1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A színészmesterség alapjai

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Pécs
Kiadó: Jelenkor Kiadó Kft.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 228 oldal
Sorozatcím: Theatrum Mundi
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-676-157-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a könyv kifejezetten kezdő színészek, színésznövendékek számára készült. A kötet huszonöt leckéje a színészmesterség alapjait foglalja magában, és egy-vagy kétéves alapkurzusok tananyagául... Tovább

Előszó

Ez a könyv kifejezetten kezdő színészek, színésznövendékek számára készült. A kötet huszonöt leckéje a színészmesterség alapjait foglalja magában, és egy-vagy kétéves alapkurzusok tananyagául szolgálhat. A leckékre szánt idő tetszőleges, attól függ, hogy milyen szintet kívánunk elérni. Az anyag bevezetés a színészmesterségbe, tehát fundamentuma mindannak, amit egy hivatásos színész egész életén át mindig újra felfedez és tökéletesít. A huszonöt lecke egyikét sem lehet tökéletesen megtanulni, még egy egész élet alatt sem.
Az utószó (L'Envoi) egyik megjegyzésének kivételével a jellemábrázolás és a stílus kérdéseit nem érintem, mert ezek nem tartoznak a színészet kezdő témái közé. Fiatal színészek szívesen foglalkoznak klasszikus szerepekkel, harsány komédiákkal vagy véres tragédiákkal, még mielőtt elsajátítanák a beszéd, a figyelem, a taktikai egymásra hatás, a teljes fizikai részvétel, a jelenetépítés vagy a jó színészi döntés technikáit. Először az alapokat kell megtanulni. Mindaz, ami ezeken a lapokon olvasható, igaz a shakespeare-i színészetre, egy vígjátéki, vagy egy televíziós szerepre; ezek a leckék alapul szolgálnak minden további színészi eszköz kifejlesztéséhez. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés. Előkészületek9
Lehet a színészetet tanítani?9
Lazítás10
Bizalom11
Gerincnyújtás12
Fegyelem13
A kritika14
A játékosság15
Szabadság15
Felkészülés16
Összefoglalás17
A színészi megközelítés
A cél és az akadály19
Alapelv19
Kinyúlni20
Kinyúlni egy célért21
Legyőzni az akadályt21
Az önkontroll22
Viselkedni vagy cselekedni23
A kivetítés24
Rezonálás25
Rezonálás (folytatás)26
Célok26
Összefoglalás27
A "többiekkel" játszani27
A többiek27
Mosolyogtassuk meg partnerünket27
Interaktív dinamikák28
Sebezhetőség29
Felfedezés30
A színpadi alak (karakter)31
Taktikák32
Taktikák alkalmazása33
Egy - kettő - három - négy - öt - hat - hét34
Összefoglalás34
A színjátszás kezdete35
A tartalom nélküli jelenet35
Tartalom nélküli jelenet I.35
Intenzitásfokozók38
Intenzitásfokozók38
Fizikai intenzitásfokozók39
A helyszín vagy a fizikai cselekvés változása40
Tartalom nélküli jelenet II.40
Összefoglalás41
Taktikák42
Büntetés és jutalmazás42
Taktikák játszása43
Ijesszük meg partnerünket43
Az intenzitás fokozása44
Próbáljunk könnyet csalni partnerünk szemébe44
Mozgás és kapcsolat45
Bátorítsd partneredet45
A taktikák változtatása47
Taktikák keverése47
A középső tartomány48
A szélsőségek eltüntetése48
Összefoglalás50
Elvárások50
A győzelem elvárása50
Játszani az unottat52
Pozitív célok53
Lelkesedés 53
Megpróbálni a lehetetleng56
Taktikák és elvárások57
Összefoglalás58
ETTE58
Alapmódszer58
Állítsuk össze a szerep ETTE listáját61
Az ETTE lista62
Összefoglalás63
A színész feladatai
Felkészülés a szerepre65
Találjunk szerepet magunknak65
A jelenet szerkesztése66
Szövegtanulási módszerek67
Végszó69
A szerep tanulmányozása71
A báró búcsúja72
Összefoglalás75
Próba76
A próbák76
A rendező nélküli próbák76
A próbák alternatívája80
A báró búcsúja II.81
Összefoglalás82
A jelenet színrevitele82
Színpadi utasítások82
A helyszín megteremtése83
Mozgás és színpadi cselekvés85
Érdekes helyzetek87
Elérni a közösséget88
A színpad berendezése89
Összefoglalás90
Választások90
A választás szükségszerűsége90
A jó választás92
A merész választás99
Összefoglalás100
Az előadás101
A lámpaláz101
Előadás az osztályteremben102
Törekedjünk eredményre - partnerünknél!104
Összefoglalás106
Értékelés és korrekció106
A segítő kritika106
A jelenet átdolgozása110
Jelenet-bemutatás111
Összefoglalás111
A színész mint eszköz
A színész hangja114
A légzés114
A hasi légzés115
Hangképzés116
Hangzás116
A rezonancia117
A rezonancia feltárása119
A hangmagasság120
Hangskálánk feltárása120
A színpadi hang121
A zengő beszéd122
Magyar nyelvű hanggyakorlatok123
Összefoglalás123
A színpadi beszéd123
A jó dikció124
A beszédhangok124
Elöl képzett magánhangzók125
Hátul képzett magánhangzók125
Középen képzett magánhangzók125
Kettős magánhangzók125
A magánhangzók126
Szótagok ismétlése126
A plozívák vagy zárhangok127
A frikatívák és réshangok127
A nazális hangok128
A siklóhangok128
Mássalhangzók128
Magyar nyelvű gyakorlatok mássalhangzók gyakorlására129
Szövegmondás130
Összefoglalás131
A hang alkalmazása133
A hang felszabadítása134
Disznó beszéd134
Lelkesítés135
Játék a szavakkal136
Csoport megszólítása137
Célratörés139
A szándék beépítése140
Összefoglalás141
A színész teste142
Ügyesség142
Gyors bemelegítés142
Egyensúly143
Az egyensúlyérzék fejlesztése144
Sebesség: gyorsítás, lassítás, egyenletesség145
Gyorsítás és lassítás146
A kontrapóz147
A "contraposto"148
Összehúzódás és kinyújtózás149
Összefoglalás150
Hang és test összhangja150
A koordináció150
Utasítások151
Beszéd cselekvés közben152
Testi nyomaték154
A test ritmusa155
A szavak ritmusa156
Tempó156
Beszéd / mozgás, időzítés157
Korlátozott képességű színészek157
Összefoglalás157
Képzelőerő és fegyelem158
A fantázia158
Kitárulkozás (önfeltárás)159
Hideg/meleg160
Fiatalodás és öregedés160
Az érzelmek felidézése161
Érzéseink emléke163
A fegyelem164
Összefoglalás164
A színész technikája
A színpadi beszéd166
Dikció166
Beszéd nyitott szájjal168
A fogsor mint kifejezőeszköz168
A fikció fejlesztése169
Mondatok ismétlése170
Bernard Shaw-i beszéd170
A hangsúly171
A hangsúly változtatása172
Hangsúly-nyomaték173
Az inflexió (hajlítás)174
Az állampolgári eskü176
A színpadi beszéd177
Összefoglalás177
Az indítás178
Az első szó178
Fizikai indítás180
A szó átvétele180
Magunkhoz ragadni a szót a dialógusban181
Az erős indítás előkészítése183
Akció-végszó184
Összefoglalás184
A kivezetés/befejezés185
A "horog"185
A kérdés mint kérdés186
Az állítás mint kérdés187
Kérdezés188
A kijelentés mint kijelentés189
A vita lezárása190
Zökkenők191
Összefoglalás191
A sorok egymáshoz kapcsolása192
Párbeszéd-elemzés192
Felívelő záró inflexiók195
Lejtő záró inflexiók196
Indító inflexiók197
A szünet198
Hosszú szövegrészek199
A sorok összekapcsolása200
A hosszú szövegek201
A sorok összekapcsolása a gyakorlatban201
Összefoglalás201
A jelenet szerkezete202
A színdarab szerkezeti elemzése202
A tanórai jelenet kiválasztása203
Szerkezeti jellemzők203
Váltások205
A jelenet felosztása206
A jelenet szerkezete a gyakorlatban211
Összefoglalás211
A jelenet felépítése212
Fokozás és túltenni a másikon212
Egyszerű fokozás I.213
Egyszerű fokozás II.213
Egyszerű fokozás III.214
Leejtés214
Túltenni a másikon215
A fokozás tempója216
Összetett fokozás217
Utálom a hétfőt217
Utálom a januárt218
Gyere ide218
Moliére-i fokozás220
Összefoglalás221
A monológ221
Egyedül csinálni221
Monológ valakihez222
A magánbeszéd223
Eljátszani egy monológot vagy magánbeszédet225
Készítsünk elő egy monológot226
Összefoglalás226
L'Envoi227

Robert Cohen

Robert Cohen műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Robert Cohen könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem