1.062.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanárképzés módszertani problémái

A Szegedi Tanárképző Főiskola 1967. okbóber 25-28. között rendezett nemzetközi tudományos ülésszakának anyaga


A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1967. október 25-én Plenáris ülés
Dr. Szendrei János főiskolai igazgató megnyitója. A megnyitó beszéd szövege helyett: Előszó3
Drien Károly tanszékvezető fősikolai docens; Szeged: Az értelmi és érzelmi kultúra fejlesztésének problémái a pedagógusképzésben5
Dr. Karel Galla dr. SC. tanszékvezető egyetemi tanár, Prága: A pedagógus szociális és kulturális profilja (német nyelven)13
Dr. Jausz Béla egyetemi tanár, a M. Ped. Társaság elnöke, Budapest: A nevelő személyiség alakításának néhány elvi szempontja (német nyelvű összefoglalóval)27
Korreferensek:
Dr. William Hass tanszékvezető főiskolai tanár, Pedagogicky Istitut, Nyitra: A hivatástudat kialakításának problémája a pedagógusképzésben35
Dr. Ágoston György tanszékvezető, egyetemi tanár, Szeged: A szocialista oktató és hallgató viszony minnt személyiségformáló tényező (Az előadás kézirata nem érkezett be.)
Dr. H. Lehmann tanszékvezető egyetemi docens, Humboldt Egyetem, Berlin: A hallgatói közösség, mint dinamikus önkormányzati szerv39
R. I. Chmeljuk főiskolai docens, Pedagógiai Intézet, Ogyessza: A pedagógusi hivatástudat megállapításának néhány problémája (orosz nyelven)45
Dr. Tóth Ferenc tanszékvezető főiskolai docens, Szeged: A főiskolai hallgatók erkölcsi állsáfoglalásáról (német nyelvű összefoglalóval)51
Dr. Geréb György tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: Az iskola negatív "pszichés klímája" elsőéves tanárjelöltjeinek emlékképeiben (német nyelvű összefoglalással)61
Krreferensek:
Dr. Nánási Miklós főiskolai docens, Szeged: Nevelés és önnevelés69
Dr. Benno Kaiser tudományos munkatárs, Pedagógiai Főiskola, Potsdam: A tanárjelöltek politikai nevelésének módjai a nyári szakmai gyakorlatokon (német nyelven)74
Dr. Petrikás Árpád egyetemi docens, Debrecen: Az egyetemi hallgatók pályaválasztása és pályairányultsága a hivatásra nevelés aspektusában79
Kallós Gábor főiskolai adjunktus, Szeged: Tanárjelöltjeink és a szocialista életmód83
1967. okber 26-án I. szekció ülése
Dr. Kövesdi Pál tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: A fizika szakos tanárképzésben alkalmazott oktatási formák kritikai vizsgálata a gondolkodásra nevelés szempontjából (orosz nyelvű összefoglalással)91
Dr. Habil. H. Junghänel rektor, egyetemi tanár, Pedagógiai Főiskola, Potsdam: A fizika szakos tanárképzés racionalizálásának néhány kérdése101
Forgách Géza tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: A kémia oktatásának szerepe az értelmi erők, az önálló ítéletalkotás képességének fejlesztésében (orosz nyelvű összefoglalássa)105
Korreferensek:
Dr. Sipos Sándorné dr. Kedves Éva főiskolai adjunktus, Szeged: A kémiai lagboratóriumi gyakorlatok vezetésének módszerei az önképzési készség és igény fejlesztésének szempontjából114
Miskolczi József főiskolai tanársegéd, Szeged: Kísérletek az ipari televízió felhasználására a műszaki rajz oktatásában119
Veidner János főiskolai adjunktus, Szeged: A visszacsatolás szerepe az oktatás folyamatában (orosz nyelvű összefoglalássa)131
Varga Lajos adjunktus, Orsz. Ped. Intézet, Budapest: A tanulói kísérletezés oktatási hatásosságának vizsgálata az általános iskola 6. osztályában (német nyelvű összefoglalással)143
Korreferens:
Bakonyi László általános iskolai tanár, Szeged: Tapasztalataim a tanulókísérletezésben151
Felkért hozzászólások:
Miskolczi Józsefné gyakorló iskolai szakvezető tanár, Szeged154
hamar Tiborné gyakorló iskolai szakvezető tanár, Szeged156
II. szekció ülése
Nagy Antal főiskolai adjunktus, Szeged: A szaktárgyi és filozófiai ismeretek szintézisének néhány kérdése a tanárjelölteknél (orosz nyelvű összefoglaló)159
Bereczki Sándor főiskolai adjunktus, Szeged: A neveléstudományi tárgyak szerepe a főiskolai hallgatók gondolkodásának nevelésében (német nyelvű összefoglalással)169
Korreferensek:
Prof. Dr. Schiele egyetemi tanár, Pedagógiai Főiskola, Potsdam: A tanárjelöltek alkotó, tudományos és önálló tevékenysége fejlesztésének módjai és formái a marxizmus-leninizmus oktatásában. (Az előadás kézirata nem érkezett be)175
Dr. Zentai Károly főiskolai docens, Szeged: A didaktika oktatásának korszerűsítésével kapcsolatban végzett oktatásmódszertani kísérletek értékelése178
Rigó Jázon főiskolai tanársegéd, Szeged: A filozófia és a matematika koncentrációjának lehetőségei183
Felkért hozzászólások:
Dr. Szántó Károly tanszékvezető főiskolai tanár: Pécs: Esetelemzések jelentősége a főiskolai hallgatók pedagógiai gondolkodásának fejlesztésében187
Dr. Zombor Zoltán tanszékvezető főiskolai docens, Eger:191
Dr. Somos Lajos főiskolai tanár, Eger: A főiskolai hallgatók pedagógiai megfigyelési képességének fejlesztése192
II. szekció ülése
Fischer Ernő tanszékvezető főiskolai docens, Szeged: Világkép és rajzpedagógia (német nyelvű összefoglalással)199
Korreferens:
Vinkler László főiskolai tanár, Szeged: Korstílus és térfelfogás207
Felkért hozzászólók:
Blaskó János tanszékvezető főiskolai docens, Eger:210
Platthy György tanszékvezető főiskolai docens, Pécs:213
1967. október 27-én I. szekció ülése
Dr. Megyeri János tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: A biológia szakos hallgatók képzési rendszere különös tekintettel a tanárjelöltek értelmi kultúrájáénak fejlesztésére (Az előadás tézisei magyar és német nyelven)217
Dr. Kiss István tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: Az előadások és gyakorlatok viszonya a főiskolai botanikai oktatásban (orosz nyelvű összefoglalással)219
Korreferensek:
Dr. Végh Joachimné főiskolai docens, Szeged: A növényrendszertani gyakorlatok főiskolai oktatása különös tekintettel a további botanikai tanulmányok megalapozására230
Hosszászóló:
Dr. Weber Mihály tanszékvezető főiskolai tanár, Pécs:233
Jósa Zoltán főiskolai adjunktus, Szeged: A biológiai fogalomalkotás programozásának szerepe a logikus gondolkodásra nevelésben (orosz nyelvű összefoglalással)237
Dr. Révész Béla gyakorló iskolai szakvezető tanár, Szeged: A tanulók rendszezerő készségének fejlesztése az élővilág tantárgy keretében (orosz nyelvű összefoglalással)251
Korreferensek:
Dr. Körtvélyesi László egyetemi adjunktus, Szeged: A feladatok szerepe az oksági összefüggések megláttatásában262
Gáspár Mihály városi szakfelügyelő, Szeged: A rendszerező készség fejlesztésének tantervi követelményei és lehetőségei265
Felkért hozzászólók:
Pálmai József megyei vezető szakfelügyelő, Szeged:268
Iglói Béla járási szakfelügyelő, Szeged:270
Jámbor Gyuláné általános iskolai tanár, Szeged:271
Grigercsik Endréné gyakorló gimnáziumi vezető tanár272
II. szekció ülése
Dr. Sziklay László tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: Oktatás és nevelés egysége a főiskolai irodalomtanításban (orosz nyelvű összefoglalóval)275
Nagy István: főiskolai adjunktus, Szeged: Az előadások és szemináriumok néhány metodikai problémája a főiskolai történelemoktatásban (orosz nyelvű összefoglalóval)285
Korreferensek:
Pálmai Kálmán: tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: A verselemzés főiskolai módszereiről297
Dr. Benkő László: főiskolai tanár, Szeged: A stílus pedagógiája, a pedagógi stílusa305
Dr. Kováts Zoltán: főiskolai adjunktus, Szeged: A tudományos diákkörök jelentősége, szerepe és metodikai problémái az oktató-nevelő munka folyamatában309
Zsolnai József: főiskolai adjunktus, Szeged: A nevelői beszédkultúra kialakításának feladatai és lehetőségei a tanárképzésben315
II. szekció ülése
Avasi Béla: tanszékvezető főiskolai docens, Szeged: A főiskolai zeneelmélet-oktatás reformja az értelmi nevelés tükrében (német nyelvű összefoglalóval)319
Felkért hozzászólók:
Dr. Vargyas Lajos: a Magyar Tudományos Akadémia Népzenekutató Csoportjának tagja, Budapest:329
Rezessy László: tanszékvezető főiskolai tanár, Eger:333
Frank Oszkár: főiskolai adjunktus, Szeged:334
Tillai Aurél: főiskolai tanársegéd, Pécs:336
Kardos Pál: főiskolai docens, Szeged: A tiszta intonálásra nevelés az énekkari munkában (német nyelvű összefoglalóval)339
Felkért hozzászólók:
Párkai István: főiskolai tanár, Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola, Budapest:349
Maklári József: főiskolai tanár, Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola, Budapest:351
1967. október 28-án Plenáris ülés
Dr. habil. Walter Friedrich, az NDK Központi Ifjúságkutató Intézetének (Lipcse) igazgatója: Az ifjúságkutatás módszertani problémái (német nyelven)355
Dr. W. Höhne tudományos munkatárs, Pedagógiai Főiskola, Potsdam: A nevelőképzés továbbfejlesztésének néhány kérdése a Német Demokratikus Köztársaságban (Az előadás szövege német nyelvű kiadásban már megjelent)
Korreferens:
Dr. Gombár József: a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség egyetemi osztályának vezetője, Budapest: Az ifjúságkutatás néhny időszerű problémája (angol nyelvű összefoglalóval)367
Faludi Szilárd: egyetemi adjunktus, a Felsőoktatási Pedagógiai Intézet belső munkatársa, Budapest: A felsőoktatási módszertnai kutatások feladatai különös tekintettel a tanárképzésre (Az előadás kézirata nem érkezett be.)
Dr. Szendrei János: főiskolai igazgató, Szeged: Az ülésszak vitáinak összegzése
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem