A sorozat jelölései | 4 |
Bevezető | 5 |
A számítógépek története | 6 |
Mechanikus eszközök | 7 |
Elektromechanikai eszközök | 12 |
Elektronikus eszközök | 14 |
Alapfogalmak | 18 |
Az informatika kialakulása | 18 |
Az információ fogalma | 19 |
Az információ mérése | 20 |
Kódolás és dekódolás | 22 |
Titkosítás | 22 |
A prímszámkód titkosítási módszer | 23 |
Az adat fogalma | 24 |
A számítógép alkalmazása | 25 |
Számítógépek matematikája | 25 |
Számrendszerek közti átváltás | 27 |
Visszaírás | 28 |
Számok és szövegek ábrázolása | 29 |
Fixpontos vagy egész ábrázolás | 29 |
Lebegőpontos ábrázolás | 30 |
Alfanumerikus jelek ábrázolása | 31 |
A matematikai logika alapjai | 32 |
Logikai kapuk | 32 |
Negáló kapu (NOT) | 32 |
És kapu (AND) | 33 |
Kizáró vagy kapu (XOR) | 34 |
Boole-algebra tételei | 34 |
Alapkapcsolások | 35 |
A hardver | 38 |
Osztályozási szempontok | 38 |
Szuperszámítógépk | 39 |
Mainframe számítógépke | 39 |
Kisszámítógépek | 39 |
Mikroszámítógépk | 40 |
Mikroszámítógépek fő részei | 40 |
Az IBM PC logikai szerkezete | 42 |
Processzor típusok | 44 |
Társprocesszor (Koprocesszor) | 45 |
Memória típusok | 45 |
Buszok | 46 |
A számítógép egyszerűsített működése | 47 |
Perifériák | 47 |
Billentyűzet | 47 |
Monitor | 50 |
Nyomtató (printer) | 52 |
Plotter | 55 |
Digitalizáló | 55 |
Egér (mouse) | 56 |
Fényceruza | 57 |
Háttértárak | 57 |
Mágnesszalagos tár (Streamer) | 57 |
Cserélhető mágneslemezes tár | 59 |
Fix vagy merevlemezes tár | 60 |
Optikai tár | 60 |
Hangkártya | 61 |
Modem | 61 |
Perifériák elnevezései | 62 |
Irodai eszközök | 62 |
Másológépek | 62 |
Faxkészülékek | 63 |
Kombinált irodai eszközök | 64 |
Szoftver | 64 |
Szoftvertípusok | 66 |
Operációs rendszerek osztályozása | 71 |
Operációs rendszerek | 71 |
Operációs rendszerek szolgáltatásai | 72 |
Lemezkezelés | 74 |
Mit tartunk a lemezeken? | 75 |
Fájlkezelés | 77 |
Könyvtárkezelés | 79 |
Rendszerbeállítások | 80 |
Az MS-DOS főbb részei | 81 |
Fájlnév megadása | 84 |
Könyvtárkezelő parancsok | 84 |
Lemezkezelés | 85 |
Állománykezelő parancsok | 89 |
A lemez használata és tárolási módja | 89 |
Fizikai szerkezet | 90 |
Logikai szerkezet | 93 |
Fontosabb DOS parancsok | 93 |
Lemezkezelés | 93 |
Könyvtárkezelés | 93 |
Állománykezelés | 94 |
Egyéb parancsok | 94 |
A Microsoft DOS története | 94 |
Windows | 98 |
Windows 3.1 alapelemek és fogalmak | 98 |
Ablakok és ikonok | 99 |
Rendszerablakok | 99 |
Kellékek ablak | 102 |
Játék ablak | 104 |
Magyar nyelvű Microsoft alkalmazások | 104 |
Újabb grafikus felületek | 106 |
Hálózatok | 108 |
Kiterjedtség | 108 |
Internet, a világméretű hálózat | 108 |
A hét rétegű hálózati modell | 110 |
A hálózat elemei | 113 |
Topológiák | 113 |
Protokoll | 115 |
Adattovábbítási módszerek | 116 |
Kapcsolóelemek | 117 |
A hálózatok kialakulása | 117 |
Novel Netware | 120 |
Bejelentkezés | 120 |
Felhasználói jogok | 121 |
Fájl és könyvtár attribútumok | 122 |
Fájl attribútumok | 123 |
Könyvtár attribútumok | 124 |
Kapcsolat a többi felhasználóval | 124 |
Nyomtatás | 125 |
Módosított alapparancsok | 126 |
Fontosabb hálózati parancsok | 127 |
Unix | 129 |
A fő alkotórészek | 130 |
Alapismeretek | 130 |
Levelezés | 131 |
A burok | 132 |
A fájlrendszer parancsai | 133 |
Fájlnév rövidítések | 134 |
Könyvtárkezelés | 134 |
Kimenet-bemenet átirányítás | 136 |
Csövek (pipes) | 136 |
Folyamatok | 137 |
A burok metakarakterei | 137 |
Engedélyek | 138 |
X-Window | 139 |
A Linux, a gondolat továbbélése | 140 |
A programozás alapjai | 142 |
Programozási nyelvek | 142 |
A program életútja | 143 |
Feladatkitűzés | 143 |
Specifikáció | 144 |
Algoritmustervezés | 145 |
Kódolás | 145 |
Helyességigazolás | 146 |
Tesztelés | 147 |
Dokumentálás | 148 |
Átadás | 148 |
Karbantartás | 149 |
Cocomo | 149 |
Fejlesztési modellek | 150 |
A szorzótényezők értékei | 150 |
Algortimus-leírás | 152 |
Mondatszerű leírás | 152 |
Folyamatábra (blokkdiagram) | 155 |
Struktogram | 157 |
Struktúra diagram | 160 |
Összehasonlító példa | 162 |
Adatszerkezetek | 164 |
Elemi adattípusok | 164 |
Egész szám | 164 |
