kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Jelenkor Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 228 oldal |
Sorozatcím: | Theatrum Mundi |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 978-963-676-449-4 |
Előszó | 5 |
Bevezetés. Előkészületek | 9 |
Lehet a színészetet tanítani? | 9 |
Lazítás | 10 |
Bizalom | 11 |
Gerincnyújtás | 12 |
Fegyelem | 13 |
A kritika | 14 |
A játékosság | 15 |
Szabadság | 15 |
Felkészülés | 16 |
Összefoglalás | 17 |
A színészi megközelítés | |
A cél és az akadály | 19 |
Alapelv | 19 |
Kinyúlni | 20 |
Kinyúlni egy célért | 21 |
Legyőzni az akadályt | 21 |
Az önkontroll | 22 |
Viselkedni vagy cselekedni | 23 |
A kivetítés | 24 |
Rezonálás | 25 |
Rezonálás (folytatás) | 26 |
Célok | 26 |
Összefoglalás | 27 |
A "többiekkel" játszani | 27 |
A többiek | 27 |
Mosolyogtassuk meg partnerünket | 27 |
Interaktív dinamikák | 28 |
Sebezhetőség | 29 |
Felfedezés | 30 |
A színpadi alak (karakter) | 31 |
Taktikák | 32 |
Taktikák alkalmazása | 33 |
Egy - kettő - három - négy - öt - hat - hét | 34 |
Összefoglalás | 34 |
A színjátszás kezdete | 35 |
A tartalom nélküli jelenet | 35 |
Tartalom nélküli jelenet I. | 35 |
Intenzitásfokozók | 38 |
Intenzitásfokozók | 38 |
Fizikai intenzitásfokozók | 39 |
A helyszín vagy a fizikai cselekvés változása | 40 |
Tartalom nélküli jelenet II. | 40 |
Összefoglalás | 41 |
Taktikák | 42 |
Büntetés és jutalmazás | 42 |
Taktikák játszása | 43 |
Ijesszük meg partnerünket | 43 |
Az intenzitás fokozása | 44 |
Próbáljunk könnyet csalni partnerünk szemébe | 44 |
Mozgás és kapcsolat | 45 |
Bátorítsd partneredet | 45 |
A taktikák változtatása | 47 |
Taktikák keverése | 47 |
A középső tartomány | 48 |
A szélsőségek eltüntetése | 48 |
Összefoglalás | 50 |
Elvárások | 50 |
A győzelem elvárása | 50 |
Játszani az unottat | 52 |
Pozitív célok | 53 |
Lelkesedés | 53 |
Megpróbálni a lehetetleng | 56 |
Taktikák és elvárások | 57 |
Összefoglalás | 58 |
ETTE | 58 |
Alapmódszer | 58 |
Állítsuk össze a szerep ETTE listáját | 61 |
Az ETTE lista | 62 |
Összefoglalás | 63 |
A színész feladatai | |
Felkészülés a szerepre | 65 |
Találjunk szerepet magunknak | 65 |
A jelenet szerkesztése | 66 |
Szövegtanulási módszerek | 67 |
Végszó | 69 |
A szerep tanulmányozása | 71 |
A báró búcsúja | 72 |
Összefoglalás | 75 |
Próba | 76 |
A próbák | 76 |
A rendező nélküli próbák | 76 |
A próbák alternatívája | 80 |
A báró búcsúja II. | 81 |
Összefoglalás | 82 |
A jelenet színrevitele | 82 |
Színpadi utasítások | 82 |
A helyszín megteremtése | 83 |
Mozgás és színpadi cselekvés | 85 |
Érdekes helyzetek | 87 |
Elérni a közösséget | 88 |
A színpad berendezése | 89 |
Összefoglalás | 90 |
Választások | 90 |
A választás szükségszerűsége | 90 |
A jó választás | 92 |
A merész választás | 99 |
Összefoglalás | 100 |
Az előadás | 101 |
A lámpaláz | 101 |
Előadás az osztályteremben | 102 |
Törekedjünk eredményre - partnerünknél! | 104 |
Összefoglalás | 106 |
Értékelés és korrekció | 106 |
A segítő kritika | 106 |
A jelenet átdolgozása | 110 |
Jelenet-bemutatás | 111 |
Összefoglalás | 111 |
A színész mint eszköz | |
A színész hangja | 114 |
A légzés | 114 |
A hasi légzés | 115 |
Hangképzés | 116 |
Hangzás | 116 |
A rezonancia | 117 |
A rezonancia feltárása | 119 |
A hangmagasság | 120 |
Hangskálánk feltárása | 120 |
A színpadi hang | 121 |
A zengő beszéd | 122 |
Magyar nyelvű hanggyakorlatok | 123 |
Összefoglalás | 123 |
A színpadi beszéd | 123 |
A jó dikció | 124 |
A beszédhangok | 124 |
Elöl képzett magánhangzók | 125 |
Hátul képzett magánhangzók | 125 |
Középen képzett magánhangzók | 125 |
Kettős magánhangzók | 125 |
A magánhangzók | 126 |
Szótagok ismétlése | 126 |
A plozívák vagy zárhangok | 127 |
A frikatívák és réshangok | 127 |
A nazális hangok | 128 |
A siklóhangok | 128 |
Mássalhangzók | 128 |
Magyar nyelvű gyakorlatok mássalhangzók gyakorlására | 129 |
Szövegmondás | 130 |
Összefoglalás | 131 |
A hang alkalmazása | 133 |
A hang felszabadítása | 134 |
Disznó beszéd | 134 |
Lelkesítés | 135 |
Játék a szavakkal | 136 |
Csoport megszólítása | 137 |
Célratörés | 139 |
A szándék beépítése | 140 |
Összefoglalás | 141 |
A színész teste | 142 |
Ügyesség | 142 |
Gyors bemelegítés | 142 |
Egyensúly | 143 |
Az egyensúlyérzék fejlesztése | 144 |
Sebesség: gyorsítás, lassítás, egyenletesség | 145 |
Gyorsítás és lassítás | 146 |
A kontrapóz | 147 |
A "contraposto" | 148 |
Összehúzódás és kinyújtózás | 149 |
Összefoglalás | 150 |
Hang és test összhangja | 150 |
A koordináció | 150 |
Utasítások | 151 |
Beszéd cselekvés közben | 152 |
Testi nyomaték | 154 |
A test ritmusa | 155 |
A szavak ritmusa | 156 |
Tempó | 156 |
Beszéd / mozgás, időzítés | 157 |
Korlátozott képességű színészek | 157 |
Összefoglalás | 157 |
Képzelőerő és fegyelem | 158 |
A fantázia | 158 |
Kitárulkozás (önfeltárás) | 159 |
Hideg/meleg | 160 |
Fiatalodás és öregedés | 160 |
Az érzelmek felidézése | 161 |
Érzéseink emléke | 163 |
A fegyelem | 164 |
Összefoglalás | 164 |
A színész technikája | |
A színpadi beszéd | 166 |
Dikció | 166 |
Beszéd nyitott szájjal | 168 |
A fogsor mint kifejezőeszköz | 168 |
A fikció fejlesztése | 169 |
Mondatok ismétlése | 170 |
Bernard Shaw-i beszéd | 170 |
A hangsúly | 171 |
A hangsúly változtatása | 172 |
Hangsúly-nyomaték | 173 |
Az inflexió (hajlítás) | 174 |
Az állampolgári eskü | 176 |
A színpadi beszéd | 177 |
Összefoglalás | 177 |
Az indítás | 178 |
Az első szó | 178 |
Fizikai indítás | 180 |
A szó átvétele | 180 |
Magunkhoz ragadni a szót a dialógusban | 181 |
Az erős indítás előkészítése | 183 |
Akció-végszó | 184 |
Összefoglalás | 184 |
A kivezetés/befejezés | 185 |
A "horog" | 185 |
A kérdés mint kérdés | 186 |
Az állítás mint kérdés | 187 |
Kérdezés | 188 |
A kijelentés mint kijelentés | 189 |
A vita lezárása | 190 |
Zökkenők | 191 |
Összefoglalás | 191 |
A sorok egymáshoz kapcsolása | 192 |
Párbeszéd-elemzés | 192 |
Felívelő záró inflexiók | 195 |
Lejtő záró inflexiók | 196 |
Indító inflexiók | 197 |
A szünet | 198 |
Hosszú szövegrészek | 199 |
A sorok összekapcsolása | 200 |
A hosszú szövegek | 201 |
A sorok összekapcsolása a gyakorlatban | 201 |
Összefoglalás | 201 |
A jelenet szerkezete | 202 |
A színdarab szerkezeti elemzése | 202 |
A tanórai jelenet kiválasztása | 203 |
Szerkezeti jellemzők | 203 |
Váltások | 205 |
A jelenet felosztása | 206 |
A jelenet szerkezete a gyakorlatban | 211 |
Összefoglalás | 211 |
A jelenet felépítése | 212 |
Fokozás és túltenni a másikon | 212 |
Egyszerű fokozás I. | 213 |
Egyszerű fokozás II. | 213 |
Egyszerű fokozás III. | 214 |
Leejtés | 214 |
Túltenni a másikon | 215 |
A fokozás tempója | 216 |
Összetett fokozás | 217 |
Utálom a hétfőt | 217 |
Utálom a januárt | 218 |
Gyere ide | 218 |
Moliére-i fokozás | 220 |
Összefoglalás | 221 |
A monológ | 221 |
Egyedül csinálni | 221 |
Monológ valakihez | 222 |
A magánbeszéd | 223 |
Eljátszani egy monológot vagy magánbeszédet | 225 |
Készítsünk elő egy monológot | 226 |
Összefoglalás | 226 |
L'Envoi | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.