Előszó
A kétkötetes könyv azoknak a képességeknek, részterületeknek a fejlesztését tűzi ki célul, amelyek általában sérültek, vagy nem kellően fejlettek az olvasás-írás gondokkal küzdő gyermekeknél.
Az alábbiakban a pedagógus kollégáknak és a szülőknek kívánunk segíteni a fejlesztendő képességek összefoglalásával.
A vizuális differenciáló készség és a figyelem fejlesztésére szolgáló feladatok:
- valamennyi kódolt feladat,
- az egy betű megváltoztatásával új szót teremtő feladatok,
- a szóban szó feladatok,
- kiemelt szavak és szórészek keresése,
- az egyes betűhalmazokban értelmes szavak keresése,
- kakukktojás keresések.
A szemmozgás-koordináció fejlesztésére alkalmas feladatok:
- a csak a szemeddel kövesd a betűket,
- a vezesd a helyükre a betűket típusú feladatok.
Vizuális szeriális készséget fejlesztő feladatok:
- az összes keresztrejtvény,
- a kiemelt szavak és szórészek keresése,
- az egy betű megváltoztatásával új szót teremtő feladatok,
- a szóban szó feladatok,
- valamennyi kódolt betű, szó és mondatrejtvény,
- valamennyi összetettszó-alkotási feladat.
Az alak-háttér megkülönböztetését segítő feladatok:
- betűhalmazban megadott rejtvények,
- a vezesd a helyükre a betűket típusú feladatok.
A vizuális emlékezet fejlesztésére alkalmas feladatok:
- valamennyi vicc,
- az összetett szavak memorizálását szolgáló feladatok,
- az emlékezetből kirakandó versek,
- kiemelt szó- és szórészkeresések.
Finom mozgások vizuomotoros koordinációját szolgáló feladatok:
- a rajzzal kivitelezhető feladatok.
Vissza