Valós szám | 165 |
Logikai érték | 165 |
Karakter | 166 |
Összetett adattípusok | 166 |
Tömb | 166 |
Füzér (String) | 166 |
Lista | 166 |
Verem | 169 |
Sor | 170 |
Bináris fa | 171 |
Bináris keresőfa | 174 |
Keresés algoritmusra bináris keresőfában | 175 |
Elemi algoritmusok | 176 |
Elemek összegzése | 176 |
Adott tulajdonság keresése | 176 |
Kiválasztás | 176 |
Maximum kiválasztása | 177 |
Megszámlálás | 177 |
Keresések | 177 |
Lineáris keresés | 178 |
Logaritmikus keresés | 178 |
Kiválogatás | 179 |
Rendezések | 179 |
Minimum-elven alapuló rendezés | 179 |
Buborék rendezés | 180 |
Rendezés a módosított buborék-elv alapján | 180 |
Beszúrásos rendezés | 181 |
Shell rendezés | 182 |
Gyors (quick) rendezés | 183 |
Fésűs egyesítés | 184 |
Visszalépéses algoritmus | 184 |
A Pascal nyelv | 186 |
Alapjelek | 186 |
Azonosító | 186 |
Szabványos azonosító | 186 |
Kulcsszavak | 187 |
Elhatároló jelek | 187 |
Adattípusok | 187 |
Számok | 188 |
Egész számok | 188 |
Valós számok | 188 |
Füzér | 188 |
Logikai változó | 189 |
Kommentár | 189 |
Program felépítése | 189 |
Főprogramok | 189 |
Deklaráció | 189 |
Címkék | 189 |
Konstansok | 190 |
Típusok | 190 |
Egyéb egyszerű típusok | 190 |
Változók megadása | 191 |
Eljárások | 191 |
Függvények | 191 |
Utasítások | 191 |
Üres utasítás | 191 |
Értékadás | 191 |
Összetett utasítások | 192 |
Utasítás sorozat | 192 |
Kiválasztások | 192 |
Ismétlési szerkezetek | 192 |
Standard belső eljárások és függvények | 193 |
Standard input/output eljárások | 194 |
Lemezfájl-kezelő eljárások | 195 |
Függvények és eljárások | 196 |
Aritmetikai függvények | 196 |
Szöveges eljárások és függvények | 198 |
Konverziós függvények és eljárások | 198 |
A 3.0 verzió grafikai utasításai | 199 |
Katica grafika | 199 |
Egér használata | 201 |
Nagyfelbontású grafika | 203 |
Összetett típusok | 204 |
Stringtípus | 205 |
Tömbtípus | 205 |
Halmaz | 206 |
Rekord típus | 206 |
File típus | 206 |
Pointer (mutató) típus | 207 |
Műveletek és relációk (operátorok) | 207 |
Aritmetikai operátorok | 209 |
Logikai operátorok | 209 |
Halmaz operátorok | 210 |
String operátorok | 211 |
Reláció operátorok | 211 |
Összehasonlító reálciók | 211 |
Halmaz típusú relációk | 212 |
Prolog | 213 |
A nyelv felépítése | 213 |
A prolog kiértékelési stratégiája | 214 |
Programszerkezet | 214 |
Változók megadása | 217 |
Klasszikus programozási tételek | 217 |
Elemkeresés | 219 |
Minimum keresés | 220 |
Összegzés | 221 |
Lista műveletei | 221 |
Új elem felvétele a listába | 221 |
Elem törlése listából | 222 |
Két lista egyesítése | 222 |
Rendezések | 223 |
Permutálásos rendezés | 224 |
Logikai feladatok | 224 |
Hanoi torony | 224 |
Pénzváltás | 225 |
Assembly | 226 |
Címzésmódok | 226 |
Regiszterek | 227 |
Jelzőbit (flag) | 228 |
Assembly utasítások | 228 |
Utasítás végrehajtása | 230 |
Szövegszerkesztés | 233 |
Szövegegységek | 233 |
A szerkesztés lépései | 234 |
A lap és a bekezdés jellemzői | 235 |
Műveletek a dokumentumokkal | 236 |
Körlevél | 236 |
Formalevél | 238 |
HTML | 240 |
HTML alaputasítások | 240 |
Képek beillesztése | 242 |
Jó tanácsok a html lap készítőknek | 243 |
Adatbázis-kezelés | 244 |
Alapfogalmak | 245 |
Adattípusok | 246 |
Műveletek táblázatokkal | 247 |
Jogok | 248 |
Felhasználói jogok | 248 |
Adatmodellek | 249 |
Az adatbázis-tervezés fő lépései | 250 |
Adatmodell készítése | 250 |
SQL | 255 |
Alapfogalmak | 255 |
Adattípusok | 255 |
Utasítások | 256 |
Adatdefiníciós utasítások | 257 |
Adatkarbantartó utasítások | 258 |
Speciális beágyazott utasítások | 261 |
Táblázatkezelés | 263 |
Alapfogalmak | 263 |
Táblázatkezelő függvények | 264 |
Adatok grafikus megjelenítése | 265 |
CAD/CAM | 269 |
Alkalmazási területek | 271 |
A CAD programnyelv elemei | 271 |
Megjelenítési módok | 272 |
Térinformatika | 273 |
Játékok | 276 |
Játéktípusok | 278 |
Vírusok | 284 |
A vírusfertőzés felismerése és hárítása | 284 |
Megelőzési módszerek | 286 |
Vírusok csoportosítása | 287 |
Programférgek | 287 |
Trójai programok | 287 |
Önszaporító vírusok | 287 |
Tárgymutató | 289 |