Előszó | 5 |
Műszaki alapismeretek | |
Fizikai alapfogalmak | 7 |
A mértékrendszerek | 7 |
A mozgások: a sebesség, a gyorsulás és a lassulás | 9 |
A tehetetlenség törvénye | 9 |
Az erő | 10 |
A munka | 10 |
A teljesítmény | 11 |
A forgató nyomaték | 13 |
A mérleg | 13 |
Erőátviteli eszközök, emelők, kötéldob, fogaskerék | 14 |
Mozgást gátló erők | 17 |
Az energia | 18 |
A centrifugális erő | 19 |
A halmazállapot | 20 |
A szilárd testek tulajdonságai | 20 |
A folyékony testek tulajdonságai | 21 |
A légnemű testek tulajdonságai | 23 |
A térfogat és nyomás összefüggésének ábrázolása | 25 |
A meleg hatása a testekre | 26 |
A hőenergia, a tüzelőszerek hőenergiája, átalakulása, hatásfok | 27 |
A villamosság | 28 |
A gépjáróművek készítéséhez használt anyagok | 43 |
A vas- és fémanyagokról általában | 43 |
Mechanikai tulajdonságok és vizsgálatok | 44 |
Fizikai és kémiai tulajdonságok és vizsgálatok | 47 |
Anyagszerkezeti tulajdonságok és vizsgálatok | 47 |
Technológiai tulajdonságok és vizsgálatok | 48 |
A vas és az acél | 49 |
Az alumínium és ötvözetei | 52 |
A réz és ötvözetei | 53 |
Az ón és ólom ötvözetek | 54 |
A gumi | 54 |
Az üveg | 55 |
Az égés és a tüzelőszerek | 55 |
A tüzelőszerek elégése a motor hengerében | 55 |
A gépjárómű-motorokban használt tüzelőszerek | 59 |
A tüzelőszerek tulajdonságai | 61 |
A kenőanyagok | 64 |
A járóműmotoroknál használt kenőanyagok | 64 |
A kenőanyagok tulajdonságai | 65 |
A gépjárómű | |
A gépjáróműről általában | 67 |
A gépjárómű szerkezete | 67 |
A motorokról általában | 69 |
A robbanómotorok egyes szerkezeti részeinek elnevezése | 70 |
Az Ottó-motorok | 71 |
A négyütemű Otto-motor működése | 71 |
A kétütemű Otto-motor működése | 82 |
A többhengeres motorok | 88 |
A motor szabályozása, fordulatszáma, teljesítménye, hatásfoka és fogyasztása | 99 |
A motor szerkezeti részei | 105 |
A gázosítók | 130 |
A gázosítók tartozékai | 153 |
A gázosító beállítása | 160 |
A gázosítók kezelése és üzemzavarai | 165 |
A tüzelőszerszolgáltatás | 166 |
A hűtés | 177 |
Az olajozás | 187 |
Az akkumulátor | 196 |
A gyújtókészülék | 203 |
A töltődinamó | 230 |
A motor indítását elősegítő szerkezetek | 243 |
Egyéb elektromos felszerelési tárgyak | 249 |
Az Otto-motorok üzemzavarai | 260 |
A Diesel-motorok | 281 |
A Dieselmotorokról általában | 281 |
A négyütemű Diesel-motor munkafolyamata | 282 |
A kétütemű Diesel-motor munkafolyamata | 283 |
A Diesel- és az Otto-motorok munkafolyamatának összehasonlítása | 284 |
A Diesel-motor előnyei és hátrányai az Otto-motorral szemben | 286 |
Égés a Diesel-motor hengerében, gyulladási késedelem | 287 |
A gépjárómű Diesel-motor típusok | 289 |
A különféle Diesel-motor típusok összehasonlítása | 294 |
A járómű Diesel-motor szerkezete | 295 |
A tüzelőszer adagolása és elporlasztása a Diesel-motorban | 295 |
A tüzelőszerszállítás és porlasztó berendezés | 296 |
A befecskendezőszivattyú felszerelése, légtelenítése és szabályozása | 315 |
A Diesel-motor indítását megkönnyítő szerkezetek | 317 |
A Diesel-motorok üzemzavarai | 318 |
Az izzófejes motorok | 327 |
Az erőátviteli szerkezet | 328 |
Az erőátviteli szerkezetről általában | 328 |
A hátsókerékhajtás | 329 |
A hátsó kerékhajtás különlengő féltengelyekkel | 378 |
A hátsó kerékhajtás hátulfekvő motorral | 380 |
Első kerékhajtás | 380 |
A négy vagy több kerékhajtás | 382 |
A futómű | 382 |
Az alvázkeret | 382 |
A rugók | 384 |
A tengelyek | 396 |
A kormányzás | 429 |
A kerekek | 398 |
A gumiabroncsok | 405 |
A fékezés és a fékszerkezetek | 431 |
A kocsiszekrény | 429 |
A gépjáróművek felosztása | 434 |
A kocsiszekrény kivitele | 436 |
A gépkocsi jó karbantartása | 438 |