1.062.236

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Relaxa Német, Alapfok-1.

Szerző
Grafikus
Budapest
Kiadó: Relaxa Magyar-Német Innovációs Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím: Relaxa
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Német  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-02-5467-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval. Kazetta-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Előszó a Sita Learning System eredeti német kiadásaihoz

Újabb pedagógiai-pszihológiai kutatások arra utalnak, hogy a lelki és testi feszültségmentesítést szolgáló módszerekkel tanulni is... Tovább

Előszó

Előszó a Sita Learning System eredeti német kiadásaihoz

Újabb pedagógiai-pszihológiai kutatások arra utalnak, hogy a lelki és testi feszültségmentesítést szolgáló módszerekkel tanulni is eredményesen tudunk. Ezen a felismerésen alapul a SITA LEARNING®-módszer. Segítségével nyelveket és más ismereteket lehet könnyen megismerni és elsajátítani. A módszerben összekapcsolódik a tanulás feszültségmentesítésének alapelve a tanulással kapcsolatos öröm és a többcsatornás tanulás alapjaival, a többféle értelemnek és élménynek együttes részesedésével. A másfajta szuggesztopédiai eljárásoktól - másfajta feszültségmentes állapotban való tanulástól - eltérően a SITA LEARNING-hez egy tanuló-készüléket használunk. Ennek légzés-biovisszacsatoló funkciója van, ami a tanuló mély ellazulásának elérését segíti elő. Ez az ellazult állapot különösen előnyös ahhoz, hogy a tanuló az információkat befogadja. Prof. Dr. phil. Hans Ritscher

Előszó a magyar kiadáshoz
A Relaxa távoktató szolgáltatás az eredményes egyéni tanulás szempontjainak és a távoktatási célnak megfelelően felépített tananyag, a tanulási útmutató és adott esetben ehhez még ellazulást elősegítő eszközrendszer szolgáltatását jelenti. Ezekkel a felhasználó akár a saját aktív közreműködése nélkül is pl. idegennyelvi, vagy más ismeretek befogadásához juthat úgy, hogy a tanítási szolgáltatást nyújtóknak és a tanulóknak nem kell személyesen együtt lenniök. Az igénybevevő egyéni időbeosztása, tanulási tempója, tanulási célja, módszere így könnyen érvényre jut. A nyelvkönyvben a tananyag a beszédcentrikus oktatási célnak megfelelően főként párbeszédes formában, az egyéni tanulásnak megfelelően pedig két nyelven szerepel. A szöveget többnyire a felidézést segítő képekkel illusztráljuk. A párbeszédek és szókincs kazettán lévő hangillusztrációiban először lassú beszédtempóban hangzanak el, a szavak pedig magyar jelentésükkel együtt szerepelnek. Követi természetesen ezeket a normál beszédtempójú szókincs és szövegváltozat, majd ezek ismétlődése. Az egyes leckéket visszatérő zene kíséri, ami a önmagában is, és rendszeres ismétlődésével is elősegíti a tananyag automatikus rögzülését, és a befogadó számára ideális tudati állapot elérését, fenntartását. Vissza

Fülszöveg

Amit a Relaxa tanulási módszerekről tudni érdemes...
A relaxált, ellazult ember tudata a meditációra jellemző tudati állapothoz válik hasonlatossá. E megváltozott tudati állapotban kapott, megfelelően szerkosztett információk nagy részét külön koncentrálás nélkül képes az agy úgy rögzíteni, hogy az a későbbiekben aktív, éber állapotban - némi felidézési gyakorlat után - könnyen felidézhető legyen. Az ellazult állapot elérését és fenntartását a nyugatnémet licenc alapján gyártott Relaxomat távoktató készülék használata meggyorsítja, megkönnyíti. A Bundeswehr Hamburgi Egyetemén egy teljesen kezdő, felnőtt csoportnak egy hét alatt, az aktív és relaxált tanulást kombinálva napi két és fél órás foglakozással, tanán vezetéssel egy olyan kísérleti tananyagban, amelyik a tanított szókincs rendkívüli nagyságát tűzte ki célul, a SITA Learning System-mel 1708 francia szót tanítottak. A kísérlet végére a tanulók átlagosan 1138 szót tudtak. További tanulás nélkül, három és fél héttel később, a... Tovább

Fülszöveg

Amit a Relaxa tanulási módszerekről tudni érdemes...
A relaxált, ellazult ember tudata a meditációra jellemző tudati állapothoz válik hasonlatossá. E megváltozott tudati állapotban kapott, megfelelően szerkosztett információk nagy részét külön koncentrálás nélkül képes az agy úgy rögzíteni, hogy az a későbbiekben aktív, éber állapotban - némi felidézési gyakorlat után - könnyen felidézhető legyen. Az ellazult állapot elérését és fenntartását a nyugatnémet licenc alapján gyártott Relaxomat távoktató készülék használata meggyorsítja, megkönnyíti. A Bundeswehr Hamburgi Egyetemén egy teljesen kezdő, felnőtt csoportnak egy hét alatt, az aktív és relaxált tanulást kombinálva napi két és fél órás foglakozással, tanán vezetéssel egy olyan kísérleti tananyagban, amelyik a tanított szókincs rendkívüli nagyságát tűzte ki célul, a SITA Learning System-mel 1708 francia szót tanítottak. A kísérlet végére a tanulók átlagosan 1138 szót tudtak. További tanulás nélkül, három és fél héttel később, a tudás ismételt ellenőrzésekor - a kutatók meglepetésére - ez a szókincs több, mint 25%-al megnőtt. A magyar és az európai nyelvek nyelvtanának különbözősége miatt nálunk ennél valószínűleg számszerűségeiben rosszabb, csak tendenciái szerint lenne egy ugyanilyen kísérletnek hasonló eredménye. A véglegesíteti tananyag természetesen eltér az itt említett kísérleti tananyagtól, leckénként általában "csak" 60 - 80 új szó tanítását tűzi ki célul. E módszer magyar változatának neve: Relaxa.
Az ellazulásos tanulással a Relaxa módszer megkönnyíti a nyelvtanulás legnehezebb részét, az emlékezetbe vésést, de nem teszi feleslegessé az éber, aktív tanulást. így kell a lecke szókincsével, tartalmával előzetesen megismerkedni, a bevésést követően pedig a könnyű felidézését, s közben a kiejtését/olvasását és írását begyakorolni, a nyelvtani tudnivalókat megismerni, feldolgozni a szókincs tudását ellenőrizni. A Relaxa tananyagainkkal még más tanulási módszerekkel lehet eredményesen tanulni, akár önállóan, akár tanári segítséggel. így e tananyagok jól használhatók a hagyományos koncentrált, figyelmes tanulásra, de a dekoncentrált háttér tanulásra, a segédeszköz nélküli egyéni relaxációs technikákkal kapcsolódó tanulásra, vagy azoknak, akik az alva tanulást kultiválják, az alva tanulásra. Természetesen e tanulási módszerek kombinációihoz is célszerű a Relaxa tananyagaink választása. A módszer eredményessége a személyes adottságoktól, előképzettségtől, motivációtól, stb. is függ. Mindezekkel együtt sokak számára ez a hagyományos nyelvtanulás időigényének töredékével igéri az azonos tudásszínt elérését. Az aktív tanulási szakaszok koncentrációja mellé
a Relaxa módszer az örömteli, pihentető tanulást is kínálja. Vissza

Tartalom

Előszó a Sita Learning System eredeti német kiadásaihoz 5
Előszó a magyar kiadáshoz 5
A Relaxa nyelvtanulás menete 7
1. lecke 14
Guten Morgen
(Jó reggelt)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 18
A német írás sajátosságai
A főnévi igenév
A jelen idő
A német mondat szórendjének alapszabályai
Gyakorlatok 22
2. lecke 26
Wir bekommen Besuch
(Vendégvárás)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 30
Az igető hangváltozásai
A magázás
Gyakorlatok 32
3. lecke 34
Wie komme ich dorthin?
(Hogy jutok oda?)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 38
A nem
A nem jelölése
Gyakorlatok 42
4. lecke 46
Am Bahnhof
(Pályaudvaron)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 52
A kiegészítendő kérdés
A főnevek nemének jelentésbeli ismertetőjegyei
A főnevek neme és szerkezete
Gyakorlatok 56
5. lecke 60
Bank und Postamt
(Bank és posta)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 64
Az igék jelentésváltozásai
A névmások különleges jelentése
Kérdő és válaszoló névmási határozópárok
A főnevek többes száma
Gyakorlatok 70
6. lecke 74
Meine Familie
(Családom)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 80
Igei vonzatok
Tárgyesettel álló elöljárók
Elöljárók igekötőként
Támpontok a főnevek nemének és többes számának megállapítására
Az óra időpontjainak jelölése
Gyakorlatok 88
7. lecke 94
Im Supermarkt
(Az ABC-ben)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 100
Az ich (én), du (te), wir (mi), ihr (ti) személyes névmások tárgyesete
Képzési ismérvek a főnevek nemének és többes számának eldöntésére
A térbeli helyzet és megváltoztatásának kifejezése
Segédigék
Gyakorlatok 112
8. lecke 118
Beim Bäcker
(A péknél)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 122
A man általános alany
Főnevek különleges többes számú alakjai
A részes eset
Részes esettel álló elöljárók
A sein (lenni) és werden (valamivé valamilyenné válni) létigék
A tagadás
Gyakorlatok 136
9. lecke 140
Beim Fleischer; Auf dem Markt
(A hentesnél; A piacon)
Szókincsbevésés
Nyelvtan 144
Kételöljárós helyviszonyhármasság
Névmási határozók "vonzatjelentései"
A "wie" kérdőszó
A "wie" kötőszó
Száznál nagyobb tőszámnevek
Melléknévből képzett főnevek
A hin- (oda-) és her- (ide-) szócskákkal összetett igekötők
Gyakorlatok 154
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem