1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Reformpedagógia-történeti tanulmányok

Európai kölcsönhatások, nemzeti sajátosságok

Szerző
Budapest
Kiadó: Osiris Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 235 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-389-243-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"A reformpedagógiai mozgalom periodizációja során úgy a hazai, mind a külföldi szakírók egyaránt megegyeznek abban, hogy ö létrejöttének történelmi hátterét, bemutassa az... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"A reformpedagógiai mozgalom periodizációja során úgy a hazai, mind a külföldi szakírók egyaránt megegyeznek abban, hogy ö létrejöttének történelmi hátterét, bemutassa az alapító életútját és az általa létrehozott iskolát, valamint ennek hatását a későbbi intézményekre.

Az iskolakoncepció létrejöttének előzményei
Az 1830-as éveket követően - angol viszonyok között - egyre népszerűbbé váltak a bentlakásos iskolák. Szinte a vasútépítés nyomvonalát követő elterjedésükre négy tényező van hatással: 1. az ipari forradalom nyomában elkezdődő nagy fellendülés, 2. a meglevő iskolákat érő egyre több kritika, 3. a közlekedés modernizációja által megvalósuló mobilitás, melynek eredményeként az utazás már nem "nagy kaland" - hanem a mindennapi élet része, 4. a brit birodalom terjeszkedése és az állami hivatalnokrendszer reformja új pályalehetőségeket kínál a hivatásos értelmiségi réteg számára, az 1855 után a közigazgatásban nyílt versenyvizsga bevezetése." Vissza

Tartalom

FEJEZETEK A MOZGALOM EURÓPAI
HAGYOMÁNYAIBÓL
Mikonya György: Abbotsholme - a reformpedagógia kezdete 9
Németh András: Reformpedagógia és a századvég
reformmozgalmai 25
Andreas von Prondczynsky: Reformpedagógia és háborús
pedagógia 44
Marc Depaepe - Frank Simon: „MON AMI,
MONSIEUR DECROLY" A biográfia szerepe
a pedagógiatörténeti kutatásokban 64
Németh András: Fejezetek a reformpedagógia hazai múltjából 77
Ronkovicsné Faragó Eszter: Imre Sándor nézetei
a reformpedagógiáról 92
Pukánszky Béla: Reformpedagógia Szegeden
a két világháború között 101
Rajnai Judit: A Montessori-pedagógia fogadtatása
a harmincas évek hazai pedagógiai sajtójában 121
Katona András: A hazai reformpedagógiai irányzatok
történelemtanítási módszerei 137
Kopp Erika: A hetvenes-nyolcvanas évek alternatív
pedagógiai törekvései hazánkban 152
REFORMPEDAGÓGIA ÉS ISKOLAREFORM
EGYKOR ÉS MA KÖZÉP-EURÓPÁBAN
Ehrenhard Skiera: A reformpedagógia hatása
az NSZK iskolareformjainak alakulására 171
Karel Rydl: A reformpedagógia Csehországban 191
Miroslav S. Szymanski: A lengyel reformpedagógia
történeti áttekintése 204
Andreas Pehnke: A reformpedagógia a szovjet
megszállási övezetben (1945-1949), az NDK-ban
(1949-1990) és az új szövetségi tartományokban 222
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem