1.063.472

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A családi vállalkozás stratégiai tervezése

A család és a vállalkozás egyesítésének párhuzamos tervezése

Szerző
Budapest
Kiadó: Helikon Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 306 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-227-010-x
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„ rendkívül értékes és tanulságos kiadvány, amely a családi vállalkozások dinamikájának színes képét tárja elénk Ha egy lakatlan szigetre vetődnék egy családi vállalattal (ami igencsak abszurd elképzelés), és a boldoguláshoz csupán egyetlen könyv állna rendelkezésemre, minden bizonnyal ezt a könyvet választanám."
(Manfréd F. R. Kets de Vries, INSEAD, Franciaország és Szingapúr)
„Hazánkban egészen az utóbbi időkig a közgazdasági szakirodalom a makrogazdasági és vállalatirányítási kérdéseken belül nem szentelt figyelmet
a családi vállalkozásoknak. A családi vállalkozások azonban élnek, és működésük során számos - a nagyvállalati szférában is előforduló - problémával találják szemben magukat. Hogyan lehet a növekedéshez a pénzügyi, de még inkább a személyzeti feltételeket kialakítani? Mit tehetünk a gazdasági visszaesés idején úgy, hogy a szerteágazó családi viszonyok ne szenvedjék meg a visszafogást? Kik és hogyan döntsék el a családi viszonyokat is befolyásoló utódlási... Tovább

Fülszöveg

„ rendkívül értékes és tanulságos kiadvány, amely a családi vállalkozások dinamikájának színes képét tárja elénk Ha egy lakatlan szigetre vetődnék egy családi vállalattal (ami igencsak abszurd elképzelés), és a boldoguláshoz csupán egyetlen könyv állna rendelkezésemre, minden bizonnyal ezt a könyvet választanám."
(Manfréd F. R. Kets de Vries, INSEAD, Franciaország és Szingapúr)
„Hazánkban egészen az utóbbi időkig a közgazdasági szakirodalom a makrogazdasági és vállalatirányítási kérdéseken belül nem szentelt figyelmet
a családi vállalkozásoknak. A családi vállalkozások azonban élnek, és működésük során számos - a nagyvállalati szférában is előforduló - problémával találják szemben magukat. Hogyan lehet a növekedéshez a pénzügyi, de még inkább a személyzeti feltételeket kialakítani? Mit tehetünk a gazdasági visszaesés idején úgy, hogy a szerteágazó családi viszonyok ne szenvedjék meg a visszafogást? Kik és hogyan döntsék el a családi viszonyokat is befolyásoló utódlási kérdéseket? Mennyit ér a vállalkozás, és milyen családi megfontolásokat érdemes mérlegelni eladás esetén? Hogyan oldható meg a generációk közötti folytonosság a vállalkozás irányításában és növekedésében? Egyáltalán, hogyan tartható fenn az egyensúly a vállalkozás és a gyarapodást céljául kitűző család között? Megannyi égető kérdés, amelyre e könyv szerzői személyes tanácsadói és professzori munkájukra alapozva átfogó képet és megfontolandó szempontokat nyújtanak.
A döntés felelősségét persze senki nem veheti át a vállalkozás vezetőjétől. A családi vállalkozásokban közvetlenül és élesen merülnek fel az érzelmeket és az értelmet egyaránt próbára tevő döntési helyzetek; nincs hova, kire hárítani a felelősséget. Éppen emiatt forgathatják nagy haszonnal e könyvet a nem családi tulajdonú vállalkozások vezetői is."
(Csák János vállalatirányítási tanácsadó, a MOL Rt. volt elnöke) Vissza

Tartalom

Ábrák 9
Táblázatok 11
Előszó 13
Köszönetnyilvánítás 20
I. RÉSZ 21
A családi vállalkozás tervezése 21
1. Miért fontos a tervezés a vállalkozó családok számára? 23
A családi vállalkozások kihívásai 23
A család és a vállalkozás igényeinek összehangolása 25
Miért szükséges a tervezés a családi vállalkozásokban? 28
A családi vállalkozás tervezésének előnyei 30
A párhuzamos tervezési folyamat 32
A családi vállalkozás tervezésének buktatói 37
A családi vállalkozás átörökítése 40
összefoglaló 43
2. A párhuzamos tervezési folyamat 45
AZ életciklusok hatása a családi vállalkozásokra 45
A stratégiai tervezés és a családi vállalkozás 49
A család és a vállalkozás rendszereinek
párhuzamos tervezése 53
A családot érintő párhuzamos tervezési folyamat 55
A vállalkozást érintő párhuzamos tervezési folyamat 60
A család és a vállalkozás közös jövőképe 64
Összefoglaló 69
II. RÉSZ 71
A család tervezése 71
3. A családi elkötelezettség megszilárdítása 73
A családi elkötelezettség lényege 74
A családi elkötelezettség megfogalmazása 77
AZ alapvető családi értékek 79
A családi üzletfilozófia 82
A család jövőképe 88
A család elkötelezettségének kinyilvánítása 91
összefoglaló 93
4. A család részvételének ösztönzése 95
A részvételt támogató környezet 97
A családi konfliktusok 97
A konfliktuskezelés fontossága a családi kapcsolatokban 99
AZ IGAZSÁGOSSÁG 102
A családi megbeszélések szerepe 105
Összefoglaló 116
5. A vezetők újabb nemzedékének felkészítése 117
Az életciklus hatása a családtagok üzleti pályafutására 118
Milyen vezetőkre van szükség a jövőben? 119
A családi vállalkozás mint karrier 125
A karrier beindítása a családi vállalkozásban 130
A karrier megtervezése 133
A vezetők következő nemzedéke 136
A következő nemzedék kapcsolatai 138
Összefoglaló 141
6. A tulajdonosok megfelelő felkészítése 143
A családi vállalkozás tulajdonosi konfigurációi 144
A tulajdonosi konfigurációt meghatározó tényezők 145
A tulajdonosok képzési programja 153
A tulajdonnal kapcsolatos családi megállapodások 160
Örökösödési tervek 164
A családi vállalkozás irányítása 167
Gondoskodás 172
Összefoglaló 172
III. rész 175
A vállalkozás tervezése 175
7. A vállalkozás stratégiai potenciálja 177
A vállalkozás stratégiai potenciáljának meghatározása ________178
SWOT-elemzés 180
Belső elemzés 181
A vállalkozás pénzügyi ereje 182
A vállalkozás értékesítési sikere 192
A vállalkozás szervezeti forrásai 195
Külső elemzés 197
Az általános környezet elemzése 199
A piac és az iparág elemzése 200
A vállalkozás stratégiai potenciáljának megítélése 205
Összefoglaló 205
8. A lehetséges üzleti stratégiák 207
A vállalkozás stratégiai prioritása 208
Stratégiai irányvonal 211
A hét lehetséges stratégiai irányvonal és az alapvető üzleti stratégiák 212
AZ alapvető üzleti stratégiák értékelése 222
A családi vállalkozások egyedi előnyei 223
A családi vállalkozások lehetséges hátrányai 226
A lehetséges stratégiák előterjesztése 227
Összefoglaló 228
9. Végső döntés a stratégiáról és az újbóli befektetésről 230
A vállalkozás stratégiájának meghatározása 232
A család befektetési döntése 233
A vállalkozás piaci értéke 239
A családi befektetés szempontjai 241
A befektetési döntést befolyásoló további tényezők 247
A befektetéssel összefüggő kérdések 250
Összefoglaló 254
IV. RÉSZ 257
A családi és üzleti tervek összehangolása 257
10. Az igazgatótanács szerepe a családi vállalkozások tervezésében 259
A család és a vezetőség elkötelezettségének támogatása 260
A családi vállalkozás folytonossági tervének támogatása 260
AZ üzleti stratégiai terv elősegítése 262
Összefoglaló 263
Függelék 265
A függelék: A családi vállalkozás értékelése 266
B függelék: A családi vállalkozás kommunikációs kérdőíve 270
C függelék: A családi üzletfilozófia kérdőíve 274
D függelék: Karrierértékelő lap 277
E függelék: A Reardon családi vállalat folytonossági terve 283
F függelék: A versenytársak értékelőlapja 285
G függelék: A Reardon Technology üzleti stratégiai terve 287
Jegyzetek 292
Kislexikon 298
Név- és tárgymutató 301
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem