kis segítségével) | 96 |
We've gotta get out of this place (El kell tűnnünk innen - avagy Eric Burdon, az Animals együttes énekese) | 99 |
Country fools (Dountrybolondok) | 102 |
Beat Babilonból, avagy hogyan válnak valóra a rockzenészek emancipációs törekvései? | 104 |
My Generation (Nemzedékem) | 110 |
Street Fighting Men (Utcai verekedők) | 115 |
Flipsville, USA | 126 |
A Beach Boys, a Canned Heat, a Doors, a Grateful Dead, a Mothers of Invention és a Jefferson Airplane: az amerikai nyugati partvidék együttesei és a divatok az elektromos rockzenében | 126 |
Let's go to San Francisco (Menjünk San Franciscóba!) | 129 |
Fun, fun, fun (Játék, játék, játék) | 143 |
A hetvenes évek | |
Az elektromos korszak | 147 |
Bevezető | 149 |
Electric Carnival (Elektromos karnevál) | 153 |
Rockzenészek kábítószerekről: hogyan befolyásolják a zenét a kábítószerek | 153 |
Out of Focus (Életlen kép) | 158 |
Szuperhősök vagy matricák? | 168 |
Kozmikus kapcsolat | 170 |
Speedfreakek, Stratocaster és egy 200 wattos 175 Marshall fuzz bex | 175 |
A rock zenei és technikai emancipációja és a következmények | 175 |
The beat goes on (A beat folytatódik) | 181 |
A szintetizátor | 185 |
Medium of Electric Power (Az elektromos erő eszköze) | 188 |
Érzelmi indítékok | 194 |
32 sávos berendezések, fáziseltoló és komputertechnika: trükkök a barázdákkal | 197 |
Emancipációs kísérletek a dzsessz- és a klasszikus rockban | 199 |
Dalok a nyomornegyedekért | 217 |
Rockzene a "harmadik világban" és a "harmadik világból" | 217 |
Latin-Amerika | 218 |
Jamaica | 225 |
Közel-Kelet | 230 |
Afrika | 234 |
Kraftwerk and Co. | 240 |
NSZK-beli és más európai együttesek új hangzást hoznak | 240 |
Berlin | 242 |
München | 250 |
Köln/Düsseldorf | 257 |
Regionális rockzene | 261 |
Zárszó | 273 |
Jegyzetek | 279 |
Irodalom | 297 |
A képek forrásának jegyzéke | 299 |