kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
I. kötet | |
Előszó | 3 |
Bevezetés | 5 |
Hőtani alapismeretek | |
Hőtan célja | 15 |
Állapotjelzők | 15 |
Összefüggések az állapotjelzők között | 23 |
Gázkeverékek állapotegyenlete | 28 |
Kémiai állapotváltozások | 30 |
Melegmennyiség. Fajmeleg | 34 |
Gázállapotú testek fajmelege | 38 |
Halmazállapot. Halmazállapot változás. Párolgási meleg | 40 |
Gázak sűrítési és kiterjedési munkája. Abszolut munka, hasznos munka | 44 |
Meleg, mint energia. Meleg és munka egyenértéke. Hőtan első alaptörvénye | 48 |
Állapotváltozás állandó térfogat (v=const) mellett. Állapotváltozás állandó nyomás (p=const) mellett | 52 |
Hőerőgépek gazdasági hatásfoka | 57 |
Gázak melegegyenlete | 58 |
Állapotváltozás állandó hőmérséklet mellett | 59 |
Adiabatikus állapotváltozás | 61 |
Állapotváltozások grafikus ábrázolása | 66 |
Nyomásgörbék menete. Polytropikus állapotváltozás | 77 |
Általános körfolyamat. Carnot-féle körfolyamat | 83 |
Entropia | 89 |
Isotermikus állapotváltozás | 93 |
Adiabatikus állapotváltozás | 95 |
Állandó nyomás és állandó téfogat mellett történő állapotváltozás | 96 |
Carnot-féle körfolyam | 97 |
Tüzelőanyagok | |
Repülőmotorok tüzelőanyagai általában | 99 |
Benzin | 99 |
Benzol | 105 |
A krack-benzin | 106 |
Műbenzin | 107 |
Szesz | 111 |
Fűtőérték és égési meleg | 115 |
Égés, levegőszükség és égéstermékek | 117 |
Kopogás | 122 |
Octán szám | 127 |
A repmotorok tüzelőanyagával szemben támasztott követelmények | 128 |
Robbanó motorok thermodynamikája | |
Robbanó motor működése. Ütemek. pv. diagramm | 132 |
Szívás | 142 |
Sűrítés | 147 |
Égés. Terjeszkedés | 153 |
Kipuffogás | 159 |
Valóságos munkadiagramm | 161 |
Kétütemű motor | 164 |
Indikátor, indikálás | 168 |
Teljesítmény. Indikált, effektiv teljesítmény | 180 |
Hengertérfogat megállapítása | 194 |
Teljesítmény szabályozása | 197 |
Kihagyásos szabályozás | 197 |
Minőségi szabályozás | 198 |
Mennyiségi szabályozás | 200 |
Teljesítmény megállapítás | 203 |
Üzemanyag fogyasztás | 215 |
Veszteségek. Hatásfokok | 225 |
Thermikus hatásfok | 228 |
Mechanikus hatásfok | 233 |
Volumetrikus hatásfok | 236 |
A repülőmotor felépítése | |
Történeti áttekintés | 238 |
Általános elrendezés | 244 |
Repülőmotorok felosztása | 247 |
A melegvezetés módja | 247 |
A hengerek elrendezése | 248 |
Üzemtechnikai szempontok | 249 |
Repülőmotorok építési formái | 251 |
Soros motorok | 251 |
Csillagmotorok | 256 |
Különleges elrendezésű motorok | 261 |
A forgattyús hajtómű | 267 |
Kinematikai viszonyok | 267 |
A hajtóműben fellépő erők | 271 |
A hengernyomásból eredő erők | 271 |
A lendítő erők | 273 |
A lendítő erők kiegyensúlyozása | 276 |
A tömegek forgásából származó erők | 277 |
Az alternáló tömegek lendítő erői | 280 |
A forgató nyomaték változásából eredő lendítő erők | 283 |
A lendítő erők kiegyensúlyozása különböző motoroknál | 283 |
A dugattyú | 292 |
A dugattyú feladata | 292 |
A dugattyú anyaga | 294 |
A dugattyú formái | 298 |
A dugattyúcsap | 311 |
A dugattyúgyűrű | 316 |
A tömítő dugattyúgyűrűk | 317 |
Az olajlehúzó dugattyúgyűrűk | 323 |
A hajtórúd | 327 |
Üzemi viszonyok | 327 |
A hajtórúdszár | 329 |
A hajtórúdláb | 330 |
A hajtórudfej | 331 |
A főtengely | 336 |
A főtengely igénybevétele és anyaga | 336 |
A főtengely és a gyujtási sorrend | 339 |
Soros motoroknál | 339 |
Egykoszorús csillagmotoroknál | 344 |
Kétkoszorús csillagmotoroknál | 345 |
Szerkezeti részletek | 347 |
A henger | 355 |
Szilárdsági és technológiai feltételek | 357 |
Kellő hűtés biztosítása | 361 |
Hőmérsékleti viszonyok | 363 |
Hűtési viszonyok | 365 |
Jó hatásfok biztosítása | 366 |
Szerkezeti részletek | 372 |
A vezérlés | 379 |
A szelep | 381 |
A szelepet mozgató alkatrészek | 387 |
A vezértengely és a bütyköstárcsa | 393 |
A vezérlés meghajtása | 403 |
A forgattyúház | 409 |
Soros motorok karterei | 410 |
Csillagmotorok karterei | 414 |
II. kötet | |
Tüzelőanyagszolgáltatás és gázosítás | |
Tüzelőanyag-tartályok | 3 |
Tartálytípusok | 3 |
Tartályok szerkezete és beépítésük | 8 |
Tartályok feltöltése | 14 |
Tápszerelvények | 16 |
Tápvezeték | 16 |
Csőkötések | 19 |
Csapok (szelepek) | 21 |
Motor-tápszivattyú | 29 |
Kézi tápszivattyú | 38 |
Szabályozó szelepek | 39 |
Tüzelőanyagszűrő | 41 |
Egyesített szerelvények | 41 |
Porlasztók | 47 |
Tüzelőanyag-levegő gázkeverék | 47 |
A gázosító szerkezetekről általában | 51 |
A fordulatszámtól független minőségű gáz előállítása | 51 |
Magassági porlasztók | 81 |
A gáz minőségének változása hirtelen gázadáskor | 89 |
A töltés szabályozása | 90 |
A porlasztó védelme befagyás ellen | 93 |
A géphelyzet befolyása a gázminőségre | 95 |
A porlasztó felszerelés és beállítása | 97 |
Fecskendő porlasztó | 101 |
Porlasztó tűz | 103 |
A porlasztó számítása | 108 |
A szívóvezeték | 110 |
Légtorok | 116 |
Tüzelőanyagmérők | 117 |
Olajozás | |
A súrlódás | 124 |
A surlódás nagysága | 124 |
A kenés lényege | 126 |
Az olajozás befolyása a surlódásra | 128 |
A csapágyak | 130 |
A sikló csapágyak | 131 |
A gördülő csapágyak | 136 |
A kenőanyag | 142 |
A kenőanyagok tulajdonságai | 142 |
A kenőanyagok fajtái | 146 |
Olajozási rendszerek | 148 |
Olajszivattyú | 153 |
Egyéb szerelékek | 160 |
Hűtés | |
A hűtés általában | 163 |
Léghűtés | 168 |
Léghűtéses csillagmotorok ellenállásának csökkentése, hűtésének növelése | 180 |
Léghűtéses motorok fejlődésének lehetőségei | 190 |
Folyadékhűtés általában | 197 |
Hűtési rendszerek | 201 |
Termoszifonhűtés | 202 |
Kényszerhajtású vízhűtés | 204 |
Hűtők | 210 |
Hűtők kezelése | 217 |
Forró hűtés | 221 |
A gyújtás | |
A gyujtásról általában | 228 |
Elektromos gyujtás | 232 |
Általában | 232 |
A telepes (akkumulátoros) gyujtási rendszer | 234 |
Mágneses gyujtás | 237 |
Kombinált gyujtás | 246 |
A gyujtás időpontjának változása | 249 |
A gyujtás beállitása | 252 |
A mágnes felerősítése | 255 |
Tengelykapcsolók | 257 |
Indítómágnes | 259 |
Gyujtáskapcsoló | 261 |
Gyujtókábel | 264 |
A gyujtógyertya | 267 |
Kábelsaru | 274 |
Gyujtóberendezés árnyékolása | 276 |
Áttételező- és motorindító berendezések | |
Áttételező berendezések | 279 |
Motorindítás segédeszközei | 283 |
Indításról általában | 283 |
Az indítókészülékek ismertetése | 284 |
A motor megindítása és leállítása | 294 |
Magassági motorok | |
Magasság befolyása a motor teljesítményére | 301 |
A teljesítmény csökkenés meghatározása a magasság függvényében | 308 |
Magassági porlasztó | 311 |
Nagykompresszió és túlméretezés | 317 |
Kompresszoros motorok | 320 |
Kompresszor megoldások | 342 |
Centrifugális kompresszorok | 342 |
Volumetrikus kompresszorok | 354 |
Diesel-motorok | |
A Diesel elv | 362 |
Diesel munkafolyamat | 371 |
Kompresszoros Diesel-motor | 375 |
Kompresszor nélküli Diesel-motorok | 383 |
Tüzelőanyag betáplálás | 392 |
Befúvófej | 395 |
A tüzelőanyagszivattyúk | 400 |
Diesel motorok indítása | 408 |
Repülőmotorok üzemzavarai | |
Bevezetés | 410 |
A porlasztás és üzemanyag-ellátás zavarai | 410 |
Gyujtási zavarok | 415 |
Kenési zavarok | 421 |
Hűtési zavarok | 424 |
Melegedés | 425 |
Dugattyú besülés | 427 |
Csapágy kiolvadás | 429 |
Repülőmotorok rázása | 430 |
Repülőmotorok indítási nehézségei | 434 |
Üzemzavarok táblázata | 435 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.