kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Osiris Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 688 oldal |
Sorozatcím: | Osiris Tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-379-190-1 |
Előszó a magyar kiadáshoz | 15 |
Ész és kijelentés - Lét és Isten | |
Előszó | 19 |
Bevezetés | 23 |
A nézőpont | 23 |
Üzenet és szituáció | 23 |
Az apologetikus teológia és a kérügma | 25 |
A rendszeres teológia természete | 27 |
A teológiai kör | 27 |
A teológa (bármely teológia) formális kritériumai | 29 |
Teológia és kereszténység | 32 |
Teológia és filozófia: kérdés | 34 |
Teológia és filozófia: válasz | 37 |
A teológia elrendezése | 41 |
A rendszeres teológia szserkezete és módszere | 45 |
A rendszeres teológia forrásai | 45 |
A tapasztalat és a rendszeres teológia | 50 |
A rendszeres teológia normája | 54 |
A rendszeres teológia racionális jellege | 58 |
A korreláció módszere | 63 |
A teológiai rendszer | 68 |
Ész és kijelentés | |
Ész és kijelentés keresése | 73 |
Az ész szerkezete | 73 |
Az ész két fogalma | 73 |
A szubjektív és az objektív ész | 76 |
Az ész mélysége | 79 |
Ész a létezésben | 80 |
A tényleges ész végessége és bizonytalansága | 80 |
Konfliktus a tényleges észben, valamint a kijelentés keresése | 82 |
Az ész megismerő funkciója és a kijelentés keresése | 90 |
A tudás ontológiai szerkezete | 90 |
A megismerési viszonylatok | 92 |
Igazság és verifikáció | 95 |
A kijelentés valósága | 99 |
A kijelentés értelme | 99 |
A kijelentés ismertetőjegyei | 99 |
A kijelentés közvetítői | 108 |
A kijelentés dinamikája: eredeti és függő kijelentés | 114 |
A kijelentés ismerete | 116 |
Tényleges kijelentés | 118 |
A tényleges és végleges kijelentés | 118 |
Végleges kijelentés a Krisztus Jézusban | 120 |
A kijelentés története | 122 |
Kijelentés és üdvösség | 127 |
Ész a végleges kijelentésben | 129 |
A végleges kijelentés győzi le az öntörvényűség és a mástörvényűség konflikutását | 129 |
A végleges kijelentés győzi le az abszolutizmus és a relativizmus konfliktusát | 131 |
A végleges kijelentés győzi le a formalizmus és az emocionalizmus konfliktusát | 133 |
A kijelentés alapja | 135 |
Isten és a kijelentés titka | 135 |
A végleges kijelentés és Isten Igéje | 136 |
Lét és Isten | |
A lét és az istenkérdés | 141 |
Bevezetés: A lét kérdése | 141 |
Az én és a világ ontológiai alapszerkezete | 145 |
Az ember, az én és a világ | 145 |
A logikai és az ontológiai objektum | 147 |
Az ontológiai elemek | 149 |
Egyediesülés és részesedés | 149 |
Dinamika és forma | 152 |
Szabadság és sors | 155 |
A lét és a végesség | 158 |
Lét és nemlét | 158 |
A véges és a végtelen | 160 |
A végesség és a kategóriák | 162 |
A végesség és az ontológiai elemek | 167 |
A lényegi és az egzisztenciális lét | 169 |
Emberi végesség és az istenkérdés | 171 |
Az istenkérdés lehetősége és az úgynevezett ontológiai érv | 171 |
Az istenkérdés szükségessége és az úgynevezettkozmológiai érv | 174 |
Isten valósága | 177 |
"Isten" értelme | 177 |
Fenomenológiai leírás | 177 |
Tipológiai megjegyzések | 182 |
Isten ténylegessége | 195 |
Isten mint lét | 195 |
Isten mint élő | 199 |
Isten mint teremtő | 207 |
Isten mint kapcsolatban álló | 221 |
Létezés és a Krisztus | |
Előszó | 237 |
Bevezetés | 241 |
A Rendszeres teológia második könyvének viszonya az első könyvhöz és az egész rendszerhez | 241 |
Az első könyvben nyert válaszok összefoglalása | 243 |
Túl a naturalizmuson és a szupranaturalizmuson | 243 |
A lét fogalmának használata a rendzseres teológiában | 246 |
Az egzisztenciális kérdések és a teológiai válaszok függetlensége és kölcsönös függése | 248 |
Létezés és a Krisztus | |
Létezés és a Krisztus keresése | 253 |
Egzisztencia és egzisztencializmus | 253 |
Az egzisztencia etimológiája | 253 |
Az egzisztencialista kérdés előállása | 255 |
Az egzisztencializmus az esszencializmus ellen | 257 |
Az egzisztenciális és az egzisztencialista gondolkodás | 258 |
Az egzisztencializmus és a keresztény teológia | 259 |
A lényegből a létezésbe való átmenet és a "Bukás" szimbóluma | 261 |
A "Bukás" szimbóluma és a nyugati filozófia | 261 |
A véges szabadság mint a lényegből a létezésbe való átmenet lehetősége | 262 |
Az "álmodó ártatlanság" és a kísértés | 264 |
A lényegből a létezésbe való átmenet erkölcsi és tragikus eleme | 266 |
Teremtés és Bukás | 268 |
Az elidegenedés jegyei és a bűn fogalma | 272 |
Elidegenedés és bűn | 272 |
Az elidegenedés mint "hitetlenség" | 273 |
Az elidegenedés mint "hübrisz" | 275 |
Az elidegenedés mint "érzékiség" | 277 |
Az elidegenedés mint tény és tett | 280 |
Az egyéni és a közösségi elidegenedés | 281 |
Az önromboló létezés és a rosszról szóló tanítás | 283 |
Énvesztés és világvesztés az elidegenedés állapotában | 283 |
Az ontológiai polaritások konfliktusa az elidegenedés állapotában | 285 |
Végesség és elidegenedés | 288 |
A kétségbeesés értelme és szimbólumai | 29 |
Az Új Lét keresése - "Krisztus" jelentése | 296 |
A létezés mint végzet avagy az akarat rabsága | 296 |
Az önüdvözítés és zsákutcái | 298 |
Az Új Lét nem tröténelmi és történelmi váradalmai | 302 |
A "Krisztus" szimbólum, valamint történelmi és történelmen túli értelme | 304 |
A paradoxon értelme a keresztény teológiában | 305 |
Isten, ember és a "Krisztus" szimbólum | 307 |
A Krisztus valósága | 311 |
Jézus mint a Krisztus | 311 |
A "Jézus Krisztus" névről | 311 |
Esemény, tény és felfogás | 312 |
A történelem és a Krisztus | 313 |
A történeti Jézus kutatása és e kutatás kudarca | 314 |
A történeti kutatás és a teológia | 318 |
A hit és a történelmi szekpszis | 322 |
A bibliai tanúbizonyság a Krisztus Jézusról | 325 |
Az Új Lét a Krisztus Jézusban | 325 |
Az új Lét és az új világkorszak | 325 |
Az Új Lét megjelenése a személyes életben | 327 |
A Krisztus Jézusban való Új Lét kifejeződései | 327 |
A Krisztus Jézusban való Új Lét mint az elidegenedés legyőzése | 330 |
Az Új Lét történelmi dimenziói | 337 |
A Krisztus Jézus képének ellentmondásos elemei | 338 |
A krisztológiai dogma értékelése | 339 |
A krisztológiai dogma természete és funkciója | 339 |
A krisztológiai dogma fejlődésének veszélyei és döntései | 342 |
a mai teológia krisztológiai feladata | 344 |
A Krisztus Jézus esemény egyetemes jelentősége | 347 |
Az esemény egyedisége és egyetemessége | 347 |
A Krisztus Jézus egyetemes jelentőségének központi szimbólumai és egymáshoz való viszonyuk | 349 |
A "Krisztus Keresztjének" szimbólumát támogató szimbólumok | 352 |
A "Krisztus Feltámadásának" szimbólumát támogató szimbólumok | 353 |
A Krisztus Jézusban való Új Lét mint az üdvösség ereje | 357 |
Az üdvösség értelme | 357 |
Krisztus mint Üdvözítő (Közbenjáró, Megváltó) | 359 |
A megbékélésről szóló tanítások | 360 |
A megbékélésről szóló tanítás alapelvei | 363 |
Az üdvösség hármas jellege | 365 |
Élet és lélek - A történelem és Isten országa | |
Előszó | 371 |
Bevezetés | 375 |
Élet és lélek | |
Az élet, az élet kétértelműségei és a nem kétértelmű élet keresése | 381 |
Az élet sokdimenziós egysége | 381 |
Élet: lényeg és létezés | 381 |
A "szintek" ellen | 382 |
Dimenziók, tartományok, fokozatok | 384 |
Az élet dimenziói és a dimenziók egymáshozvaló viszonya | 386 |
Az élet önténylegesítése és ennek kétértelműségei | 395 |
Alapvető megfigyelések: az élet alapfunkciói és az élet kétértelműségeinek természete | 395 |
Az élet önegységesítése és ennek kétértelműségei | 396 |
Az élet önteremtőisége és ennek kétértelműségei | 409 |
Az élet önmeghaladása és ennek kétértelműségei | 435 |
A nem kétértelmű élet keresésének és elővételezésének szimbólumai | 448 |
A lelki jelenlét | 451 |
A Lelki Jelenlét megnyilatkozása az ember lelkében | 451 |
Az isteni Lélek megnyilatkozásának jellege az emberi lélekben | 451 |
Az isteni Lélek emberi lélekben való megnyilatkozásának tartalma: hit és szeretet | 463 |
A Lelki Jelenlét megnyilatkozása a történelmi emberiségben | 470 |
Lélek és Új Lét: kétértelműség éstöredékesség | 470 |
A Lelki Jelenlég és az Új Lét elővételezése a vallásokban | 472 |
A Lelki Jelenlég a Krisztus Jézusban: Lélek-krisztológia | 474 |
A Lelki Jelenlét és az Új Lét a Lelki Közösségben | 477 |
Az isteni lélek és az élet kétértelműségei | 487 |
A Lelki Jelenlét és a vallás kétértelműségei | 487 |
A Lelki Közösség, az Egyház és az egyházak | 487 |
Az egyházak élete és a vallás kétértelműségei elleni harc | 494 |
Az egyén az egyházban és a Lelki Jelenlét | 524 |
A Lelki Jelenlét győzelme a vallás felett és a protestáns princípium | 542 |
A Lelki Jelenség és a kultúra kétértelműségei | 543 |
A vallás és a kultúra a Lelki Jelenlét fényében | 543 |
A humanizmus és az istentörvényűség eszméje | 546 |
A Lelki Jelenlét istentörvényű megnyilatkozásai | 548 |
A Lelki Jelenlét és az erkölcsiség kétértelműségei | 557 |
A vallás és az erkölcsiség a Lelki Jelenlét fényében: istentörvényű erkölcsiség | 557 |
A Lelki Jelenlét és a személyes önegységesítés kétértelműségei | 559 |
A Lelki Jelenlét és za erkölcsi törvény kétértelműségei | 561 |
A Lelki Jelenlét gyógyítóereje és az élet általános kétértelműségei | 564 |
A Lelki Jelenlét és az élet általános kétértelműségei | 564 |
Gyógyulás, üdvösség és a Lelki Jelenlét | 565 |
A szentháromsági szimbólumok | |
A szentháromsági szimbolika okai | 569 |
A Szentháromság dogmája | 571 |
A szentháromságtan problémájának új megnyitása | 574 |
A történelem és Isten Országa | |
Bevezetés | |
A teológiai rendszer ötödik részének helye a rendszerben és az élet történelmi dimenziója | 581 |
A történelem és az Isten országának keresése | 583 |
Élet és történelem | 583 |
Ember és történelem | 583 |
A történelem és a létkategóriák | 592 |
A történelem dinamikája | 601 |
Az élet kétértelműségei a történelmi dimenzióban | 610 |
A történelmi önegységesítés kétértelműségei: birodalom és központosítás | 610 |
A történelmi önteremtőiség kétértelműségei: forradalom és reakció | 612 |
A történelmi önmeghaladás kétértelműségei: a "harmadik szakasz" mint adottság és váradalom | 614 |
A történelem értelmezései és Isten Országának keresése | 615 |
A történelemértelmezés természete és problémái | 617 |
Negatív válaszok a történelem értelmének kérdésére | 617 |
Igenlő, de nem kielégítő válaszok a történelem értelmének kérdésére | 618 |
Az "Isten Országa" szimbólum mint válasz a történelem értelmének kérdésére | 622 |
Isten Országa a történelemben | 627 |
A történelem dinamikája és az Új Lét | 627 |
Az "üdvtörténet" eszméje | 627 |
Isten Országának központi megnyilatkozása a történelemben | 629 |
A "kairosz" és a "kairoi" (az idő és az idők) | 632 |
Történelmi gondviselés | 634 |
Isten Országa és az egyházak | 636 |
Az egyházak mint Isten Országának reprezentánsai a történelemben | 636 |
Isten Országa és az egyházak történelme | 638 |
Isten Országa és a világtörténelem | 641 |
Egyháztörténelem és világtörténelem | 641 |
Isten Országa és a történelmi önegységesítés kétértelműségei | 643 |
Isten Országa és a történelmi önteremtőiség kétértelműségei | 645 |
Isten Országa és a történelmi önmeghaladás kétértelműségei | 646 |
Isten Országa és az egyén kétértelműségei a történelemben | 647 |
Isten Országa mint a történelem vége | 649 |
A történelem vége és az Örök Élet | 649 |
A "történelem vége" kettős jelentése és a vég állandó jelenléte | 649 |
A történelem vége mint az idői fölemeltetése az örökkévalóba | 651 |
A történelem vége mint a negatívitás leleplezése vagy mint "utolsó ítélet" | 652 |
A történelem vége és az élet kétértelműségeinek végső legyőzése | 654 |
Örök boldogság mint örök győzelem a negatívitás felett | 656 |
Az egyén és örök sorsa | 657 |
Az egyetemes és az egyéni beteljesedés | 657 |
A halhatatlanság mint szimbólum és mint fogalom | 660 |
A feltámadás értelme | 661 |
Örök Élet és örök halál | 663 |
Isten Országa: idő és örökkévalóság | 66 |
Örökkévalóság és az idő mozgása | 666 |
Örök Élet és Isteni Élet | 667 |
Név- és tárgymutató | |
Név- és tárgymutató | 671 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.