1.062.132

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Repülők, műszerek, emberek

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN: 963-10-8570-8
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal, kihajtható melléklettel illusztrálva. Tankönyvi száma: 61579.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv címlapján a MALÉV egyik TU-154-es típusú utasszállító repülőgépének pilótafülkéje látható, kb. húsz másodperccel azelőtt, hogy földet érne a Budapest-Ferihegyi repülőtér "31-es jobb" leszállópályáján. A bal oldalon ülő kapitány vezeti a gépet, míg a másodpilóta a gázkarok mozgatásával szabályozza a három sugárhajtómű tolóerejét. A rádió-magasságmérő jelzése szerint pontosan száz méternyire vannak a talajtól, de másodpercenként négy és fél méternyit süllyedve közelednek hozzá, ahogy azt a variométerek mutatják. A repülés sebességét a könnyebb leszállás érdekében 280 km/h-ra csökkentették, amit a teljesen kibocsájtott fékszárnyak tettek lehetővé. A futókerekek helyzetét zöld lámpák kigyulladása bizonyítja. A műhorizontban mozgó függőleges és vízszintes mutatók pontosan középen vannak. Ebből tudhatják a pilóták, hogy jó helyen, az útjukat kijelölő rádiósugár közepén repülnek, akkor is, ha a leszállópályát köd, vagy hóesés takarja. A földi irányítószemélyzettel a kapcsolatot... Tovább

Fülszöveg

A könyv címlapján a MALÉV egyik TU-154-es típusú utasszállító repülőgépének pilótafülkéje látható, kb. húsz másodperccel azelőtt, hogy földet érne a Budapest-Ferihegyi repülőtér "31-es jobb" leszállópályáján. A bal oldalon ülő kapitány vezeti a gépet, míg a másodpilóta a gázkarok mozgatásával szabályozza a három sugárhajtómű tolóerejét. A rádió-magasságmérő jelzése szerint pontosan száz méternyire vannak a talajtól, de másodpercenként négy és fél méternyit süllyedve közelednek hozzá, ahogy azt a variométerek mutatják. A repülés sebességét a könnyebb leszállás érdekében 280 km/h-ra csökkentették, amit a teljesen kibocsájtott fékszárnyak tettek lehetővé. A futókerekek helyzetét zöld lámpák kigyulladása bizonyítja. A műhorizontban mozgó függőleges és vízszintes mutatók pontosan középen vannak. Ebből tudhatják a pilóták, hogy jó helyen, az útjukat kijelölő rádiósugár közepén repülnek, akkor is, ha a leszállópályát köd, vagy hóesés takarja. A földi irányítószemélyzettel a kapcsolatot mikrofonos fejhallgatókkal összekapcsolt URH rádióberendezések segítségével tartják.
Ez a villanásnyi helyzetleírás talán kedvet csinál a könyv elolvasáshoz, és hűen tükrözi azt, amiről szól: repülők, műszerek, emberek. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A kezdet5
A repülőgép21
A pilótafülke35
Tájékozódás a levegőben51
Légi KRESZ63
Az időjárás73
Biztonság a levegőben83
Repülőterek93
Repülősök103
Egy repülőút (Összefoglalás helyett)111
Repülőgéptípusok117

Háy György

Háy György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Háy György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem