kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői papírkötés |
Oldalszám: | 330 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Megjelent 330 példányban. 184 fekete-fehér ábrával illusztrált. |
Előszó | 3 |
A repülőgép polárisa | 5 |
A véges szárny | 5 |
A szárny polárisa | 16 |
A repülőgép polárisa | 19 |
Repülőgépek teljesítményszámítása | 22 |
A Nemzetközi Egyezményes Légkör (NEL) | 22 |
Vízszintes repülés mérsékelt sebességgel | 25 |
A vízszintes repülés alapösszefüggései | 25 |
A Pénaud-diagram | 28 |
A vízszintes repüléshez szükséges vonóerő és teljesítmény | 30 |
A szükséges vonóerő és teljesítmény nagyobb magasságban. Az indikált sebesség | 34 |
A rendelkezésre álló teljesítmény légcsavaros hajtómű esetén | 39 |
A légcsavar impulzus elmélete | 39 |
A légcsavar lapelem-elmélete | 43 |
A légcsavar jellemző görbeseregei | 46 |
A rendelkezésre álló teljesítmény | 49 |
Vízszintes repülés szubszonikus sebességgel | 53 |
A levegő összenyomhatóságának hatása | 58 |
Szubszonikus repülőgépek teljesítményszámítása | 62 |
A teljesítményszámítás újabb módszere | 66 |
A sebességmérő működése szubszonikus áramlásban | 71 |
Vízszintes repülés szuperszonikus sebességgel | 73 |
A szuperszonikus áramlás alapjelenségei | 73 |
A felhajtóerő és ellenállás szuperszonikus áramlásban | 76 |
A szuperszonikus repülőgép kialakítása | 83 |
A hangrobbanás | 86 |
A hangrobbanás jelentkezése. Az N-hullám kialakulása | 86 |
Lökéshullám és terjedési sugár | 88 |
A határ-Mach-szám | 91 |
A "hangrobbanás szőnyeg" szélessége | 94 |
A hangrobbanás erősségének számítása | 96 |
Emelkedő repülés | 98 |
Stacionárius emelkedő repülés | 98 |
Az emelkedési sebesség gyorsuló repülésben | 103 |
A repülőgép csúcsmagassága | 104 |
Az emelkedési idő. Legkedvezőbb emelkedés | 106 |
A sikló repülés | 111 |
A siklósebesség és a süllyedési sebesség | 111 |
A leszálló sebesség | 114 |
Hatótávolság és repülési időtartam | 117 |
A hatótávolság számítása | 117 |
A repülési időtartam számítása | 127 |
Szubszonikus repülőgépek hatótávolsága nagyobb magasságban | 130 |
Felszállási és leszállási úthossz | 132 |
A felszállási úthossz számítása | 132 |
A leszállási úthossz számítása | 137 |
A forduló vonóerő és teljesítmény viszonyai | 140 |
Repülőgépek stabilitása | 143 |
Statikai hosszstabilitás | 143 |
A statikai hosszstabilitás fogalma | 144 |
A szárny hossznyomatéka | 144 |
A törzs és motorgondolák hossznyomatéka | 146 |
A törzs és motorgondolák hossznyomatéka | 154 |
A vízszintes farokfelület hossznyomatéka | 157 |
Az eredő hossznyomaték, a repülőgép statikai hosszstabilitása | 162 |
A törzs végén elhelyezett hajtóműgondolák hossznyomatéka | 165 |
A hajtómű hatása a statikai hosszstabilitásra | 167 |
A magassági kormánylap kitérési szöge. A mellső súlyponti helyzet | 175 |
Statikai hosszstabilitás elengedett kormánnyal | 178 |
A kormányerő változása a sebességgel | 182 |
A repülőgépek kormányozhatósága | 186 |
A kormányhelyzet gradiens | 187 |
A kormányerő gradiens | 192 |
Statikai iránystabilitás | 196 |
A figold mozgás | 201 |
A repülőgép általános mozgásegyenlete | 205 |
A használatos koordináta-rendszerek | 205 |
A repülőgép mozgásegyenletei | 210 |
Dinamikai hosszstabilitás | 214 |
A dinamikai hosszstabilitás feltételei | 214 |
Áttérés dimenziónélküli mennyiségekre | 218 |
A derivatív tényezők meghatározása | 220 |
A karakterisztikus egyenlet elemzése | 223 |
Dinamikai oldalstabilitás | 227 |
Az aszimmetrikus egyenletek vizsgálat | 227 |
Dimenziónélküli tényezők bevezetése | 230 |
A derivatív tényezők meghatározása | 232 |
A dinamikai oldalstabilitás elemzése | 241 |
A levegő összenyomhatóságának hatása a stabilitásra | 245 |
Az összenyomhatóság hatása a statikai hosszstabilitásra | 245 |
Az összenyomhatóság hatása a dinamikai stabilitásra | 249 |
A mértani és tömegmegoszlási viszonyok hatása a nagysebességű repülőgépek stabilitási tulajdonságaira | 252 |
Repülőgépek terhelése | 257 |
Légerőkből származő terhelések | 258 |
A repülőgép vezetéséből származó légerőterhelések | 258 |
A széllökésből származó terhelések | 261 |
Szilárdsági előírások. Terhelési burkológörbék | 266 |
A légerőterhelések megoszlása | 272 |
A felhajtóerő megoszlása a terjedtség mentén | 272 |
A szárny megoszló terheléseinek számítása | 278 |
A nyilazott szárny felhajtóerő megoszlása és tulajdonságai | 283 |
A vízszintes farokfelület terhelése | 287 |
A felhajtóerő megoszlása a hurhossz mentén | 289 |
A talajtól származó terhelések | 290 |
A leszállásból adódó terhelés | 290 |
A futómű előzetes méretezése | 292 |
Az olaj-levegős rugóstag méretezése munkafelvételre | 294 |
A futókerék felgyorsulásából származó erőhatás | 304 |
Tömegerőkből származó terhelések | 307 |
Tömegerőterhelések leszállásban | 307 |
Az orrfutómű dinamikai terhelése | 310 |
A repülőgépszárny dinamikai terhelése | 312 |
A hajtóműtől származó terhelések | 317 |
Aeroelasztikus jelenségek | 319 |
Az aeroelasztikus jelenségek áttekintése | 319 |
A revezálási sebesség meghatározása | 322 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.