A szerzőről és könyvéről | 5 |
Repülni, mint a madár | 9 |
Már a gyermekkor is sokféle lehet: Melenki városkában - A nagyapa kereskedő, az apa kommunista - A légiflotta barátainak köre - Gyűjtés repülőgépekre - Lesznek még hatalmas szárnyaink! | 9 |
Az álom kezd valóra válni: Ötvenbőll öt - Ivan Uljanovics Pavlov - A leningrádi elméleti iskola - Repülőgépünk, az "Avro" - Joszt oktató | 18 |
Üdvözöllek, repülőiskola!: Boriszoglebszkben - Elavult módszertan és új pilótaképzési rendszer - Viktor Sztyepanovics Holzunov - Évfolyamtársaim | 25 |
A Lenin-repülőszázadnál: Egy kedves levél - Az egység harci útja - Az első ötéves terv felejthetetlen évei - Konfliktus a Kelet-Kínai Vasútnál - Első repülőgépem - I. I. Makarov, az osztag parancsnoka | 33 |
Az első repülési nap: Felkészülés - Felszállás előtti izgalom - Öt felszállás naponta - A repülések értékelése - Első hibáim | 44 |
A haza szárnyakat kap: Egy kis történelem - A. N. Tupoljev, N. N. Polikarpov tervezőirodája - Távrepülések - A légierő harci alkalmazásával kapcsolatos kérdések kidolgozása | 55 |
Újabb csúcsok a továbbképzésben: Mindig az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé kell haladni - Vang Hsziung légimegfigyelő - Gyakorlatok az Amur-vidéken - Blücher elismerő oklevele - Az átalakult vidék | 64 |
Különleges feladatot hajtunk végre: Kéthónapos portya a Tengermelléken - A Szihote-Aliny titkai - Jövendőbeli repülőterek - Malcsik után egy kerékpár | 69 |
Bízni kell a műszerekben: Klisejko hadosztályparancsnok és Ogar századparancsnok - A repülések előtti felkészülések és a repülések értékelése - Érzéki csalódás éjszakai repülésnél - A műszerek kisegítenek | 74 |
Alksznyisz hadseregparancsnok: Lett halász fia - "Az embernek ismernie kell azt az ügyet, amelyet szolgál" - Az első találkozás a hadseregparancsnokkal - Beszélgetés a viselkedés kultúrájáról - Ő mutatta meg nekem a helyes utat | 78 |
Belépek Lenin pártjába: Rajparancsnok lettem - Beszélgetésem a komisszárral - Felvételemet kérem a pártba - Új repülőgéptípust vezetünk be - Változások magánéletemben - Szemlén esünk át | 84 |
Az R--5-ösök kényszerleszállása: A szinoptikus prognózisa és a parancsnok döntése - A pusztulás szélén - Rendkívül kockázatos leszállás - Valamennyi gép épségben marad | 89 |
Tizenegy órás repülés: Osztag élén - Útravaló a hadosztályparancsnoktól - Repülés a Japán-tenger felett - A próbát kiálltuk - Az ötévi tengermelléki szolgálat eredményei | 100 |
Nincs olyan erőd...: A párt felhívása a technika elsajátítására - A haza szárnyai - TB--3 - Szovjet repülők rekordjai - Tanulmánnyozzuk Japán légierejét | 105 |
A "Cseljuszkin" - expedíció tagjainak megmentése | 113 |
A jég fogságában: A távoli észak meghódítása - Bátrak portyája - Összenyomta a jég és elsüllyedt - A "Cseljuszkin" - expedíció tagjainak megmentéséhez " a regülőgépek látszanak a leghasználhatóbbaknak. Smidt" | 113 |
Kormánymegbíztatás: A megtisztelő bizalom - Csomagolásra két óra - A Vlagyivosztoki-öböl, a "Szmolenszk" gőzös - Vaszilij Molokov - Ki vezesse a repülőgépeket? | 119 |
Irány: a Bering-tenger!: O. J. Smidt rádiótávirata - Anatolij Ljapigyevszkij portyája - A "Szmolenszk" Petropavlovszkba érkezik - Az Oljutorszkij-fokról fogunk felszállni - V. V. Kujbisev távirata - Farih nem vehet részt a repülésben | 125 |
Az Arktisz meglepetései: Az R--5-ösök ötös csoportjának felszállása - A majnopilginói lelet - A Palpal-hegygerincen át - A Gyionyiszija-hegy felhőkbe borult - Kényszerpihenőn - A csukcsok segítsége - Dacolva a pokol minden erejével | 132 |
Vankarem-Smidt-tábor-Vankarem: Anatolij Ljapigyevszkij - A Koljucsin-öböl, a katasztrófák színhelye - Szlepnyev amerikai gépe és a szovjet R--5-ös - Újításunk - Ivan Doronyin gépének pusztulása - Az utolsó portya Smidt táborába | 150 |
Az aranycsillagok fénye: Mavrikij Szlepnyev Amerikába repül - A legmagasabb kitüntetés - A Provigyenyija-öbölben - A "Cseljuszkin" - expedíció elutazása - Szigizmund Levanyevszkij és Mihail Vodopjanov - A dicsőség öröme | 160 |
Harci bevetésben | 168 |
A háború előtti évek: J. I. Alksznyisz tanácsa - A katonai repülőakadémia - Egy képviselő hétköznapjai - Új szovjet repülőgépek - V. P. Cskalov és M. M. Gromov - G. P. Kravcsenko harci tapasztalatai - Vita: Vadászok vagy bombázók? - A harkovi repülődandár - A Firjuza völgye - A háború kirobbanása | 168 |
Harctéri repülőgépek: Hogyan alakult meg a csatarepülő-hadosztály? - Az IL-2 típusú "repülő harckocsi" - A légierő harci alkalmazásának néhány kérdése - A hadosztály parancsnoki állománya - Néhány szó a törzsek főnökeiről - Kényszerű várakozás - Átrepülés a frontra | 183 |
Tűzkeresztség: Az első bevetés - Az Iljusinok pusztítják az ellenséges páncélosokat - Első kitüntetettjeink - Velikije Luki alatt segítettük Sztálingrádot - Boriszt Lopatyin mesteri tudása és bátorsága - Hőseink: Georgij Kraszota, Mihail Ogyincov, Talgat Begelgyinov | 196 |
Hogyan alakult meg a hadtest?: A. A. Novikov marsall útravalója - Nehézségek és örömök - G. F. Bajdukov hadosztályparancsnok - Hogyan kaptunk vadászgépeket? - Átrepülünk a Sztyeppi Frontra - Rádióskiképzés - Tanrepülések - Bevetésre készen | 217 |
A főirányban: Tartalékból a harcba - Sz. A. Kraszovszkij, a 2. légi hadsereg parancsnoka - A "Rumjancev "-hadművelet - Hála a gyalogosoknak - A csatarepülők vezetési pontja - A támadásban nem szabad lemaradni - A hadtest fekete napja - N. F. Vatutyin hadvezér | 226 |
Köszöntlek, Dnyeper!: A Dnyeper közelében - Hogyan lehetne lépést tartani a gyalogsággal? - Vaszilij Zugyilov és Ivan Mogilcsak köteléke támad - A csatarepülők átirányítása - P. Sz. Ribalko hadseregparancsnok - A ljutyezsi és a bukrini hídfő fölött | 242 |
A Jobbparti Ukrajna fölött: A korszuny-sevcsenkovszkiji "katlan" - A Legfelsőbb Tanács ülésszakán - Találkozások Sztálinnal - Ivan Vinogradov, Zoszim Makarov, Grigorij Filippov és Ivan Mogilcsak megkapja az aranycsillagot - A. A. Grecsko tábornok harcálláspontján | 258 |
Alattunk a határ: Veszteségeink okai - Harcok Lvovért - Éjszakai csatarepülőtámadás - Gyakorlat Sepetiny lőterén - Georgij Beregovoj és Ivan Jermakov tettei - "Szabad vadászat" | 274 |
A Duna medencéjében: Észak-Erdélyben - Irány Budapest - A csatarepülő-támadások mesterei ismertetik harci tapasztalataikat a Szovjetszkij Pilot hasábjain - A hadtápterületen ülni vagy a peremvonalban lenni? - Malinovszkij marsall feladatokat tűz ki - A hősök nem halnak meg - Néhány szó a fiamról - Érdemrendek a hadtest zászlaján | 291 |
A világűr kolumbuszai | 311 |
A Csillagváros születése: A világ első mesterséges holdja - Ki repüljön a világűrbe? - Épül a Csillagváros - Az űrhajósjelöltek első csoportja: Jurij Gagarin, German Tyitov és a többiek - Az űrhajósok hétköznapjai | 311 |
Az ország előkészíti az űrrepülést: Tudósok, tervezők, mérnökök kollektívái - Szergej Pavlovics Korolev akadémikus - A bajkonuri kozmodrom - Az űrhajósok tanulmányozzák a "Vosztok"-ot | 334 |
Az Űrkorszak hajnala: Naplójegyzetek - Felkészülés a "Vosztok" indítására - Ülésezik az Állami Bizottság - Sz. P. Korolev útravalója - Beszélgetés a Földdel | 347 |
Földi röppályákon: A szovjet űrhajós külföldön a jószándék és a béke küldötte - Az angol protokoll és a nép akarata - Jurij Gagarin válaszol - Az űrhajósok több mint 200 külföldi utat tettek | 373 |
A kozmosz korszakának második évtizede: Világelsőséget jelentő teljesítmények - Mesterséges holdak és kormányozható űrhajók - Minden a tudományért, a népgazdaságért | 397 |
Az űrhajózás hétköznapjai: Az orbitális állomások problémái - A "Szojuz" űrhajók - Űrrandevú - A hetes csoport indulása - 18 nap súlytalanságban - A Csillagváros él, dolgozik, tanul, fejlődik | 413 |