1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Regio 2004/2.

Kisebbség, Politika, Társadalom - 15. évfolyam, 2. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"Az oktatáspolitika elmélete négy oktatáspolitikai megközelítést határol el egymástól, azok alapvető értéktételezése alapján. Eszerint elitista, egalitarista, liberális és... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"Az oktatáspolitika elmélete négy oktatáspolitikai megközelítést határol el egymástól, azok alapvető értéktételezése alapján. Eszerint elitista, egalitarista, liberális és demokrata oktatáspolitikákkal lehet számolni. Az egyes oktatáspolitikai modellek valamely ország adott időben megvalósult gyakorlatának, illetve alapvető jellemzőinek leegyszerűsítése, elvonatkoztatása (pl. az elitista modell a francia forradalmat követő Franciaország oktatáspolitikáján alapul), azonban a modellek segítségével nemcsak az adott ország, hanem más országok oktatáspolitikája is leírható.
A minőség és értékelés kérdése a fejlett (nyugat-európai) országokban a középfokú oktatás expanziójával egy időben, az 1970-es években került az állami oktatáspolitika érdeklődésének középpontjába.
Nagy Péter Tibor szerint "a minőség jelszava a mindenkori elit védekezése a túl naggyá és túl kiterjedtté vált oktatási rendszerben", mellyel az oktatás expanzió körülményei között hagyományos pozíciói megőrzésére törekszik. Nagy Péter Tibor a minőség kérdéskörének felbukkanását a négy alapvető oktatáspolitikai megközelítés közül az elitista oktatáspolitikához köti, melynek jelszava: "minőséget azoknak, akik megérdemlik." Vissza

Tartalom

Minőségfogalmak a Romániai Magyar Közoktatásban
MANDEL KINGA:
Minőségkoncepciók az oktatásban 3
FÓRIS-FERENCZI RITA:
Értelmezési kontextusok a minőség fogalmához a romániai
középfokú oktatásban 15
MANDEL KINGA:
Változó oktatási minőségfogalom az erdélyi magyar középiskolák
igazgatóinak értelmezésében 57
PAPP Z. ATTILA:
Pedagógusok és minőségkoncepcióik a romániai
magyar közoktatásban (egy kérdőíves vizsgálat tanulságai) 79
Gyűlöletbeszéd
SZILÁGYI-GÁL MIHÁLY:
A gyűlöletbeszéd és a "rózsa neve"
Egy gondolatmenet a gyűlöletbeszédről 104
PAP TIBOR:
A nyelv a politika és a háború szolgálatában 121
Kutatás közben
SZILASSY ESZTER:
A külföldiekhez való viszony a serdülők gondolkodásában (I.) 139
MOLNÁR CSILLA:
Hivatások konfliktusa a burgenlandi Felsőpulyán 162
SZEMLE
HORNYÁK ÁRPÁD:
Déli peremvidék 173
NÉMETH SZILVIA:
Lokalitás és szomszédság- Erdélyben és Dél-Dunántúlon 178
A. GERGELY ANDRÁS:
Lokális világok? 185
PATÓ ATTILA:
A kardcsörtetés alternatívája 191
KONYVISMERTETESEK
A. Gergely András - Papp Richárd (szerk.):
Kisebbség és kultúra. Antropológiai tanulmányok 1. 199
Varga Zs. András: Ombudsmanok Magyarországon.
Az Országgyűlés biztosai és az Alkotmány védelme 200
Vincze Gábor (szerk.): Asszimiláció vagy kivándorlás?
Források a moldvai magyar etnikai csoport, a csángók modern
kori történelmének tanulmányozásához (1860-1989) 202
Kántor Zoltán - Majtényi Balázs - Osamu Ieda -Vizi Balázs -
Halász Iván (szerk.): The Hungárián Status Law: Nation Building
and/or minorityprotection. 204
Halász Iván - Majtényi Balázs - Szarka László (szerk.): Ami összeköt?
Státustörvények közel s távol. 205
Bodó Barna: Az identitás egyetemessége. 206
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Regio 2004/2.
Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba