1.062.356

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kamaszkor

Hogyan segítsük át gyermekünket a serdülőkoron

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Sanoma Media Budapest Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 360 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-341-026-4
Megjegyzés: Színes ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Számítógép-függőség, csoportos ivászat, iskolaundor-a fiatalokról általában ritkán jelenik meg pozitív hangvételű írás. És ez így van, annak ellenére, hogy a kamaszok többsége öntudatosan, felelősségteljesen és nagy kezdeményezőkészséggel indul neki az életnek. Remo H. Largo és Mónika Czernin könyvükben bemutatják a bonyolult fejlődési folyamatot, amelyen a fiatalok keresztülmennek. Szeretnék, ha a felnőttek megértenék a serdülőket - ők a jövőnk zálogai. A könyv tanácsot és segítséget nyújt az elbizonytalanodott szülőknek, tanároknak és mindenkinek, aki fiatalokkal foglalkozik, és közös gondolkodásra buzdít.

Tartalom

Bevezetés 8
ELSŐ RÉSZ - A KAMASZKORI FEJLŐDÉS 15
A kamaszkori fejlődés 16
Végső nekirugaszkodás a kiteljesedés felé 16
A testi fejlődés 24
Hogyan zajlik a pubertás? 24
Miért egyedi a pubertás minden fiatal
számára 31
Miért szenvednek a fiatalok testileg
a serdülőkortól 37
Szexuális viselkedés és nemi identitás 40
Biológiai és társadalmi nem 40
Hogyan élik meg a fiatalok a nemiséget 45
Hogyan találják meg a lányok és a fiúk
a nemi szerepüket 61
Ha egy fiatal a saját neméhez vonzódik 69
Szociális viselkedés 78
Hogyan válnak le szüleikről a gyerekek 79
A hosszú út a társadalomba 85
Hogyan sajátítják el a kamaszok az erkölcsöt 90
Nyelv 96
A fiatalok más nyelven beszélnek 97
Hogyan változik a nyelvi kompetencia 104
Logikai-matematikai gondolkodás 108
Hogyan értik meg a fiatalok a számokat 108
Figurális-térbeli gondolkodás 113
Rajzolni és formálni 113
Motorika 116
Többé-kevésbé ügyes és aktívan mozgó 116
Zenei képességek 122
Zenélés, zenehallgatás és álmodozás 123
Alvás 131
A kamaszok baglyok - nem tehetnek róla 131
MÁSODIK RÉSZ - A SERDÜLŐK ÉS FELADATAIK
A FEJLŐDÉSÜK SORÁN 135
Biztonság 136
A fiatalok érzelmeinek változása 137
A klikk és a társak 147
Miért olyan fontos az egykorúak közössége 148
Önmegvalósítás 157
Mi szeretnék lenni? 159
Útkeresés 164
Veszélyek és kockázatok 170
Miért csábít a kábítószer és az erőszak 171
Miért keresik a serdülők a veszélyt 181
Az internet és a számítógépes játékok 184
Szenvedni a pubertástól 192
Amikor az evés problémává válik 193
Miért betegednek meg a kamaszok lelkileg 201
HARMADIK RÉSZ - A FIATALOK ÉS KÖRNYEZETÜK 209
Szülők 210
Búcsú a gyerek szeretetétől 211
Az ellenőrzés leadása 222
Jogok és kötelességek nevelés helyett 228
Az elvárásokat az iskolához
és a hivatáshoz igazítani 237
Új irányt adni a saját életünknek 242
Iskola 250
Az iskola mint vágy és realitás 251
A tanár trónfosztása 256
Mit tanítson az iskola, és főleg hogyan 264
Azonos támogatás fiúknak és lányoknak 273
Az iskola abbahagyása
és az „iskolafáradtság" 278
A fiatalok társadalmi szocializációja 285
Társadalmi tőke a fiatalkori erőszak ellen 292
Társadalom 298
Hosszú várakozás a társadalom
előszobájában 299
Hogyan lehet sikeres az iskolai
és munkaerőpiaci integráció 302
Miért elengedhetetlen a társadalmi
integráció 308
FÜGGELÉK 313
Ábrák 314
Köszönetnyilvánítás 345
Irodalom 346
Tárgymutató 356
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem