Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 192 oldal |
Sorozatcím: | Pedagógus Könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-16-2531-1 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: MK-4400202. |
Bevezetés | 5 |
Gondolkodási készségek a tanulásban | 11 |
Speciális program... | 13 |
...vagy a gondolkodási készségek fejlesztése minden tantárgy tanítása során? | 15 |
Nyelvi vagy verbális intelligencia | 17 |
Vizuális - térbeli intelligencia | 18 |
Logikai - matematikai intelligencia | 19 |
Mozgási vagy kinetikus intelligencia | 20 |
Zenei intelligencia | 20 |
Interperszonális intelligencia | 21 |
Metakognitív intelligencia | 22 |
Mi az, amit a tanulásról szóló kutatásból megtudhatunk? | 23 |
Összegezés | 26 |
Kérdezés | 29 |
A terméketlen kérdések | 31 |
A gondolkodás magasabb és alacsonyabb szintjei | 33 |
Jó kérdések | 33 |
A gondolkodásra szánt idő | 36 |
A kérdezés készségei | 38 |
Kérdéseket helyettesítő eszközök | 39 |
A gyerekek bátorítása a kérdezésre | 40 |
A kérdező osztály létrehozása | 44 |
Összegzés | 46 |
Tervezés | 49 |
A problémamegoldás tervezése | 50 |
A tervezés és a tudatos áttekintés: a metakognitív megközelítés | 53 |
A tervezés tanítása | 54 |
Összegzés | 62 |
Vita | 63 |
Beszéd és gondolkodás | 64 |
Modellálás - a világ újrateremtése szavakban | 65 |
Gondokodás és párbeszéd | 67 |
Mi a vita? | 69 |
Tanítás a vita eszközeivel | 72 |
Összegzés | 77 |
Kognitív térkép készítése | 79 |
A fogalom fejlődése | 83 |
Kognitív térképalkotás | 85 |
A kognitív térkép készítésének céljai | 88 |
A térképalkotás formái | 92 |
Összegzés | 95 |
Egyéni gondolkodásmód | 97 |
Kreativitás, intelligencia és teljesítmény | 98 |
A kreatív gondokodás mérése | 99 |
A kreatív gondokodás fejlesztése | 101 |
Kihívás (provokáció) | 109 |
Összegzés | 103 |
Kooperatív tanulás | 115 |
A tanulás kommunikatív keretei | 117 |
Tanulás párban | 118 |
Tanulás csoportban | 124 |
Összegzés | 133 |
Egyéni készségfejlesztés példaadással | 137 |
Kognitív "inasévek" | 138 |
Pozitív visszajelzés | 151 |
Összegzés | 153 |
Áttekintés | 155 |
Önbecsülés | 156 |
A képességek mozgósítása | 157 |
Személyre szabott tanulás | 159 |
Az eredmények áttekintése | 162 |
Önértékelés | 165 |
Összegezés | 170 |
A tanulást segítő környezet megteremtése | 171 |
Tanulóközösség megteremtése az osztályban | 172 |
A tanulást segítő közösség megteremtése az iskolában | 176 |
Bibliográfia | 189 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.