A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nemzetközi marketing

Szerző
Budapest-Pécs
Kiadó: Dialóg Campus Kiadó
Kiadás helye: Budapest-Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 310 oldal
Sorozatcím: Studia Geographica
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-9542-06-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a munka az 1994-ben megjelent - és azóta többször újra kiadott - Nemzetközi marketing című könyvemnek javított és továbbfejlesztett változata. Már az 1994-es kiadásban is szerepet vállalt Fojtik... Tovább

Előszó

Ez a munka az 1994-ben megjelent - és azóta többször újra kiadott - Nemzetközi marketing című könyvemnek javított és továbbfejlesztett változata. Már az 1994-es kiadásban is szerepet vállalt Fojtik János kollégám két fejezetrész megírásával. A jelenlegi átdolgozásban hozzájárulása elérte azt a mértéket, amely már lehetőséget teremt arra, hogy a könyvet mindketten szerzőként jegyezzük. Számomra öröm, hogy Jánossal közös könyvet jelentethetek meg, hiszen 30 évvel ezelőtt hallgatóm volt, azt követően pedig évtizedeken keresztül dolgoztunk együtt a Pécsi Tudományegyetem (illetve jogelődje) marketing tanszékén.
Tíz esztendővel ezelőtt magyar piacon nagyon aktuális és szükséges volt egy olyan könyv megjelentetése, amely röviden, tömören, szakszerűen és olvasmányosan összefoglalja az olvasó számára az alapvető tudnivalókat a nemzetközi marketing tárgykörében. A szükségszerűség továbbra is fennáll. Egyrészt azért, mert a magyar gazdaság fejlődésének egyik kulcskérdésre továbbra is az, hogy vállalataink milyen teljesítményre képesek a nemzetközi versenyben. Másfelől, a többnyire hazai környezetben működő üzleti szervezetek számára is egyre inkább megmutatkoznak a verseny nemzetközi vonásai és követelményei, mivel a magyarországi leányvállalata. A 2002-ben a legmagasabb árbevételt elért 20 vállalat között legalább 15 nemzetközi vállalatnak a magyarországi cége. Harmadsorban pedig azt gondoljuk, hogy a mai és a jövőbeli üzleti viselkedés számára egyre kevésbé elfogadható a marketingszemlélet, a vevőorientáció hiánya.
Az elmúlt évtized azt mutatta, hogy az üzleti-gazdasági felsőoktatásban egy ilyen munka nagyon hasznos tud lenni. E könyv elődje alapvetően oktatási célra készült, mint kiderült, nemcsak a mi intézményünkben, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaság-tudományi Karán tudták haszonnal forgatni a hallgatók, hanem az ország számos főiskoláján és egyetemén is. Könyvünk továbbra is elsősorban oktatási célokat szolgál, de remélhetőleg szakkönyvként is használhatónak bizonyul. Vissza

Tartalom

Előszó9
Bevezetés11
Fogalmak15
A nemzetközi marketing fogalma17
A nemzetközi marketing fokozatai19
Nemzetközi marketing és marketingorientáció22
A nemzetközi kereskedelem elméleti háttere33
Nemzetgazdasági megfontolások35
A nemzetközi kereskedelem okai és a magyarázó elméletek36
A komparatív előnyök elmélete37
A tényezőarányossági elmélet38
Dinamikus elméletek40
A nemzetközi kereskedelem termék-életciklus elmélete40
Az "új elméletek"42
A nemzetközi kereskedelemben realizálható előnyök44
Vállalati megfontolások45
Környezeti (külső) tényezők45
Vállalaton belüli indítékok és motivációk46
A nemzetközi környezet53
A világgazdasági környezet56
Világkereskedelem, világgazdaság56
Nemzetközi gazdasági intézmények, szervezetek58
Gazdasági integrációk59
Az Európai Unió és Magyarország64
A hazai környezet68
A külpiacok társadalmi-kulturális környezete70
Gazdasági-piaci tényezők70
A nemzetközi marketing kulturális környezete74
A politikai és jogi környezet79
Összefoglaló megállapítás: az ún. "üzleti távolság" jelentősége84
Piacválasztás és annak információs alátámasztása93
Piacszegmentáció a nemzetközi marketingben96
A piacválasztás folyamatának jellemzői99
Stratégiai megfontolások a kiszolgált piacok számát illetően104
Egy stratégiai döntéselőkészítési módszer: a portfolió elemzése105
A piacválasztás információs alátámasztása: nemzetközi marketingkutatás107
A nemzetközi marketingkutatás jellemzői107
A nemzetközi marketingkutatás során jelentkező problémák108
Nemzetközi marketinginformációs rendszer110
A külpiaci megjelenés formái121
A külpiacra való kilépés, belföldi termelési bázist feltételezve (export)125
Közvetett (indirekt) export126
Közvetlen (direkt) export128
A külpiacra való kilépés külföldi termelést feltételezve136
Versenyszövetség mint piacralépési forma139
Külföldi termelés működőtőke-befektetéssel148
Marketingstratégia és marketingprogram161
A nemzeti piacok globalizálódása163
A verseny kiterjedése és globalizálódása164
A globális piac strukturális átalakulása167
A fogyasztási szokások változása, a vevők szerepének átalakulása171
Stratégiák: sztenderdizált vagy nem sztenderdizált marketingprogram173
Stratégiai variációk175
Termékpolitika a nemzetközi marketingben189
A termékek és a termékszervezet tervezése a nemzetközi marketingben191
A termékadaptáció193
A termékszerkezet tervezése195
A termékek pozicionálása, illetve újrapozicionálása a nemzetközi piacokon198
Új termékek (termékfejlesztés) a nemzetközi marketingben198
A termék és a piacra lépési döntések összefüggései201
Márkapolitika a nemzetközi marketingben201
Egyéb termékpolitikai eszközök206
Csomagolás, címkézés206
Használati útmutatók, jótállás és műszaki vevőszolgálat206
Termékmenedzsment - termelésmenedzsment206
Az árak a nemzetközi marketingben213
Árpolitika a nemzetközi marketingben215
Az árak nemzetközi kiegyenlítődése, a szűkülő árfolyosó215
Stratégiai döntések a külpiaci árpolitikában217
Az exportárak és a belföldi árak kapcsolata221
A multinacionális marketing egy sajátos ártípusa: a transzferár222
A külpiaci áralakítást befolyásoló egyes tényezők223
A szállítási feltétel223
A fizetési feltétel227
A disztribúciós csatornák a nemzetközi marketingben245
Értékesítési csatornák a nemzetközi marketingben248
A csatornaválasztást befolyásoló tényezők250
A forgalmazási döntések tartalma251
A logisztika a nemzetközi marketingben253
A szállítmányozás257
A fuvarozás257
Ellátási láncok (supply chains) a nemzetközi marketingben260
Piacbefolyásolás a nemzetközi marketingben273
A nemzetközi piacbefolyásolás és a vásárlói magatartás275
A piacbefolyásolási mix280
A nemzetközi reklám280
A nemzetközi reklámozás szintjei283
A reklámeszközök287
A személyes eladás289
Public Relations (pr)291
Az értékesítésösztönzés (sales promotion)292
A marketingkommunikáció globalizálódása293
Irodalomjegyzék307
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem