Előszó
Részlet a könyvből:
"A témakör felépítése. A reklámpszichológia tárgyalása során átfogó képet kell kapni azokról a pszichikai folyamatokról, amelyek a reklámüzenet befogadása, cselekvésre...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
"A témakör felépítése. A reklámpszichológia tárgyalása során átfogó képet kell kapni azokról a pszichikai folyamatokról, amelyek a reklámüzenet befogadása, cselekvésre indítása, illetve az üzenet elutasítása során szerepet játszanak.
A reklámozás során a befogadót aktív résztvevőnek tekintjük, akit cselekvésre nem a kondicionálás, hanem szükségleteinek, érdekeinek, intelligenciájának mozgósítása révén nyerhetünk meg.
1. A befolyásolás soktényezős és többlépcsős folyamatában a reklámszakembernek ismernie kell:
- az észlelés és figyelem mechanizmusát,
- az emlékezés és gondolkodás folyamatát,
- a szükségletek hierarchiáját,
- az alapvető tipológiai jellemzőket.
2. Tekintettel arra, hogy a reklám mindig a teljes személyiséggel számol, a tudatra és a tudattalanra egyaránt hatnia kell. Ezért tárgyaljuk eléggé részletesen az információs (racionális) és a motivációs (emocionális) reklám hatásmechanizmusát. 3. Amikor a reklámot kommunikációs folyamatnak fogjuk fel, tudjuk, hogy számolnunk kell a befogadó különféle ellenállásával.
4. Abból a tényből kiindulva, hogy a reklám befogadója soha nem elszigetelt személy, hanem valamely csoport tagja, tárgyaljuk a célcsoport jellemzőit."
Vissza