1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Régió- és településmarketing

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 389 oldal
Sorozatcím: Közgazdasági és jogi kiadványok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN: 963-224-683-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A régió- és településmarketing meghatározó eszköze a XXI. század új szemléletű térség- és településfejlesztésének. A szerzők a hazai régió- és településmarketing avatott szakértői, akik nemcsak az elméleti rendszerekben igazodnak el kiválóan, hanem nagyon széles, sokirányú gyakorlati tapasztalatot gyűjtöttek össze, amit frissen és szemléletesen adnak át az olvasóknak. A kézikönyv az egyre gyarapodó hazai regionális tudományi szakirodalom azon vonulatát képviseli, amelyek a térség- és a településfejlesztés gyakorlati, napi tennivalóihoz nyújtanak hasznos, nélkülözhetetlen ismereteket. A könyvet tehát nemcsak minden önkormányzatnál ajánlom gyakori forgatásra, hanem a térség- és településüggyel foglalkozó állami intézményeknek, szervezeteknek, s főképpen vállalkozásoknak. Újszerű információkat nyerhetnek belőle nonprofit szervezetek, helyi közösségek, azaz a térségek és települések jelenét aktivizálni és a jövőjét formálni kívánók egyre szélesebb tábora.
A könyv, a konkrét... Tovább

Fülszöveg

A régió- és településmarketing meghatározó eszköze a XXI. század új szemléletű térség- és településfejlesztésének. A szerzők a hazai régió- és településmarketing avatott szakértői, akik nemcsak az elméleti rendszerekben igazodnak el kiválóan, hanem nagyon széles, sokirányú gyakorlati tapasztalatot gyűjtöttek össze, amit frissen és szemléletesen adnak át az olvasóknak. A kézikönyv az egyre gyarapodó hazai regionális tudományi szakirodalom azon vonulatát képviseli, amelyek a térség- és a településfejlesztés gyakorlati, napi tennivalóihoz nyújtanak hasznos, nélkülözhetetlen ismereteket. A könyvet tehát nemcsak minden önkormányzatnál ajánlom gyakori forgatásra, hanem a térség- és településüggyel foglalkozó állami intézményeknek, szervezeteknek, s főképpen vállalkozásoknak. Újszerű információkat nyerhetnek belőle nonprofit szervezetek, helyi közösségek, azaz a térségek és települések jelenét aktivizálni és a jövőjét formálni kívánók egyre szélesebb tábora.
A könyv, a konkrét élethelyzetekből vett gyakorlati példákkal színesítve mutatja be azt a módszertant és azokat a követendő lépéseket, amelyeket alkalmazva megalkothatja egy közösség, egy önkormányzat a helyi lakosok életkörülményeinek javításához leghatékonyabban hozzájáruló feladatokat. Erénye, hogy a javasolt feladatokat nem önmagukban értékeli, hanem azokat célcsoport-orientáltan kezeli. A marketing logikájából adódóan folyamatosan felteszi azt az alapkérdést, hogy vajon mely lakosok, turisták jobb kiszolgálásához, vagy mely vállalkozások működési feltételeinek javításához vezet a tervezett intézkedés? Meggyőződésem, hogy e módszertan alkalmazása nagymértékben hozzájárul a közösségi célú feladatok kijelölésének, és ezáltal egy döntéshozó testület működésének sikerességéhez. Vissza

Tartalom

Előszó9
A szerzőkrők13
A történet elkezdődik...15
A régió- és településmarketing koncepciója17
Az RTM értelmezése22
A termék23
A vevők, a célcsoportok24
Az RTM megvalósítói26
Területfejlesztés és marketing31
Új regionális politika megjelenése33
Az új paradigma következményei, innovációorientált regionális politika36
Kompetenciamarketing mint a régió- és településmarketing paradigmája37
4P helyett 2K41
A régió- és településmarketing szemlélete49
A régió- és településmarketing stratégiai tervezési folyamata52
Környezet- és szituációelemzés61
A szükséges információk köre62
Makrokörnyezeti feltételek vizsgálata62
Mezoszintű információk64
Lokális információk66
Az információgyűjtés67
Az információgyűjtés munkafolyamata68
Az információgyűjtés módszerei73
Az információfeldolgozás módszerei74
Az információelemzés struktúrája és módszerei75
Az értékaudit 4T struktúrája76
Imázsaudit87
Tevékenységaudit104
Célcsoportaudit109
A versenytársak elemzése126
Az összefoglaló elemzés módszerei128
Az elemzés eredményeinek összefoglalása134
Célrendszer a régió- és településmarketingben137
A küldetés és célrendszer138
Stratégiai dimenziók, stratégiai típusok a régió- és településmarketingben153
Marketingstratégiai típusok157
Parciális marketingstratégiák158
Integrált marketingstratégiák161
A régió és település kínálatának alakítása167
Gazdaságfejlesztési stratégia mint a kínálati mix alapja168
Az állami, az önkormányzati, a közösségi intézmények szerepe a gazdaság fejlesztésében169
A gazdasági fejlődés közösségi befolyásolásának módszerei173
A közösségi gazdaságfejlesztés intézményei és eszközei175
Gazdaságfejlesztési programok, projektek178
Kulturális, tudományos teljesítmény fejlesztése242
Társadalmi viszonyok fejlesztése245
Környezeti értékek védelme, fejlesztése248
Köz- és hatósági szolgáltatások fejlesztése251
Az Internet szerepe a kínálatfejlesztésben252
Kommunikációs stratégia és eszközrendszer257
Kommunikációs stratégia szerepe a régió, település fejlesztésében257
A kommunikációs stratégia tartalma260
A CI koncepció és elemei261
A kommunikációs stratégia koncepcionális alapelvei263
Az alapstratégiai irányok269
Szlogenek rendszere az RTM-ben271
A kommunikációs stratégia módszerei és eszközei274
A "vásárlási folyamat" szakaszai, a módszerek időbeni változása275
A PR-akciók 3D alapú tervezése és megvalósítása276
Az eszközrendszer alkalmazásának példái279
Települések és régiók internetes kommunikációja298
Interregionális együttműködések marketingsajátosságai305
Interregionális együttműködések Európában és hazánkban305
Határon átnyúló regionális együttműködés Magyarországon311
Vállalkozási övezetek mint országon belüli interregionális együttműködések?320
Interregionális együttműködés és a gazdaságfejlesztési, vállalkozáserősítési programok egybekapcsolása322
A régió- és településmarketing stratégia megvalósítása és ellenőrzése331
A régió- és településmarketing szervezeti kérdései334
A Marketing Információs Rendszer felépítése338
A régió- és településmarketing ellenőrzési rendszere341
Mellékletek349
Turisztikai vonerőleltár adatlapjai350
Ingatlanregiszter adatlapjai353
Kérdőívek, kártyafüzetek355
Turisztikai termékfejlesztési alprogramok365
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem