1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Tantervelmélet forrásai 4.

Schneller István és Imre Sándor tantervelméleti törekvései/Válogatott írások

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 118 oldal
Sorozatcím: A Tantervelmélet forrásai
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Angol, német és orosz nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A dualizmus korában a pedagógia hagyományos és tartós, vagy éppen aktuális problémáit illetően - így iskolaszervezeti és tantervi kérdésekben is - élénk viták folytak a szakirodalomban; irányzatok... Tovább

Előszó

A dualizmus korában a pedagógia hagyományos és tartós, vagy éppen aktuális problémáit illetően - így iskolaszervezeti és tantervi kérdésekben is - élénk viták folytak a szakirodalomban; irányzatok konfrontálódtak egymással, az új századelőtől egyre élesebben. Ami pedig a publicisztikát illeti,gondoljunk itt csak a nagy hatású pedagógiai szakemberek mellett a polgári radikalizmus és a Szociáldemokrata Párt iskolaügyi kritikáira és javaslataira, a különféle szocialista és radikális pedagógusmozgalmakra.
Ezek a - főként a szakirodalomban folytatott - viták, vagy egyes kiemelkedő pedagógusok munkássága esetenként döntően (többé-kevésbé talán mindig) befolyásolták a tantervkészítést. Így volt ez Kármán és a középiskola esetében (vö. Felkai, 1983. 219-), és bizonyára az 1905-ös népiskolai tanterv és utasítás (Köte 1975. 91.) megalkotásakor; ez utóbbiban pl. Alexander Bernátnak is szerepe volt.
Scneller és Imre tantervi törekvéseit (akárcsak pl. a hazai gyermektanulmányozókét), a pedagógusok egy-két nemzedékének gondolkodására tett hatásuk, valamint problématörténeti tanulságaik miatt érdemes számon tartani. Vissza

Tartalom

I. SCHNELLER ISTVÁN ÉS IMRE SÁNDOR PEDAGÓGIAI
FELFOGÁSÁNAK KÖRVONALAI (Ravasz János) 5
Schneller István. A személyiség pedagógiája. - Javaslat a felső osztályaiban differenciált
középiskolára. - A kétéves líceum: átmenet a középiskoláról az egyetemre. - Középiskola két fokozattal előkészítő osztályokkal. - A kolozsvári tanárképző intézet reform-középiskolája 5
Imre Sándor. Életéről és munkáiról. - Nemzetnevelés és új tantervek. - Célok, tanterv
és folyamatok 21
II. SCHNELLER ISTVÁN ÍRÁSAIBÓL 31
1. Személyiség és érdeklődés. A növendék motivációja az önálló,
odaadó tanulmányozásra 31
2. A középiskolai reformról 35
3. Az 1918. évi javaslatban közölt óratervek 63
4. A Kolozsvári Tanárképző-Intézet reform-középiskolájának szervezése 66
5. Gelei József beszámolója a földrajz és természetrajz tanításáról a „reformiskola" I. osztályában 70
III. IMRE SÁNDOR ÍRÁSAIBÓL 77
1. A tanulmányok tervezete 77
2. A nevelői eljárások kérdése 83
3. Az önállóságra való nevelés (értelmi nevelés) 87
Összefoglaló 111
Summary 11 3
Zusammenfassung 115
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem