1.062.859

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Reklámjogi és reklámetikai kézikönyv

Szerző
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 236 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 15 cm
ISBN: 963-224-245-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó9
Reklámjog
Bevezetés15
A magyar reklámjog történeti áttekintése17
A tisztességtelen versenyről szóló 1923: V. törvénycikk és a kapcsolódó jogszabályok17
A törvény előzményei17
A törvény szerkezete és általános rendelkezései18
A szédelgő feldicsérésre (reklámszédelgésre) vonatkozó törvényi rendelkezések20
A szédelgő feldicsérésre (reklámszédelgésre) vonatkozó ítélkezési gyakorlat22
A szédelgő feldicsérés vétsége22
A címerhasználatra vonatkozó rendelkezések23
A törvény hatálybaléptetése és végrehajtása24
Az üzleti hirdetések korlátozásáról és a tisztességtelen versenyről szóló 1923: V. törvénycikk módosításáról szóló 1933. XVII. törvénycikk24
Az 1933: XVII. törvénycikk hatálybaléptetése és végrehajtása26
A törvényi szabályozás utóélete (A Polgári Törvénykönyv hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1960. évi 11. tvr.)27
A belföldi reklám- és hirdetési tevékenységről szóló 12/1972. (IV. 5.) BkM rendelet28
A rendelet előzményei28
A reklám- és hirdetési tevékenység végzésére jogosultak körét meghatározó rendelkezések31
A reklám és a hirdetés fogalmát meghatározó és a közterületi reklámra vonatkozó rendelkezések33
A reklám- és hirdetési tevékenység folytatására vonatkozó szabályok36
A reklám és hirdetés közzétételére, valamint a felelősség megállapítására vonatkozó szabályok37
A jogellenes reklámokkal és hirdetésekkel kapcsolatban eljáró hatóságok és az eljárási szabályok41
A rendelet hatályon kívül helyezése44
A belkereskedelemről szóló 1978. évi I. törvény44
A kereskedelmi jogi szabályozás kialakulása és a törvény előzményei44
A törvény reklámtevékenységgel kapcsolatos rendelkezései46
A törvényben meghatározott reklámtilalmakra vonatkozó ítélkezési gyakorlat48
A tisztességtelen gazdasági tevékenység tilalmáról szóló 1984. évi IV. törvény51
A törvény előzményei51
Az új törvényi szabályozás indokai52
A törvényi szabályozás célja és jellege54
A törvény általános rendelkezései és a tisztességtelen verseny tilalma55
A fogyasztók megtévesztésének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezések56
A törvényben meghatározott jogkövetkezmények és az igények érvényesítésének rendje57
A törvény jellemzőinek összefoglalása60
A tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról szóló 1990. évi LXXXVI. törvény62
A törvényi szabályozás indokai és jellege62
Az új törvény indokai és jellege62
A törvény általános rendelkezései és a tisztességtelen verseny tilalma64
A fogyasztók megtévesztésének tilalma65
A jogkövetkezmények és az igények érvényesítése66
A hatályos magyar reklámjog70
Reklámjogi rendelkezéseket tartalmazó jogszabályok70
A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény reklámjogi vonatkozásai és alkalmazásának viszonya a reklámtörvény rendelkezéseivel72
A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény reklámjogi vonatkozásai75
A szabadtéri (közterületi) reklámokra vonatkozó jogszabályi előírások79
A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény szerkezete és jellege83
A reklámtörvény részei83
A reklámtörvényben meghatározott szabályozás jellege84
A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény rendelkezései85
Az általános rendelkezések85
Az általános reklámtilalmak és reklámkorlátozások92
Az egyes áruk reklámozására vonatkozó tilalmak és korlátozások100
A felelősség megállapításának szabályai113
A reklámfelügyeleti eljárás114
A reklám morális-etikai szabályozásának szükségessége121
Etikai alapfogalmak122
A jog és az erkölcs viszonya123
A reklámetika - mint szaketika - szükségessége126
A reklám morális-etikai szabályozásának eszköztára128
Az erkölcsi szabályozás úgynevezett külső eszközei128
A reklámélet önszabályozásának főbb eszközei132
A Magyar Reklámetikai Kódex. A magyar reklámipar - szakmai szervezeteinek közös - egységes etikai kódexe137
Nemzetközi Reklámetikai Kódex - mint forrás137
Magyar Reklámetikai Kódex 1981 - a kezdetek137
Magyar Reklámetikai Kódex 1991 - a rendszerváltás után139
Magyar Reklámetikai Kódex 1997 a reklámtörvény hatályba lépése után140
A Kódex jelentősége142
A Kódex újszerűsége143
Etikai Bizottságok a magyar rekláméletben. Az MRSZ Etikai Bizottsága145
Az ÖRT ad hoc etikai bizottságai148
Az MRSZ Etikai Bizottsága148
Az ÖRT ad hoc etikai bizottságai151
Tallózás az utolsó évek reklámetikai esetei: kérdőjelei, határesetei, problémái és vétségei között153
Félreérthető, félrevezető, megtévesztő reklámok153
Reklámötlet utánzása155
Hogyan válnak logikai hibák, pontatlanságok etikai vétséggé?156
Gyerekeket és fiatalkorúakat érintő reklámok158
Az egészségvédelemmel kapcsolatos reklámetikai esetek160
Az erotika, a szexualitás, az emberi test öncélú, esetleg a jóízlés határain túllépő ábrázolása163
Életérzésbeli, értékrendbeli torzulások166
Diszkrimináció a reklámban167
Mellékletek
A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény171
24/1997. (VII. 14.) NM rendelet az embergyógyászatban használatos gyógyszerek, illetve a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények reklámozásáról és ismertetéséről180
Magyar Reklámetikai Kódex 1997184
A Magyar Reklámszövetség Etikai Bizottságának ügyrendje192
Az Önszabályozó Reklám Testület Etikai ad hoc Bizottságának eljárási szabályzata195
A Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) A Hirdetési Gyakorlat Nemzetközi Kódexe200
A Gyógyszer-kommunikáció Etikai Kódexe203
A Magyar Dohányipari Szövetség és a magyarországi cigerettaértékesítés egyéb szereplői által megkötött, a cigaretta értékesítésére és reklámozására vonatkozó önszabályozó megállapodás216
A Magyar Sörgyártók Szövetsége Reklámetikai Kódexe223
Az MTM-SBS Televízió Rt. reklámtevékenységének szabályai227
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Reklámjogi és reklámetikai kézikönyv Reklámjogi és reklámetikai kézikönyv

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
6.480 Ft
2.590 ,-Ft 60
21 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Reklámjogi és reklámetikai kézikönyv
Állapot:
6.480 Ft
3.240 ,-Ft 50
26 pont kapható
Kosárba