1.060.471

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Reklámpszichológia

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Marketing tanszék
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 118 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-503-221-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

ELSŐ RÉSZ
Az első rész áttekinti a reklám gazdasági hatékonyságának kérdéseit azzal összefüggésben, I hogy milyen objektív és szubjektív erők határozzák meg a kommunikáció erejét a marketing munka folyamataiban..
MÁSODIK RÉSZ
A második rész ismerteti, hogy milyen elméletek születtek a reklámmeggyőzés pszichológia lefutásának értelmezésére.
HARMADIK RÉSZ
A harmadik rész arra világít rá, hogy az érzékszervek adekvát megszólítása milyen jelentőséggel bír a gazdasági meggyőzés terén
NEGYEDIK RÉSZ
A negyedik rész a cselekvés indítékainak belső pszichológiai összefüggéseit kutató elméleteket foglalja össze. Az attitűdöt, a motiváció vizsgálati módszereit és ezek eredményeit - a reklám gyakorlatában is - ismerteti.
E kézikönyv alapvetően a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketingkommunikáció szakirány képzéséhez nyújt speciális ismeretanyagot, amikor a humán tudományok oldaláról közelít gazdálkodási eszmerendszerhez. Kiindulásnak tekinti a marketingkommunikáció... Tovább

Fülszöveg

ELSŐ RÉSZ
Az első rész áttekinti a reklám gazdasági hatékonyságának kérdéseit azzal összefüggésben, I hogy milyen objektív és szubjektív erők határozzák meg a kommunikáció erejét a marketing munka folyamataiban..
MÁSODIK RÉSZ
A második rész ismerteti, hogy milyen elméletek születtek a reklámmeggyőzés pszichológia lefutásának értelmezésére.
HARMADIK RÉSZ
A harmadik rész arra világít rá, hogy az érzékszervek adekvát megszólítása milyen jelentőséggel bír a gazdasági meggyőzés terén
NEGYEDIK RÉSZ
A negyedik rész a cselekvés indítékainak belső pszichológiai összefüggéseit kutató elméleteket foglalja össze. Az attitűdöt, a motiváció vizsgálati módszereit és ezek eredményeit - a reklám gyakorlatában is - ismerteti.
E kézikönyv alapvetően a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketingkommunikáció szakirány képzéséhez nyújt speciális ismeretanyagot, amikor a humán tudományok oldaláról közelít gazdálkodási eszmerendszerhez. Kiindulásnak tekinti a marketingkommunikáció általános és sajátos szakanyagait, egyidejűleg figyelembe veszi az alábbi intézmények oktatási igényeit:
- JPTE Közgazdaságtudományi Kar, Pécs
- Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
- Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
- Kereskedelmi és Gazdasági Főiskola, Szolnok
- Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft., Budapest Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
L A PSZICHOLÓGIA ÉS REKLÁM KAPCSOLATA MA 9
1. A reklám gazdasági hatékonyságának kérdőjelei 11
1.1. A reklám hat 11
1.2. A reklám ambivalenciája 12
2. Ahogy egy pszichológus értelmezi a reklámot és a reklámpszichológiát 15
2.1. Minek nevezzelek? 15
2.2. A reklám társadalmi haszna 17
2.3. A reklám híd a termék, azaz a termelés és a vásárló között 18
2.4. A reklám, mint jelzés 19
3. Pszichológia és reklám ma 23
3.1. A kibernetikus gondolkodás modell a reklámban 24
3.2. A tömegkommunikáció és a reklám 25
3.3. Az üzenet útja és célhoz érése 27
4. A reklámmeggyőzés pszichológiai lefutása 29
4.1. A reklámmeggyőzés akadályai 31
4.1.1. Az előállítás fázisának akadályai 31
4.1.2. A kommunikációs folyamat sorompói. A személyes adottságok 34
4.1.3. A tudatos védekezés sorompói 35
5. A szavahihetőség - hasadás 37
6. A szavahihetőség stratégiája 39
II. A MOZGÓSÍTÁS MŰVÉSZETE - A BEFOLYÁSOLÁS TUDOMÁNYA 45
1. Egy-két érdekesség a reklám történelméből a pszichológia szemszögéből 47
2. A "blickfang" fétise 49
2.1. Az A.I.D.A. 49
2.2. Inger - reakció elmélete 50
3. A figyelem szerepe a reklámban 53
3.1. A figyelemfelkeltő, a stimuláló tényezők 53
3.2. Az egyéni tényezők, a befogadó belső világa 54
3.3. A figyelem-vizsgálatok 55
34. A figyelem-vizsgálatok mai felhasználhatósága 55
3.5. Az eredetiség kérdőjelei 57
4. A bevésés, a megtanítás tézisei 59
4.1. Tanulás, emlékezés és megismerés 59
4.2. Az alaklélektan a "jó forma" elmélete 59
4.3. Az asszociációs elméletek 60
4.4 Emlékezet 61
4.4.1. Az emlékezési érték mérése és az újra-emlékezési érték 52
4.4.2. Az ismeretanyagban bekövetkező változások 63
5. Attitűd, az önkéntes szemellenző 67
5.1. Attitűd definíciók 67
5.2. Az értékelő beállítódás, mint döntés-előkészítés a cselekvésre 69
5.3. Az attitűd, mint én-védő funkció 69
5.4. Az attitűd mérése 71
5.5. A csoportbefolyás szerepe a beállítódás kialakulásában és a norma képzésében 76
6. Az imázs, a világ érzelmi képzete 79
6.1 Imázs és sztereotípia 79
6.2. Attribúciós teória 80
6.3. Az imázs fajtái 81
6.4. A polaritás-profil módszere 81
6.5. Lélektani piacmodell elmélete 82
7. Motiváció 85
7.1. Mit is értünk tehát a motívum és a motiváció alatt? 86
7.2. Inger és motiváció 87
7.3. A motívumok intenzitása és bonyolultsága 89
7.4. A póthaszon lehetősége 89
7.5. A nem-tudatos motívumok kérdése 90
7.6. A motivációs tesztek és rendszerek 91
7.7. Észlelés és motiváció 96
7.8. Szelektív észlelés és fogyasztói magatartás 96
7.9. A motívumok vizsgálata 97
7.9.1. Motiváció-kutatás 98
7.9.2. Motívumok mérési módszerei 99
7.9.3. Személyiség vizsgálatok felhasználása a piaclélektanban 103
8. A reklám mint segítőtárs 105
8.1. Utánzás, azonosulás 107
8.2. A segítő reklám alkalmazásának problémái 109
8.3. Az átvétel, az elfogadás, az elterjedés törvényszerűségeinek gyakorlati felhasználása 109
8.4. Az "elterjedés" elméletei és vizsgálatai, valamint ezek gyakorlati felhasználása 113
FELHASZNÁLT IRODALOM 115

Móricz Éva

Móricz Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Móricz Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem