1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Repülési hírközlés II.

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 130 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-10-4201-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 36333/II. Megjelent 860 példányban. Fekete-fehér ábrákkal. Kihajtható mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"A repülőgépek ultrarövid hullámú rádióállomásait, rendeltetési céljuknak megfelelően, főleg parancsnoki és vészleszállító rádióállomásként használjuk.
A parancsnoki... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"A repülőgépek ultrarövid hullámú rádióállomásait, rendeltetési céljuknak megfelelően, főleg parancsnoki és vészleszállító rádióállomásként használjuk.
A parancsnoki rádióállomások biztosítják a személyzet és a megfelelő földi irányítási pontok közötti összeköttetést, a levegőben tartózkodó repülőgépek közötti összeköttetést és a földi rádiótechnikai irányítás ultrarövid hullámú sávban működő, különböző eszközeivel való összeköttetést. A légi összeköttetésnél ez a sáv 118-tól 136 MHz-ig terjed.
A vész rádióállomások a fedélzeti hírközlő berendezéshez tartoznak és a személyzet baleseti jelek adására használhatja őket. Ezek a rádióállomások URH tartományban működnek, egy vagy több frekvencián. A rádióállomások kis méretűek és kis súlyúak, egyszerű üzemeltetésűek, így bármilyen helyen végrehajtott kényszerleszállásnál üzembe lehet állítani őket.
Az ultrarövid hullámú összeköttetéssel megoldható feladatok fontossága, és elsősorban a repülés biztonságának biztosítása ezekkel a rádióállomásokkal szemben különleges követelményeket támaszt. A repülőgépek ultrarövid hullámú összeköttetése megfelelően magasfokú megbízhatósággal, gyors működéssel, létesítésének kis anyagi ráfordításával kell kitűnjön. A felsorolt minőségi jellemzőkkel rendelkező rádióállomásoknak biztosítaniuk kell:
- a repülőgépek irányítási távolságának megfelelő hatótávolságot;
- az összeköttetésbe lépést keresés nélkül és a kapcsolat tartását utánhangolás nélkül, valamint az állomások távvezérlését;
- adásról vételre, és a visszakapcsolás minimális idejét;
- magasfokú üzemeltetési megbízhatóságot.
Az ultrarövid hullámú rádióállomások vezérlése egyszerű, súlya és méretei minimálisak kell legyenek, antennáik jelentős mértékben nem ronthatják a repülőgép aerodinamikai jellemzőit. A rádióállomások üzemeltetési lehetőségeit a műszaki jellemzők határozzák meg. Néhány URH rádióállomás főbb jellemzőit a 14.1. táblázatban adjuk meg.
Nevezett rádióállomások frekvenciatartománya azt a rádiófrekvenciás tartományt jelenti, amelynek határain belül a rádióadó vagy rádióvevő berendezés működhet." Vissza

Tartalom

Repülőgépek ultrarövid hullámú rádióállomásai 3
14.1. Repülőgépek rádióállomásainak rendeltetése és főbb műszaki adatai 3
14.2. LANDIS rádióállomás működési vázlata 5
14.2.1. A rádióállomás vevőcsatornája 6
14.2.2. A rádióállomás adócsatornája 9
14.2.3. LANDIS rádióállomás elvi kapcsolásának sajátosságai 12
14.2.4. A rádióállomás gerjesztő- (hajtó-) fokozata 12
14.2.5. Az oszcillátorjel keverője és erősítője 16
14.2.6. A rádióállomás vevője 18
14.2.7. A rádióállomás adója 23
14.2.8. LANDIS rádióállomás elektromos táplálása 28
14.2.9. Nagyfeszültségű átalakító és egyenirányító 31
14.2.10. LANDIS rádióállomások szerkezetének és vezérlésének sajátosságai 33
14.2.11. Elektronikus hangoló-mátrix (MEP) 35
14.3. „BAKLÁN" URH rádióállomás 37
14.3.1. „BAKLÁN" rádióállomás jellemzői 37
14.3.1.1. Működési blokkvázlat alapján 38
14.3.2. Vevőegység 42
14.3.3. Teljesítmény-erősítő 51
14.3.4. A modulátor 53
14.3.5. BAKLÁN rádióállomás frekvenciakialakítása 58
Ellenőrző kérdések 68
. Repülőgépek belső hírközlő berendezései 70
15.1. Fedélzeti telefonberendezés 70
15.1.1. SzPU-7 fedélzeti telefonberendezés rendeltetése és műszaki jellemzői 72
15.1.2. SzPU-7 erősítő főbb műszaki adatai 72
15.1.3. SzPU-7 funkcionális kapcsolása 73
15.2. SzGSz-25 fedélzeti hangosbeszélő rendszer 74
15.2.1. SzGU-15 fedélzeti hangosbeszélő berendezés 76
15.2.2. UNCs-25 erősítő 77
15.2.3. „Arfa-MB" magnetofon 80
15.3. Fedélzeti beszédrögzítő készülék 85
15.3.1. MARSz-BM magnetofon 85
15.3.2. AV-557B magnetofon 97
Ellenőrző kérdések 108
Vészrádiók 109
16.1. Vészrádiók főbb jellemzői 109
16.2. BE - 369 típusú vészrádió műszaki adatai 111
16.3. Működési elv 111
16.3.1. Diplexer 112
16.3.2. BE 369 működése blokkvázlat alapján 113
16.3.3. Áramköri működés 115
Ellenőrző kérdések 117
Ülőgépi hálózatok 118
17.1. MIKRON rádióállomás hálózata 118
17.1.1. MIKRON rádióállomás elhelyezése 118
17.1.2. MIKRON rádióállomás táplálása 120
17.1.3. Külső összeköttetés 120
17.1.4. MIKRON rádióállomás működtetése és ellenőrzése 122
17.2. URH rádióállomások hálózata 123
17.2.1. URH rádióállomások elhelyezése 123
17.2.2. URH rádióállomások táplálása 124
17.2.3. Külső összeköttetés 125
17.2.4. Működés és ellenőrzés 125
17.3. MARSz-BM beszédrögzítő hálózata 125
17.3.1. Elhelyezés 127
17.3.2. Táplálás 128
17.4. SzGSz-25 fedélzeti utastájékoztató rendszer hálózata 128
17.4.1. Elhelyezés 128
17.4.2. Az SzGSz-25 bekapcsolása, vezérlése és használata 128
Ellenőrző kérdések 130
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem